Ten einde raad, afwachten of toch doorgaan? Advies gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Ten einde raad, afwachten of toch doorgaan? Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 08:30

Ten einde raad ben ik. Ik weet het gewoon echt niet meer.
Al 4 jaar loop ik met pijn in mijn knie en sinds vorig jaar ben ik onder behandeling bij een orthopeed (sportarts).
Ik heb eerst 7/8 maanden fysio gehad en goede steunzolen aangemeten gekregen. Na de acht maanden fysio, hebben we dat opgegeven. Het werkte gewoon niet en de fysio heeft de sportarts opgebeld.

Weer terug bij de sportarts is daar een prik gegeven in de kniepees (patellapees). Dit om de pees te prikken weer ''gezond'' te worden. Dit werkte niet helaas. Weer terug naar het ziekenhuis dus. De volgende stap was een echo, prima, maar op de echo was te zien dat de pees gewoon goed en gezond was.
Uiteindelijk bleek dat er een ontsteking zat in het vetweefsel van mijn knie, hiervoor kreeg ik medicijnen (naproxen ontstekingsremmers), maar ook dit werkte niet.
Het laatste wat we nu gedaan hebben is weer een prik. Dit keer met corticosteroïd, een ontstekingsremmend iets. Maar na 4 weken, bleek ook dit niet te hebben gewerkt, en lijken de klachten alleen maar te zijn verergerd.

Twijfels aan onze kant, gaat dit nog wel goedkomen? De sportarts wil graag een autologe bloedinjectie gaan proberen, daarvoor moet ik volgende week weer naar het ziekenhuis komen.
Vanochtend ben ik toch weer naar de huisarts gegaan om mijn twijfels met hem te bespreken. Hij zegt dat ik er ook nog wel overheen zou kunnen groeien, dat ik de behandelingen een jaar zou kunnen stoppen. Hier twijfel ik zelf ook over, vorig jaar is dit mij ook al verteld, en ik merk echt nog geen enkele verbetering!
En toch heb ik ook mijn twijfels over het doorgaan van de behandelingen, want er is al zoveel geprobeerd wat niet werkte.
Maar toch ben ik iemand van; wat als die bloedinjectie nou wél werkt? Wat als ik er dan wél vanaf ben? En wat als ik dit pas na een jaar doe en dan merk dat het wel gewerkt zou hebben? Wat dan? Dan sla je jezelf toch voor je kop!

De huisarts laat de keuze volledig aan mij, of ik ga door, of ik stop een jaar. En ik weet het niet meer zo goed...

Wat zouden jullie doen? Of heeft iemand dezelfde ervaring als ik? Of iemand ervaring met de autologe bloedinjectie?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:35

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:40

Wat een vervelende situatie!
Heb je wel eens gedacht aan bijvoorbeeld een osteopaat of mensendieck?? Er is een mogelijkheid dat het probleem met je knie uit een verkeerde stand / houding komt! (weet o.a. uit eigen ervaring dat dat flinke problemen aan de knie kan geven!!) Persoonlijk zou ik eerst daar eens naar gaan kijken i.p.v. de injectie!
Succes in het ieder geval!

Iejoorr

Re: Ten einde raad, afwachten of toch doorgaan? Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 08:46

Bedankt Dimple, ik heb het even bekeken en ga het zeker even in gedachten houden!

Kentaro, ik heb inderdaad een verkeerde stand in mijn knieën (X-benen) vandaar ook de steunzolen. Maar ik ga een osteopaat zeker in overweging nemen, bedankt!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 08:54

Aangezien ik morgen een keuze wil maken, vraag ik nu nogmeer adviezen, wie heeft er nog tips?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:05

ik zou meer uitsluitsel willen hebben over waardoor het komt? vind het raar dat ze er van alles in stoppen zonder zeker te zijn waar de pijn vandaan komt.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:22

Volgens mij heb ik eindelijk een lotgenoot gevonden!
Ik loop ondertussen al 5 jaar met knie problemen.
Het begon bij mij met een patella ontsteking, daarvoor heb ik ongeveer een jaar bij de fysio gezeten en moest ik elke dag met de lift en alles waarbij je met gebogen knie kracht zette vermijden.
Op den duur was fysiotherapie niet meer nodig maar mijn knieën bleven een zwakke plek. Nu heb ik eind 2011 weer een terug val gekregen en heb tot zomer 2012 weer bij de fysio gezeten. Ook zijn er bij mij ct scans en een mri gemaakt. Hieruit bleek dat de spieren in mijn knie 12mm uit elkaar staan, wanneer het 15mm was geweest had ik een operatie kunnen krijgen..
En nu heb ik sinds een maand weer heel veel last.. Maar volgens de dokter kan er niks aan gedaan worden. Ik loop nu dus weer bij de fysio.

Ik zou er persoonlijk alles voor doen om van de pijn af te zijn, dus ik zou elke optie die een kans heeft van minder pijn aannemen.
Waarom twijfel je? Zitten er risico's aan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:25

Ts, ik zie dat er een echo maar geen mri scan is gemaakt van je knie, misschien kunnen ze dat eerst een doen, die injectie zou ik nog wel proberen maar pas nadat ze een mri gemaakt hebben.
Hebben ze ook naar verschil in beenlengte gekeken? Meestal krijg je daar heup/rugklachten van maar wie weet.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:22

Hoe oud ben je?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:39

Ik ben nu 17.

Wat is begreep van mijn huisarts, is dat ze al deze dingen doen om te kijken of dat het ''misschien'' is. Prikje 1 werkt niet, dan is het dus niet dat wat we dachten, volgende stap, werkt niet? Dan is het dat dus ook niet! Uitsluitsel is dus erg lastig, omdat ze niet goed wat het is.

Tammy, echt risico's zitten er niet aan, natuurlijk is het grootste risico dat het weer niet werkt, en dat is waarom ik twijfel. Daarnaast ben ik totaal geen held wb prikken en andere medische enge dingen, dus kan ik minstens al 3 weken voor de injectie geen hap door mn keel meer krijgen van de stress.

Een mri! Dat is een goede! Die ga ik zeker voorleggen.
En ja, naar verschil in beenlengte is gekeken bij de zolenboer :+ (of hoe heet zo'n iemand die steunzolen maakt := )