Gebroken grote teen ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Gebroken grote teen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 14:56

Woensdagmiddag heb ik een grote volle brandblusser die op de grond stond omgestoten. Deze is bovenop mijn grote teen gevallen. Deed goed zeer schoen aangehouden en durfde eigenlijk niet te kijken, ik was al bang dat mijn schoen niet meer aanging. De rest van de dag doorgewerkt tot 18:00. Daarna naar huis gefietst 10 km(voelde ook al niet zo fijn.)
Thuis gekomen tas gepakt om te gaan waterpolo'en. Toen ik mij wou omkleden deed ik mijn schoen uit zodra mijn schoen uit was werd ik zo ontzettend beroerd van de pijn en trok ook helemaal wit weg volgens mijn medespeelsters. Ik ben maar effe gaan zitten op de bank direct een coldpack op mijn voet. Teen was goed blauw en dik. Ze hebben mij na afloop van de training (ik zat aan de kant)naar huis gebracht.

Ik heb snachts bijna elk uur van de klok wel gezien erg veel pijn en kon niks op mijn voet verdragen. Om 8.00 huisarts gebeld. Daar kon ik gelukkig terecht om 9.20. Hij vertrouwde het niet helemaal en mocht naar ziekenhuis voor foto. Nadat de foto's genomen waren mocht ik door naar de spoedeisende hulp helaas is het laatste kootje van mijn grote teen dwars in de lengterichting (vanaf de nagel naar beneden)tot vlak boven het gewricht gebroken. Gelukkig hoede het niet gezet te worden.
Ik heb dus een gipsvoet gekregen. Gisteravond opnieuw naar de spoedeisendehulp geweest. Gips zat te strak had ontzettend koude tenen. Dus stukje ertussenuit gezaagd. En ander verband eromheen gedaan. En moest vandaag bellen met de gipsverbandmeester voor overleg. Vanmorgen terug geweest en heb nu omdat mijn voet idd zo is gaan zwellen weer ander spul om de bovenkant van mijn voet gehad zodat de zwelling naar boven kan gaan. Teen en bovenkant voet zijn nog blauwer geworden en magt nu ook niet meer belasten en 2 weken gips eromheen i.p.v 1week.

Wie heeft er ervaringen voor straks.
Ik ben natuurlijk als de dood dat ik ergens tegen stoot etc...
Wat zijn jullie ervaringen als je uit het gips komt loop je direct weg of krijg je nog tape?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:59

Misschien heb je wel geluk dat je gips hebt gekregen. Hoe zit het gips dan eigenlijk om je grote teen heen? Iemand de ik ken had z'n "middelste" teen gebroken. Deze werd gespalkt en kreeg krukken, maar dan heb je ook niet de bescherming van gips.

sandorra

Re: Gebroken grote teen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 15:10

Helemaal rondom en alleen de grote teen