Longontsteking?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Longontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 13:59

Ik zelf werk in de ouderenzorg.
Daar zijn dus veel ouderen nu heel erg verkouden.
Ook zijn sommige overleden aan een longontsteking.
Nu ben ik sinds 4 weken best verkouden,
Maar wil niet echt door zetten.
Sinds gisteren heb ik pijn op de borst als ik inadem.
Een stekende pijn.
Ben net even op internet gaan opzoeken wat de symptomen zijn van een longontsteking:

◦Verkoudheid dat zich steeds verder uitbreidt
◦Kortademigheid en benauwdheid
◦Koorts
◦Ophoesten van slijm eventueel in combinatie met pijn
◦Pijn op de borst
◦Spierpijn
◦Vermoeidheid
◦Hoofdpijn en algehele malaise
◦Weinig zin in eten

Ik ben dus al langere tijd verkouden, ben sinds gisteren kortademig en soms opeens best benauwd, ik weet niet of ik koorts heb, ik heb last van slijm maar geen pijn, heb pijn op de borst, heb spierpijn (maar dat komt door verhuizing van zaterdagXD) ben wel aldoor erg moe, heb veel last van hoofdpijn, nu bijna elke dag, ik heb wel gewoon eetlust.

Moet ik hiervoor naar de huisarts? Ik kijk het vaak een paar dagen aan, en vaak gaat het ook wel weer na een paar dagen.

Pluttersput

Re: Longontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:05

Als je het normaal een paar dagen aankijkt, neem ik aan dat je dat nu ook hebt gedaan? Als je het niet vertrouwt gewoon naar de huisarts gaan :) of als je je zorgen maakt, even een afspraak maken. Huisartsen zijn er ook om zorgen weg te nemen. En als je niet meteen een afspraak wil maken bel je gewoon even op voor advies :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:07

Als je iets op internet zoekt, dan het altijd alsof je alles hebt, niet meer doen dus. :)

Als je het niet vertrouwt, kun je altijd even naar de ha toe/telefonisch advies vragen daar zijn ze immers ook voor. Probeer i.i.g. even achter te komen wat je lichaamstemperatuur is.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:14

Phoe, 2 jaar terug 1 gehad, maar dat uitte zich op een gegeven moment wel heel duidelijk. Ga gewoon even langs de dokter, even je longen laten beluisteren. Eerste keer dat ik heen ging had ik jou klachten, toen was er nog niks aan de hand, de tweede kee wist ik wel dat het mis was, kon mijn arm niet eens meer optillen zo'n pijn.
Gewoon even langs je HA.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:15

Je zegt dat je zelf in de zorg werkt, als een client van je deze klachten heeft wat adviseer je die dan? Ik zou naar de huisarts gaan en zeker niet op een paardenforum advies vragen we zijn geen dokters, althans de meeste niet, en als we wel dokters waren wilden we je waarschijnlijk zien...

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:15

Heb je ook koorts? Het kan ook zijn dat je bronchitus hebt. Zelf een keer longontsteking gehad waar ik toen veel last van had was snel buitenadem en heel kortademig. Kon amper de trap meer opkomen, s'nachts hoge koorts. Als je twijfelt zou ik toch langs de ha gaan die kan het alleen uitsluiten. Zou er niet telang mee doorlopen want bij een verwaarloosde longontsteking duurd het herstel heel lang. (spreek uit ervaring)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:15

magda_90 schreef:
Als je iets op internet zoekt, dan het altijd alsof je alles hebt, niet meer doen dus. :)

Als je het niet vertrouwt, kun je altijd even naar de ha toe/telefonisch advies vragen daar zijn ze immers ook voor. Probeer i.i.g. even achter te komen wat je lichaamstemperatuur is.

Klopt zeker dat je internet niet altijd moet geloven:)
Daarom ga ik ook niet meteen naar de huisarts.
Ik ga het een paar dagen aankijken denk ik en als het dan nog is maak ik meteen een afspraak. Niet zo fijn om met een misschien wel longontsteking me autorijexamen te doen vrijdag haha:P

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:18

Polly schreef:
Je zegt dat je zelf in de zorg werkt, als een client van je deze klachten heeft wat adviseer je die dan? Ik zou naar de huisarts gaan en zeker niet op een paardenforum advies vragen we zijn geen dokters, althans de meeste niet, en als we wel dokters waren wilden we je waarschijnlijk zien...

Ik werk in de zorg ja maar niet als verzorgende.
Ik ben helpende en ben dus niet bezig met de ziekte van zorgvragers.
Ik loop welk stage met dementerende voor de opleiding verzorgde IG maar ben in me begin fase dus nog niet daar me bezig.
Vaak wordt er gewoon de huisarts bij gehaald.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:41

Waarom bel je niet gewoon de huisarts?

Ik heb paar weken terug bijna een week in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking
Ik had alle symptomen, plus foto die heel duidelijk ziet zien dat er een ontsteking zat!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:54

Okee dan begrijp ik het beter, toch zou ik morgen even naar de huisarts gaan al is het maar voor de zekerheid

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:05

Ik had gewoon even de huisarts gebeld. :j
Die kan je beter op weg helpen dan wij hier op bokt en eventueel je zorgen wegnemen.
Daar zijn ze voor he! :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:56

Hoe is het nu TS? :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 16:40

aardbeitje_ schreef:
Hoe is het nu TS? :)

Sorry voor me late reactie, had het toppic niet meer omhoog zien komen:$

Heb nog 1 dag last gehad van die brande pijn maar daarna niet meer gelukkig!
Misschien was ik gewoon wat grieperig ofzo hihi:)
Daarom wacht ik altijd even af om naar de ha te gaan, vaak valt het mee:)