pijn in schouder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

pijn in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:27

Hallo !
Van school gym moeten we de handstand leren.. Alleen ik kan het nu wel, ik kan langer dan 5sec op mijn handen blijven staan.
Alleen dan moet ik stoppen omdat ik een hele pijnlijkesteek in mijn linkerschouder krijg, ook zegt de docent dat we onze spieren op moeten warmen ? Maar het is fijn dat de docent dus zegt hoe dat moet (not dus)..
Wie weet wat die pijn dus kan wezen en hoe we onze spieren moeten opwarmen?

Alvast bedankt :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:42

Als je docent iets zegt wat je niet begrijpt lijkt het me handig om aan hem/haar te vragen hoe je dit dan moet doen.
Verder gok ik dat de pijn in je schouder komt door plotselinge overbelasting. Het opwarmen is inderdaad een belangrijk onderdeel. Dit kan je op verschillende manieren doen (molenwieken, jumping jacks, boksen in de lucht). Bij het maken van een handstand komt er druk op je gewricht (de schouder) en je spieren. De pijn zal afnemen als je spierkracht toeneemt.
Ben je rechtshandig? Dan zou het logisch zijn dat je links een pijnsteek krijgt en rechts niet, omdat je dan rechts waarschijnlijk sterker bent.

Weggebokt

Re: pijn in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:46

Ik wou het ook wel vragen maar ik spreek hem maandag pas weer..
Ik ben inderdaad rechtshandig, ik heb ook filmpjes gemaakt om te zien hoe het gaat zeg maar. En ik hang ook meer naar links, dat probeer ik ook optelossen.
Bedankt voor je bericht :)