Heel langzaam drogend haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Heel langzaam drogend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 23:00

ik vind het maar vervelend, het duurt uren voordat mijn haar droog is! En nee ik heb geen mega bos met mooi dik, lang haar, ik heb schouderlengte met een lichte slag, hartstikke dun ook nog eens := Zelfs de kapster merkte op dat het zo stug wordt als ze het aan het föhnen is, en dat het zo lang duurt terwijl mijn haar zo dun is! Nu föhn ik het op de koudste stand, en als ik de tijd heb laat ik het lekker luchtdrogen, krijg ik mooie krullen van! Maar als ik met nat/vochtig haar de deur uit ga de wind in of ga fietsen, dan ontploft het zegmaar :+

Nou is mijn vraag, hebben meer mensen hier "last" van? Heeft iemand een oplossing waarbij ik niet altijd mijn haar moet föhnen (waardoor het beschadigt), uren moet wachten of met een wind-afro rondloop? :')

fuego3

Re: Heel langzaam drogend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:03

hier hetzelfde een goede cremespoeling doet wonderen.
maar welk soort hangt echt jou jou haar af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 06:32

Heb ik ook. Ik was het vaak 's avonds en dan nog is het een beetje vochtig de volgende ochtend.
Na het wassen wikkel ik er een hydrofiele doek omheen, die ze voor baby's gebruiken, die neemt heel veel vocht op.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 06:34

Ik heb het ook zelftot net over mijn schouders en ook bij mij duurt het uren.
Toen ik het over mijn kont had hangen duurde het zelfs wel een dag tot het droog was.
Ik liet het maar want anders kon ik nooit wat als isk moest wachten tot het droog was.
Hier dus ook geen oplossing.
Ik heb dus ook geen dik haar maar wel heel fijnf en veel haar.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 06:46

Herkenbaar. Ik heb het afgeknipt :Y)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:18

Blijkbaar iets kenmerkend voor haren met een slag/krul in... Herken het helemaal (dun haar, maar wel veel, met een slag erin). Droogföhnen is voor mij ook geen optie, want dan wordt het heel erg droog/stug. Maar als ik het aan de lucht moet laten drogen, duurt het minstens 3uur voordat het een beetje droog is. Wat bij mij een goeie optie is, is de blazer van de wagen :+. Ik ben een half uurtje met de auto onderweg naar het werk, en dan zet ik de blazer op z'n warmste stand. Dat zit niet rechstreeks op je haar, maar door de warme lucht is het wel op een half uurtje droog (én mooi!)

Tip: lees de boek "curly girl" eens. Staan echt super goede verzorgingtips in voor vrouwen met krullend haar of haar met een slag. Mijn krul is er 10 keer mooier op geworden sinds ik de richtlijnen daarin volg :j (blazer in de wagen is één van de tips trouwens).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:33

Nog iemand met dun haar met veel slag erin, maar ik föhn de slag er altijd uit.
Een tip om het sneller droog te krijgen heb ik niet, maar wel om het minder stug te krijgen.
Haarserum, merk maakt bij mij niet uit (zelf heb ik guhl)
Werkt hier ook om de pluis in bedwang te houden en je haar wordt er heel zacht van.
Ik doe 3 pompjes op mijn natte haar voor het föhnen, en als het droog is nog 1 pompje over de lagen en de onderkant. Niet op je hoofdhuid smeren of in je pony, dan krijg je vet haar.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:37

Ik heb ook langzaam drogend haar, ( maar wel een dikke bos) Ik doe er direct na het douchen een handdoek om. Maar dan is nog nat als ik die er weer afhaal, die is ook binnen 5 min doorweekt :?
Wat ik wel eens doe ik als ik vlug moet en geen tijd om te fohnen, gewoon een staart met knot in, dan heb je ook geen last meer van je natte haar. B-)

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:42

Hier nog iemand.
Heb ook lang haar met een lichte slag en het duurt een eeuwigheid voordat het droog is.
Het droogt wel sneller als ik er juist géén crèmespoeling in doe, want door het 'vette' laagje
van de crèmespoeling droogt het nog langzamer. Nadeel is wel dat als ik een poos geen crèmespoeling
heb gebruikt ik dan wel merk dat m'n haar droger/stugger wordt. Het heeft dan wel meer volume,
maar is ook breekbaarder.

Blijft lastig dus. Voor 'gelegenheden' etc. doe ik er geen crèmespoeling in en föhn ik het wel, maar anders
doe ik het gewoon in een knot en een halve dag later is het dan wel droog :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:00

Gelukkig dat ik dat probleem niet ken!
Mijn haar is binnen een halfuurtje droog en heb mn haar tot net onder mn schouders

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:18

Het maakt soms niet uit of het dik haar is ja of nee.
Dun beschadigd haar neemt veel vocht op, en is wordt soms niet snel droog.
Met wat voor shampoo was je je haar?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 21:20

Ik heb een shampoo van de kapsalon, SystemProfessional voor droog haar. Dat combineer ik ± 1x in de week met een heavy repair masker, ook van de salon :) De rest van de keren dat ik mijn haar was gebruik ik een goedkope conditioner van de Action :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:25

Mijn haar (dun en fijn) droogt ook heel langzaam. Ik was het 's avonds rond een uur of 7 en dan is het droog als ik naar bed ga. Föhnen wil ik niet want mijn haar is ook best droog.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:25

Soms helpt een andere crèmespoeling... (Die Cocos werkt bij mij fijn?)

Wat ook goed helpt, een hondenhanddoek :') die nemen meer/beter vocht op... Je hebt speciale handdoeken om honden te drogen, dus kun je ook voor je haar gebruiken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:30

He ik ben dus niet de enige! Ik wil het niet elke dag föhnen, maar anders loop ik een halve dag met een natte krullenkop. Ben ik net een verzopen poedel.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:31

Heel herkenbaar, hier haar tot op mijn schouders, maar wel erg dik en veel krul. Heb vanmiddag rond 4 uur gedoucht en het is nu nog gewoon echt nat, laat het altijd aan de lucht drogen, dat gaat nog het snelst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:32

JoAnn schreef:
Herkenbaar. Ik heb het afgeknipt :Y)

Ik had heel lang haar wat echt gewoon uren en uren na het wassen nog nat was. Heb het tot een korte bob laten knippen en dacht dat ik er af was. Echt niet. :Y) Het is dan misschien 40 cm korter, het duurt nog steeds uren voor het droog is. Fohnen kan, maar zelfs dan ben ik 15 minuten bezig voor het droog is.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:46

Als ik het dan föhn is het sneller droog inderdaad, anders duurt het alsnog een halve dag, dat is wel juist. Maar met föhnen scheelt het wel.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:16

Super herkenbaar!
Het duurt minimaal 2 uur voordat het helemaal droog is. Waardeloos is het.
Die handdoeken klinken goed! ga ik ook eens even research naar doen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:37

Ik heb het ook.

Ik heb zo'n hydrofiele haardoek die ik eerst even laat zitten, dan wat aan de lucht laten drogen en dan een staart of vlecht erin :+
Föhnen doe ik nooit, krijg ik pluisen een lamme arm van omdat het zo ellendig lang duurt ;)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:42

Ik heb dun maar veel haar en het duurt ook uren eer het droog is ...
Ik ben ook wel van wit geblondeerd haar terug naar mijn eigen kleur gegaan dus haren hebben wat te verduren gehad :)
Ik doe het gewoon noodgedwongen drogen op de hoogste stand en dan na een half uur , 3 kwartier is mijn haar zo goed als droog.
Met de nodige kramp in armen _O-
Laat ik het aan de lucht drogen dan is het ook altijd dof en futloos :')

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:13

Misschien eens een shampoo met argan olie proberen

Natuurlijk werkt pure argan olie het beste. Deze masseer je in droog haar folie er om en een handdoek nachtje slapen en uit wassen met shampoo voor sterk en gevoed haar. Ik ben er nou een tijdje mee bezig heb zelf haar tot over de schouders. En min. Haren heb ik no time droog tegenwoordig. Ik was wel wekelijks met argan shampoo en 1 keer per maand een olie kuur

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:00

Je kan proberen om de conditioner te vervangen door het masker, dus de keren dat je je haren wast daarna geen conditioner maar het masker erin.
Het kan zijn dat je haar meer verzorging nodig heeft, en een masker is intensiever qua verzorging.
Was je je haar altijd 1x? Was het eens 2x achter elkaar als het de eerste x niet goed schuimt... Dan is het goed schoon.

Zelf heb ik ook lang haar, ik was mijn haar ong 3x in de week en ik sluit het altijd af met een masker.
En als je een goed masker hebt van de salon doe je er ook heel lang mee.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:10

Als je toch wilt dat je haar snel droog is met fohnen, zou ik dit eens proberen:
http://nl.cloudninehair.com/quick-dry-m ... tion-50ml/

Je sprayt het in je haar, even borstelen en fohnen maar, werkt echt goed! Ik heb mijn haar droog in de helft van de tijd! Het ruikt ook heerlijk en je haar wordt er lekker zacht van :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:17

Ben blij dat ik niet de enige ben.
Ik was mijn haar s avonds, handdoek over mijn kussen en als ik dan wakker word, is het nog licht vochtig.
Van föhnen wordt het nog veeeel erger, dan is het echt pluis. Kappers willen dat nooit van mij aannemen. Ik heb de laatste keer bij de kapper er de hele middag gezeten om highlights te laten zetten en bij te punten. Want het moest perse droog... Zucht! Na een uur onder die droogkap was ik helemaal gestoord, wat een lawaai :/
Mijn moeder knipt nu gewoon mijn haar weer. Veel beter! Die doet tenminste ook wat ik wil en dus maar zoveel eraf dat het weer gezond is, ipv heel veel meer :/