lintworm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

lintworm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 19:36

Wie heeft er weleens een lintworm gehad en wat zijn de klachten??
Ik ben al wekenlang moe, niet lekker, heb last van winderigheid en mijn darmen (maar heb ook spatische darmen), ben sinds drie weken ontzettend misselijk en heb een eetlust van hier tot tokio (terwijl ik dus kotsmisselijk ben??).
Bij de huisarts geweest en bloedonderzoek gedaan maar daar kwam niks uit... een kleine afwijking aan mijn lever alleen maar dat zou geen problemen moeten veroorzaken.
Heb maagzuurremmers meegekregen maar die werken eigenlijk ook totaal niet..
Toen ik net aan het googlen was kwam ik werkelijk maar op een ding uit:

een lintworm, ik dacht dat je bij een lintworm altijd af moest vallen maar dit blijkt dus totaal niet waar te zijn! ook is het heel veel voorkomend dat je een hongergevoel hebt en gewoon je normale gewicht behoud....

Ik weet natuurlijk niet of het een lintworm is want volgens mij komt dat niet zo veel voor maar ik ben er nu toch wel een beetje bang voor, het ziet er zo vies uit en het idee is ook gewoon een beetje eng :(
Ik ben ook bang dat mijn HA mij niet serieus neemt met een lintworm ( hypchondrisch verleden)...maar het lijkt er nu toch echt op.....

En volgens mij moet je voor medicatie naar de HA en kun je voor alles wormen behalve een lintworm iets bij de apotheek halen...oliebol zeg..
maar ik vraag me dus af of er hier bokkers zijn die ooit zo'n ding :( hebben gehad en wat hun klachten waren??

SharonIndezz

Re: lintworm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:40

Geen ervaring mee gelukkig... Ben benieuwd..

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:42

Ik heb dit eens gezien op Dr. Oz... En die dingen word toch iets van 15 meters lang? :=
Brrrr, ik hoop niet dat het dit is voor je.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:42

Ik zou gewoon opnieuw melden bij de HA dat het niks heeft geholpen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:25

Volgens mij kan je gewoon een ontwormingspilletje halen bij de apotheek of drogist. Het proberen waard, lijkt me.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:58

Als je denkt dat je mogelijk een lintworm hebt kun je het beste toch contact met je huisarts opnemen en vragen om ontlastingonderzoek waarbij ze ontlasting ook doorzoeken op lintwormsegmenten. Als je een lintworm hebt krijg je daarvoor medicatie waardoor de worm er in één keer uitkomt. Daar helpen geen gewone ontwormingspilletjes bij. Overigens is de kans dat je een lintworm hebt niet groot, dat komt weinig voor in Nederland. Laat je niet bang maken door Dr. Google en laat voor de zekerheid je ontlasting nakijken. Je kunt zelf ook je ontlasting nakijken of er geen witte stukjes inzitten.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:05

Rebel_Jits schreef:
Volgens mij kan je gewoon een ontwormingspilletje halen bij de apotheek of drogist. Het proberen waard, lijkt me.

Die helpen alleen tegen kleine wormpjes en die kan TS in haar ontlasting zien zitten als dat het geval is
Voor een lintworm moet je echt naar de dokter

TS, je kunt gewoon terug gaan naar de HA en zeggen dat je ondanks de maagzuurremmers, nog steeds met dezelfde intensiteit en regelmaat (klopt dat?) dezelfde klachten hebt. Dan moet hij je verder onderzoeken. En dan kan je ook vragen of het een lintworm zou kunnen zijn, omdat je daar bang voor bent. Hypochondrisch verleden of niet, je maakt je er nu zorgen over, dus er moet wat mee :)

Aan de andere kant zou ik je ook aanraden om jezelf niet helemaal op te fokken. Een lintworm is inderdaad een heel eng idee, maar hoe vaak komt het nou helemaal voor? Hoe groot is de kans dat je er een hebt? Het is goed om je klachten serieus te nemen, maar praat/denk jezelf niet (verder) de put in. Gezien je een hypochondrisch verleden hebt, zou ik mezelf daarin zeker proberen te remmen. Wat heeft dat verleden je geleerd dat je nu kunt gebruiken om jezelf gerust te stellen? Zet dat in!

Succes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:07

TS, de symptomen die je beschrijft kunnen passen bij een lintworm ja, maar ook bij 100 andere oorzaken.
Dus gewoon even naar je huisarts. Jezelf gek maken door op google van alles op te zoeken heeft geen enkele nut.