Altijd honger of trek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Madje1992

Altijd honger of trek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:18

Nou is het zo dat ik al een paar maanden last heb van heel veel honger.
Ik kan de hele dag door eten.
Bijv. Dan heb ik om 7 uur 1 boterham op en om half 9 heb ik alweer een knorrende maag. Heb het ook geprobeerd met 2 boterhammen als ontbijt maar ook dan heb ik om half negen weer een knorrende maag.
Vervolgens eet ik pas om half 11 een snack, smoeltjes of een stroopwafel en een appel.
Dan heb ik om 11 uur weer honger en eet ik weer pas om half 1.
Meestal 3 boterhammen of 4.
Dan verga ik weer om 3 uur van de honger en eet ik of een boterham of ik snoep wat snoep.
En dan verga ik om 4 uur weer van de honger om dan pas om 5 uur half 6 te eten.
Nou is het feit dus als ik aan die honger toe geef kom ik binnen de kortste keren 5 kilo of meer aan.
Gezien ik me dan lichamelijk niet meer prettig voel probeer ik dan minder te gaan eten, om vervolgens toch weer heel veel honger te krijgen.
Iemand tips hoe je het beste hier mee om kunt omgaan zonder dat je aankomt of afvalt?

Mocht het hier niet goed staan, mag het verplaatst worden. Als er iets onduideijk is gewoon vragen.
Het is niet mijn intentie om af te vallen, mijn gewicht is nu prima en zo wil ik het houden.
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 19-09-13 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Altijd honger of trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:19

Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Misschien zit je aan de ondergrens.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:20

Met het ontbijt veel meer eten denk ik.. 4/5 bruine boterhammen met beleg en een ei en een stuk fruit of iets dergelijks. Wat wat kleine gezonde tussendoortjes kan geen kwaad.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:22

Pak tussendoor anders eens een tomaat, komkommer of paprika. Zit echt bijne geen kcal in en stilt het hongergevoel. Verder ben ik van mening dat als je zo'n honger hebt je best meer mag eten.
Je zegt ook dat je bang bent om aan te komen, laat dan de stroopwafel, smoeltjes en het snoep staan.

Wat voor boterhammen eet je eigenlijk en wat doe je erop?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:23

Met havermout ontbijten of met brinta ontbijten zorgt er ook voor dat je lang vol zit. Desnoods doe je er nog chia zaadjes doorheen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:23

Minder suikerzooi eten :) En ontbijten met havermout, tussendoor veel groente en fruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:24

Veel water drinken, geeft ook gevuld gevoel

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:25

Ik heb ook altijd honger en eet de hele dag.

Mensen om mij heen worden gillend gek van mij.

Mijn bijnaam? kliko.... -O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:25

Ik heb ook 't idee, van wat je vertelt, dat je inderdaad veel lege voedingsproducten eet. Producten zonder verdere voedingswaarde.
En dat je op 2 boterhammen voor ontbijt niet kunt leven snap ik. Dat is echt heel weinig. Ik eet 40 gram havermout met 150 ml melk, 150 ml water, stuk fruit erin, nog wat rozijntjes en chiazaad. Dan kan ik weer even vooruit :P
Ik denk dat als je dus wat meer volkoren, groenten, fruit en noten zou eten ipv smoeltjes enzo, dat je ook minder honger zult hebben.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:26

Stoppen met zoveel suiker eten. (snacks, snoep, zoet beleg)
Ik denk dat dat al zal schelen, zodra je lichaam gewend is aan minder suiker.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:27

Minder snelle suikers en meer gezonde dingen (eiwitten, complexe koolhydraten), daar heeft je lijf langer wat aan
In principe moet je met 3 goede maaltijden en daarbij evt 2 suikerarme of suikervrije tussendoortjes de dag door kunnen komen
Het is belangrijk om je tussendoortjes zo min mogelijk suiker te laten bevatten, want daarmee jaag je je suikerspiegel weer kort omhoog. Daar heeft je lijf maar even wat aan en het maakt dik

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:27

Niet zo gek, ik heb hetzelfde, om 7 of 8 uur sochtends eten no way dat ik het dan tot 1 uur uit houd. Al eet ik 's ochtends brinta+een boterham of 2 boterhammen. Dus ik eet om 11 uur ook weer een boterham, (werkt beter als iets van snoep) en dan lunch en om 3 ook weer+wat fruit ofzo, en om 5 uur nootjes of toastjes en dan avondeten en na het avondeten eet ik ook wel weer een paar keer wat :P Mja scheelt misschien dat ik er niet van aan kom, ik zou in ieder geval zorgen dat je brood eet ipv snoep dat scheelt voor aankomen en je hongergevoel. En het is gezonder ;)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:32

Ik ben 1,72 en weeg 63kg.

Ik eet bruine boterhammen en vlees of pindakaas en pasta als beleg.

Van havermoutpap stoppen mijn darmen en kan ik niet naar de wc.
Water drinken doe ik veel 2 liter is normaal op sommige dagen meer.

Heb ook een periode gehad dat ik alleen maar fruit als tussendoortje at en ook toen had ik veel honger.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:33

Fruit is gezond qua vitamines, maar is qua voedingswaarde ook alleen maar suiker
Je kunt beter groente pakken of iets met eitwitten (een gekookt eitje, kwark (evt met fruit), noten)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:35

Jaar geleden kon ik op 1 boterham bij het ontbijt prima volhouden tot half elf zonder honger.
Dus voor mij is 2 boterhammen als ontbijt veel.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:37

Als je honger krijgt van fruit, en snel trek hebt, heb je allicht een gevoelige bloedsuikerspiegel. Door drie dagen alle suikers te bannen (dus ook geen light-producten, wit brood/pasta etc) ben je fysiek niet meer verslaafd en is het makkelijk om door te zetten.

Hoewel ik rond de 1800 kcal at, had ik veel honger en een rammelende buik na 2 uur of na een stuk fruit. Nu trek ik het makkelijk op fruit en kan ik zelfs op een nuchtere maag sporten. Misschien kan je je eetlijstjes even posten in het 'Wat heb jij vandaag gegeten' topic, daar geven meiden die enorm veel over voeding weten graag tips :)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:42

Mag ik meelezen, heb hier ook (soms) last van..

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:43

Oke zal dat topic gaan opzoeken. En komkommers gaan kopen in plaats van smoeltjes en snoep

Al zal het feit dat ik in diensten werk ook wel bijdragen aan de honger

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 05:45

Als je van havermout verstopt raakt, moet je meer drinken. Havermout zit juist lekker vol vezels.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 06:13

Je moet havermout ook eerst minstens een half uurtje laten weken. Ik doe het in een bakje yoghurt met druifjes en kan daar de hele ochtend op teren hoor! En als er iemand snel honger heeft, dan ben ik het :')
Brinta is ook een prima alternatief met wat yoghurt en fruit. Het kan ook met melk, maar dat mag ik niet hebben.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 06:19

Lees het boek de Broodbuik eens daar wordt dit uitgebreid in besproken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 06:53

Kholydraten verminderen werkt goed, je honger gevoel neemt vanzelf dan af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:50

Veel vezels eten inderdaad en wat ook kan helpen zijn Chroom tabletten, daar neemt je trek in zoet/suiker van af.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:00

Naast al de voorgaande tips; heb je je wel eens laten testen op b12 tekort? Zodra ik (en anderen die ik ken) daar last van hebben, krijg ik verschrikkelijke honger. Ik kan dan echt eten wat ik wil maar mijn maag blijft pijn doen van de honger. Als ik dan niet oppas kom ik zo vijf kilo aan...

Nadat ik dan een spuitje heb gehad en mijn b12 is weer op een normaal niveau heb ik nergens meer last van en eet ik weer normaal..

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 08:03

Tja mijn moeder stopt me al vol met multivitamines in de ochtend.
Tevens heb ik ook al chroom tabletten geprobeerd, maar dan blijf ik gewoon honger houden.