ervaringen gezocht van de bijwerkingen van Concerta.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

ervaringen gezocht van de bijwerkingen van Concerta.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 13:06

hallo :)

ik was benieuwd of hier meer mensen zijn die ervaring hebben met het medicijn Concerta.
ik gebruik het nu bijna 5 maand.
in het begin had ik vrij weinig last van bijwerkingen, het enige wat ik zelf merkte was minder eetlust, lichte hoofdpijn, en als het uitwerkte kreeg ik heel erg het gevoel alsof ik heel erg moest huilen.

alleen de laatste 2 á 3 week heb ik steeds zo'n gevoel alsof ik elk moment kan flauwvallen, ik word dan heel licht in mn hoofd, en begin wazig te zien.
het heeft er niet mee te maken dat het medicijn uitwerkt, want dit gevoel heb ik meestal halverwege de werking van het medicijn.
meestal als ik dan even rustig ga zitten gaat het vanzelf wel weer beter, alleen het "zweverige gevoel" in mn hoofd blijft wel aanwezig.

iemand hier die iets soort gelijks heeft mee gemaakt?
zo ja, kwam dit puur door de medicijnen? en wat heb je er aan gedaan? mee terug naar je psychiater? of wachten tot de klachten vanzelf weer over gaan?

alvast bedankt :)

Sadira

Re: ervaringen gezocht van de bijwerkingen van Concerta.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:19

Ik ken de klachten niet, maar ik weet wel dat mijn arts dat soort dingen ontzettend serieus neemt en zou willen dat ik er meteen mee naar haar terug zou komen. Ik raad je dus echt aan om het inderdaad aan te kaarten, want dit is niet de bedoeling.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:47

Toevallig onlangs omhoog gegaan in dosering?

Als je vermoed dat het met je medicatie te maken heeft, zou ik zeker contact opnemen met je arts. Het is geen typische bijwerkingen. De verminderde eetlust, hoofdpijn en 'rebound' wel :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:00

Ik gebruik inmiddels al een paar jaar concerta. Gestart met hoogste dosering (54 mg geloof ik?) en later overgegaan op 36 mg, waardoor de werking nog net voldoende is en de bijwerkingen veel minder zijn. Ik heb zelf alleen standaard bijwerkingen, vooral verlies eetlust en altijd een droge mond. Vooral die droge mond was soms niet meer te doen en daarom heb ik getest of een lagere dosering beter was. Merk echt enorm verschil in de bijwerkingen terwijl de werking maar ietsje minder is.

Je gebruikt het al vijf maand en de klachten zijn recent. Lijkt me daardoor wel iets minder waarschijnlijk dat het aan de medicatie ligt. Wazig gevoel kan door van alles komen natuurlijk. Ik zou met zlke klachten zeker even contact zoeken met zowel je huisarts als je behandelaar/psychiater.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:03

Komt het niet omdat je misschien te weinig eet door de verminderde eetlust? Dat had ik namelijk wel en daar werd ik ook heel wazig van.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:11

RubyRed schreef:
Komt het niet omdat je misschien te weinig eet door de verminderde eetlust? Dat had ik namelijk wel en daar werd ik ook heel wazig van.

Das nog een goede! Ik merk zelf dat mijn eetlust steeds minder word, je eet minder, je maag krimpt, nog minder honger etc. Mooi cirkeltje waar ik dan lastig uit komt. Ik denk dat ik 1 a 2 keer per jaar een weekje stop met de medicatie (voor noodzakelijke concentratie pak ik dan even ritalin) om mijn eetlust weer op gang te brengen omdat ik anders echt veel te weinig eet. Kan dan prima alleen ontbijt eten en de rest van de dag gewoon vergeten omdat ik geen honger voel.