Bloed verliezen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje15

Bloed verliezen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 16:22

Hoi hoi,

Ik gebruik al een aantal jaren de pil met gewoon een stop week wanneer het stripje leeg is. Ondertussen ben ik alweer een aantal dagen begonnen met het slikken van de pil na mijn stop week en gister zag ik ineens bloed toen ik op het toilet was. Ik ben er erg ongerust over, vooral toen ik op google ging kijken wat er aan de hand kan zijn. En dat moet ook nog eens in het weekend gebeuren waardoor ik dus niet gelijk naar de dokter kan. :\

Eerst dacht ik aan allerlei erge dingen, aangezien er gister steeds een klein beetje bloed kwam, maar het bloeden word nu steeds heviger. Het lijkt eigenlijk op ongesteld zijn.. Is het mogelijk, terwijl je gewoon de pil slikt ongesteld te worden?

Heeft er misschien iemand ervaring hier mee?

Ik heb trouwens helemaal nergens geen last van, geen pijn..

zonnebloem18

Re: Bloed verliezen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:24

Waarschijnlijk gewoon een doorbraakbloeding.
Je hebt er verder geen pijnklachten bij?

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 16:24

zonnebloem18 schreef:
Waarschijnlijk gewoon een doorbraakbloeding.
Je hebt er verder geen pijnklachten bij?

Nee, helemaal nergens geen last van..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:26

Heb je in je stopweek ook bloed verloren en nu weer?

Of komt het bloed nu pas?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:27

Lijkt me inderdaad een doorbraakbloeding.. Vervelend, maar niet ernstig :)

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 16:27

pmarena schreef:
Heb je in je stopweek ook bloed verloren en nu weer?

Of komt het bloed nu pas?

In de stop week ben ik ook gewoon normaal ongesteld geweest..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:28

Het hoeft niks ernstigs te zijn, kan gewoon een bloeding zijn, (het kan ook komen doordat je met je vriend bent geweest, misschien) maar je kan toch even voor de zekerheid de dokter raadplegen?
Dan ben je zelf ook weer gerustgesteld. :j

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:29

Ik denk idd dat het een doorbraakbloeding is. Kan goed zeker omdat je de pil al een aantal jaren gebruikt.
Als je heel erg ongerust bent kun je altijd de huisartsenpost bellen voor advies

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 16:35

Gister heb ik gelijk nog met de huisartsenpost gebeld, zij dachten aan een blaasontsteking, maar dat lijkt me redelijk sterk. Ik heb namelijk wel ervaring met blaasontstekingen en de pijn die het met zich mee brengt, en die pijn heb ik nu totaal niet.

Heb net even gegoogled op 'doorbraakbloeding' en dit is wat ik vond:
''Vaak heb je hier last van als je voor het eerst de pil gebruikt, of als je bent overgestapt op een andere pil. Ook komt het regelmatig voor bij vrouwen die de pil doorslikken.''

Eigenlijk geen één situatie past bij mij.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:39

Ik gok toch dat het een doorbraakbloeding is. Die komen ook voor als je pil niet meer sterk genoeg is of je op onregelmatige tijden je pil hebt ingenomen.

Zeker als je verder nergens last van hebt (koorts oid) zou ik ke er niet druk om maken.

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 16:45

x_Rebecca schreef:
Ik gok toch dat het een doorbraakbloeding is. Die komen ook voor als je pil niet meer sterk genoeg is of je op onregelmatige tijden je pil hebt ingenomen.

Zeker als je verder nergens last van hebt (koorts oid) zou ik ke er niet druk om maken.

Dat onregelmatige tijden herken ik wel, normaal neem ik de pil voor het slapen gaan, nu is er deze week twee keer voorgekomen dat ik hem 's ochtends heb geslikt omdat ik het vergeten was.

Nu ben ik sowieso een persoon die al gauw helemaal flipt wanneer er zomaar ongewone dingen gebeuren, en helemaal al wanneer je op internet dingen gaat lezen. Maandag ben ik ook de eerste die de telefoon bij de dokter over laat gaan!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:04

Heb je een vriend? Of duidelijker: heb je seks gehad voor je de bloeding had? Dat kan ook wel eens gebeuren namelijk.

Ik zou je echt niet te druk maken hoor, zolang het bij deze ene keer blijft is er niets om je zorgen over te maken! :)

Verhalen op internet zijn vaak de ergste, meer de worst case scenario's, dus trek je daar ook niet teveel van aan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:17

Een eerste tip: nooit jezelf gek googelen want àlles wat je hebt is uiteindelijk erg fataal volgens het internet :D .

Ik heb het vaker gehad hoor, een doorbraakbloeding. Kan perfect gebeuren als je de pil al langer slikt en ook gewoon een stopweek hebt. Dan is je pil gewoon te licht en moet je even naar de dokter om een ander merk te laten voorschrijven. Ik heb zo een periode gehad dat ik in een paar jaar een aantal keren moest omschakelen totdat ik mijn huidige had die wel goed gaat.

Of je hebt misschien (tijdens seks) ergens een bloedvaatje geraakt dat een beetje bloed, dat lost zichzelf ook wel weer op. Niet te druk maken hoor ;) .

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:44

TS bloed je nu nog? Of is het alleen 1dag een beetje geweest bij het afvegen? Of moet je echt een verbandje in om het op tevangen?

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 13:32

Ik heb nu bijna twee en een half jaar een relatie en vlak voor de bloeding geen seks gehad..

Het bloeden was gister wel heftig, vandaag eigenlijk niet meer. Morgen toch voor de zekerheid nog even langs de dokter om te kijken waar het nou van is gekomen. :-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:36

Misschien had je een kleine heamatoom die gebarsten is.
Voor je gemoedsrust idd even de dokter raadplegen, ook al was het waarschijnlijk onschuldig.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:38

Heel apart maar je lijf kan veranderen ondanks je aan de pil bent.
Zo heb ik nu alweer andere verschijnselen erbij en slik al 3 jaar de pil.

Als je dit blijft houden kan je naar de dokter gaan en vragen voor een zwaardere pil, want doorbraakbloedingen zijn echt heel irritant.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:41

Kan ook zijn dat er een adertje is gesprongen in je baarmoeder of je baarmoedermond.
Ik zou me niet druk maken als je geen pijn hebt, geen vreemde geurtjes, of krampen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:43

Storm schreef:
Kan ook zijn dat er een adertje is gesprongen in je baarmoeder of je baarmoedermond.
Ik zou me niet druk maken als je geen pijn hebt, geen vreemde geurtjes, of krampen.

vaak is het ook helder rood
kan ook zijn dat je even geperst heb, dan kan er ook een haarvaatje springen

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:34

Waarschijnlijk is het 'gewoon' een doorbraakbloeding.
een aantal jaar geleden heb ik dit ook gehad, helaas gebeurde dit bij mij toen wekelijks en ben ik na een halfjaar op een andere pil overgestapt.
Zolang het niet regelmatig blijft terug komen is het niks ernstigs en hoef je je geen zorgen te maken :)

EDIT: kleine toevoeging ik slikte toen al 3 jaar lang de pil

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:26

Heb het ook gehad (lang geleden), bleek dat de pil die ik slikte te licht voor mij was. Kreeg een andere, en het was gelijk over. En ja, zat me toen ook zorgen te maken en van alles in mijn hoofd te halen, bleek het dus gewoon heel simpel te zijn. ;)
Zou me niet teveel zorgen maken, kan zijn dat de pil die je nu slikt niet langer bij je past, zou gewoon even bij de HA navragen.

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 21:41

Ik ben dankzij jullie berichten in ieder geval een stuk gerust gesteld! Morgen ochtend ga ik toch nog even de huisarts bellen voor alle zekerheid :-)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:31

TS ben je nog bij de HA geweest??

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 16:07

Ja, ik ben er gister geweest. De dokter dacht inderdaad dat het gewoon een doorbraakbloeding was. Nu heeft ie er nog niets aan gedaan, mocht het nog een keer gebeuren moest ik terug komen en krijg ik een andere pil. :-)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:30

Gelukkig :)
Als het nu vaker gebeurd en hij zegt de volgende keer weer we kijken het even aan moet je wel echt een andere pil vragen. Mijn huisarts heeft ook 3 keer gezegd ja we kijken het nog even aan en na een halfjaar aan kijken toch een zwaardere pil, dat helpt meestal het beste :)