Vreselijke rugpijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Vreselijke rugpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:48

:wave:

Laat ik even voorop stellen dat ik absoluut niet ben van het openen van topics op MW. Maar nood breekt wet zullen we maar zeggen. := Als ik morgen nog steeds zo crepeer van de rugpijn dan zal ik uiteraard de HA even contacten.

De afgelopen tijd heb ik met enige regelmaat rugpijn. Het zitten middenin. De laatste weken begon het steeds meer uit te stralen/ zakken naar mijn onderrug. Maar met een Voltaren K op zijn tijd was het prima te doen.

Helaas is de rugpijn deze avond weer op komen zetten en wordt het met het uur erger. Het is echter nu zo erg dat ik van gekkigheid niet weet waar ik het zoeken moet. Ik heb al Voltaren K pilletjes ingenomen maar dit werkt helaas niet. Zitten is een ramp, plat liggen met gestrekte of opgetrokken benen is verschrikkelijk, met lopen heb ik het idee dat ik zo door m'n benen kan zakken. Al met al geen pretje dus. En ik weet mezelf geen houding aan te nemen.

Goed, mijn vraag: wie heeft er nog goede huis, tuin en keuken tips om de rest van de avond en nacht door te komen?

(Wellicht had ik al wat eerder naar de HA moeten gaan, maar goed, daar heb ik nu even niet zoveel aan. :+ )

Groetjes Sanne

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:51

Van de week heb ik mezelf er doorheen gebikkeld met warmte pleisters en een warme kruik en een paar paracetamol en ibuprofen. Bij mij waren het echt de spieren.

Maar met deze klachten morgen echt je huisarts bellen hoor!
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 19-09-13 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:51

Heb je niet zo'n kersenpitten zak of een kruik? Die kunt opwarmen en dan in je rug leggen.
Of even een warme douche nemen en dan de stralen van de douche op de plek waar het het meeste pijn doet?

fuego3

Re: Vreselijke rugpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:54

zenuw in de knel ?
voor vanacht sterkte ,, morgen zekers ff naar de dokter hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:56

Iets verschoven dat je een zenuw klem hebt zitten? Ik heb dit helaas ook wel eens. Ga er inmiddels al niet meer mee naar de HA maar bel direct de chiropractor.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:56

Ik heb ook altijd last van mijn rug, al denk ik dat dat door andere dingen komt. Ik heb bijvoorbeeld vrij grote borsten, loopt verkeerd en heb een verkeerde sta en zithouding. Als ik paardrij op een verkeerd zadel of ik zit verkeerd op een goed zadel kan ik er ook maar op rekenen dat ik last van mijn rug heb. Ook mijn werk is niet het beste werk voor mijn rug (ouderenzorg).

Als ik dan last van mijn rug heb smeer ik er midalgan (of midalgon, weet zo niet hoe je het schrijft) op, dat brand letterlijk de pijn eruit en kan ik er weer een halve dag tegen aan.
Voor nu moet je je rug ontlasten want ik neem aan dat je geen midalgon in huis hebt, ken je de stabiele zijligging? Of anders plat op je buik liggen. Rondje hardlopen werkt ook ontnucterend maar denk niet dat je daar nu zin in hebt of dat het bij jou werkt want jij hebt het wel een tikkeltje erger dan mij.
Oefeningen doe ik ook wel eens, dus handen zo ver mogelijk omhoog strekken en dan je tenen raken en zo je rug oprekken als het ware.
Heb je wel eens aan fitness gedaan? En dan bedoel ik dat apparaat dat je rugspieren traint? Werkte bij mij wel, maar fitness werd me te duur :+ Wat ik ook altijd lekker vond, is wanneer er iemand over mijn ruggegraat heen liep (niet te zwaar iemand natuurlijk), weet alleen niet of dat wel zo goed is voor je rug. Als je dit wel gaat doen moet je wel op de bank ofzo liggen, niet op een harde ondergrond!
verder zou ik niet weten wat je zou kunnen doen behalve nog een overdosis pijnstillers nemen. Succes vannacht!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:59

Geen idee wat het kan zijn. Ga verder ook niet googelen oid. Ik bel morgen de HA gewoon eventjes. :)

Ik heb wel een kruik in huis. Zal wel even vragen of iemand die klaar kan maken. Onder de douche zie ik nu niet zitten want lopen/staan is echt killing.

Dank jullie wel. :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:03

Vooral even niets doen. Warm houden en iboprufen nemen. Wellicht is het spit, niet ernstig maar verdomd pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:07

Ruim een half jaar geleden kreeg ik middenin de nacht kramp in mijn rugspier. Was ook niet bepaalt een pretje. Pijnstillers hielpen niet altijd, de pijn ging er gewoon dwars doorheen. Wist ook niet wat ik ermee moest, het maakte niet uit hoe ik ging staan/zitten/liggen, alles deed ontzettend veel pijn. Raakte regelmatig in paniek omdat het gewoon zó ontzettend veel pijn deed en niets leek te helpen. Het enige wat de huisarts deed was even aan mijn rug voelen om te constateren dat mijn rugspier wel heel hard was en dat het kramp was. Je meent het :+ Uiteindelijk kon ik na een week pas wat minder pijnstillers nemen en langzaam aan weer wat doen zonder pijn.
Wat bij mij toen hielp was zorgen dat het warm bleef! Vaak in bad, warme kruik ertegen, veel onder de wol liggen, dikke trui aan, verwarming wat hoger, bedenk het maar. Wat ook hielp was een massage, weet niet of er iemand in de buurt is die dat kan doen? Zorg wel dat het in de kamer dan warm is aangezien je rug dan blootgesteld wordt aan de lucht. Die kramp was bij mij wel wat in vlagen, maar als het op zijn ergst was en dus niets hielp dan was het enige wat wel een beetje hielp om mijn hoofd op mijn knieën te leggen en dan zachtjes naar voor en achter te wiegen. Deze beweging was erg geruststellend en door die lichte beweging leek het minder pijn te doen.

Succes, hoop dat je er wat aan hebt, ook als het geen kramp is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:08

Niet toevallig problemen met plassen (gehad)? Zou ook nog nierbekkenontsteking kunnen zijn. Ik denkmpersoonlijk dat spit lager in de rug zit. Neem voor de zekerheid morgen je ochtendurine mee naar de ha.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 22:12

Spit geloof ik niet zo. Want ik heb mijn rug niet overbelast en ik tob de laatste tijd meer met rugpijn. Volgens mij schiet spit er in één keer in zonder dat daar al een hele 'geschiedenis' aan vooraf is gegaan. Maar misschien zit ik er wel compleet naast hoor.

eefj33; dank je wel voor je tips.

chanicha; toevallig wel.. :oo Ik ben al een paar dagen ziek nml. Maar heb niet het idee dat ik een blaasontsteking heb die dan uit de hand is gelopen en is overgeslagen in een nierbekkenontsteking.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:24

Mijn dochter heeft ook een tijd met zulke klachten gelopen, een invalarts dacht dat het, ivm haar leeftijd toen zo rond de 18, dat het wel tussen haar oren zou zitten omdat volgens haar veel meisjes rond die leeftijd daar last van hebben :? Zij kreeg een verwijzing voor maatschappelijk werk en volgens mij wist die frouw echt niet wat ze met haar aan moest want er was niks! 's avonds weer heel erge klachten en we zijn naar de hap gegaan, bleek ze al even met een nierbekkenontsteking te lopen! Dus vandaar mijn gedachten hierover omdat zij ook niet echt problemen had met plassen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 23:48

Zo dan, lekkere arts. :=

Ik heb m'n elektrische deken maar op standje 3 gezet, blijft m'n rug in ieder geval goed warm. Wat een ellende.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:01

Nierbekken ontsteking, nierstenen etc=constante (en in geval van nierstenen héftige) pijn, waar beweging geen/nauwelijks invloed op heeft.
Spit, lumbago, hernia etc.= beweging/houding heeft een grote invloed op de mate van pijn die je voelt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:23

oi Sanne,
heeft de HA iets voor je kunnen doen...?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 14:29

Ik kan helaas pas maandag terecht. Maar gelukkig is de rugpijn een heel stuk minder. :) Met pijnstillers een beetje zeurderig maar dat stelt echt niks voor vergeleken met gisterenavond/vannacht. Maar ik wil toch even naar de huisarts ermee want zo'n vreselijke pijnaanval moet toch ergens vandaan komen zou je denken. En daarnaast ben ik als de dood om het nog een keer te krijgen en dat wil ik echt nooooooit meer. (Als het even kan. :+ )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:16

Ik ben heel blij voor jou, dat de pijn veel minder is...!

En opelijk kunne de arts en jij maandag nog een verhaal met kop en staart opstellen, "wat er aan de hand is geweest".

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:40

Als je weer een pijnaanval krijgt moet je naar de hap gaan, daar zijn ze voor hoor.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:09

Als de dokter niets kan vinden heb je wellicht baat bij een Chiropractor of een Manueel therapeut. Ik heb 2 jaar bij een chiropractor gelopen en sinds kort bij een Manueel therapeut en de rugklachten zijn grotendeels weg. (heb nu zelfs zooltjes omdat zij bij de 1e behandeling al zag dat ik ietwat doorgezakte voeten had)

Ik had er in elk geval veel baat bij, misschien dat het jou ook kan helpen? Sterkte in elk geval

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:16

Toevallig genoeg heb ik het dit blok net over a-specifieke rug klachten (ik studeer nu 2e jaar Fysiotherapie)

Even een paar vraagjes:
Wanneer is de pijn begonnen en heb je ook enig idee waarom het toen is begonnen?
Hoe is de pijn in het verloop van de dag?
Je geeft aan dat de pijn naar de lage rug zakt, heb je verder nog uitstralingen bijf. naar de benen/billen?
Welke bewegingen zijn speciaal pijnlijk?
Je kunt nu niet meer zitten,liggen en lopen. Wat was hiervoor de pijnlijke houding?

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:18

Ik heb nu ook al zo'n 2,5 week last van lage rugpijn.. Eerst dacht ik dat het mijn spieren waren en dat het vanzelf over zou gaan maar het word alleen maar erger. Ik heb er nu eigenlijk constant last van, bij alles wat ik doe. Het straalt bij mij vaak ook door naar mijn benen. Ben zelf ook van plan om maandag de dokter te bellen omdat ik het nu toch wel te lang vind duren..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:35

SannevdM schreef:
Ik kan helaas pas maandag terecht. Maar gelukkig is de rugpijn een heel stuk minder. :) Met pijnstillers een beetje zeurderig maar dat stelt echt niks voor vergeleken met gisterenavond/vannacht. Maar ik wil toch even naar de huisarts ermee want zo'n vreselijke pijnaanval moet toch ergens vandaan komen zou je denken. En daarnaast ben ik als de dood om het nog een keer te krijgen en dat wil ik echt nooooooit meer. (Als het even kan. :+ )

Zoals ik het nu lees heb je waarschijnlijk een koliek aanval gehad van mogelijke niersteen. Deze kan je nu al uitgeplst hebben en dan trekt het weg.
Als je zo'n koliekaanval hebt dan kan je en wil je niks meer. Niet meer lopen, staan, liggen etc.
Rare vraag maar toen je geplast had, was de pijn dan minder?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:07

Ik heb slijtagein mijn onderrug en heb dagelijks rugpijn, de ene dag meer dan de andere en dat ligt er erg aan wat ik doe of niet doe. Ik hen drie maanden in de Hoogstraat gelopen, revalidatiecentrum, ook voor nek en schouderklachten maar het heeft niks geholpen. Ze hebben me daar wat tips gegeven om er mee om te gaan en daar heb ik wel wat aan maar wat versleten is wordt echt niet meer beter! Ik kan maar tien minuten staan of op mijn snorbrommer anders heb ik de hele dag giga last, het is erg moeilijk om daarmee om te gaan maar het is niet anders.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:28

Ik heb ook regelmatig last van spit, echt verschrikkelijk pijnlijk.
Vandaag ook weer, denk dat het door het weer komt.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 20:46

Het is geen spit (geweest) hoor. De huisarts vermoedde dat ik een niersteenaanval heb gehad. Mocht ik weer zo'n aanval krijgen moet ik aan de bel trekken. Dan kan ik goede pijnstilling krijgen en wordt er daarnaast een echo van m'n nieren gemaakt.

Maar goed. Ik hoop dat het een eenmalig iets is geweest.