Knie dik en pijnlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Knie dik en pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 18:56

Hallo,

Vanmiddag na de gymles, begon mijn knie ineens pijn te doen. Bij het omkleden even gekeken, hij was warm, pijnlijk en dik. Ik kon de gymleraar niet meer vinden, dus pas om school na een half uur/ drie kwartier kunnen koelen (heeft de knie wel afgekoeld).
Heb weinig raars gedaan, alleen over een hek gesprongen omdat ik niet nat wilde worden, moest daarvoor mijn voet op het hek zetten en zo afzetten (hekje van 60 cm ofzo?).

Het is nu nog steeds dik en bij aanraking pijnlijk. Het zit aan de bovenkant van mijn knie/knieschijf.
Zou er vocht in kunnen zitten? Of een kneuzing?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:34

Kan je de knie nog wel goed buigen en strekken?
Ik zou 3x daags 20 minuten koelen en rustig aan doen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:37

Als je knie dik is, is dat vocht ja.

Goed blijven koelen en bewegen. Als het echt te pijnlijk wordt naar de huisarts, maar aan een kneuzing, verstuiking of als het een irritatie is gaan ze toch zeggen; houd rust. Maar nogmaals; doet het echt heel veel pijn of wordt lopen moeilijk; naar de huisarts

Ik heb trouwens hetzelfde, alleen dan onder en boven mijn knie. Bij mij is het een ontstoken pees zeggen ze. Loop er al 9 weken mee en ontstekingsremmers gehad, maar haalt niets uit. Dus doe goed rustig aan, je hebt maar 2 knieën

nathalie_v

Re: Knie dik en pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:39

koelen, koelen, koelen en nog eens koelen.
Dat maakt verder niet uit of het een kneuzing is, of vocht in zit of iets anders.
Koelen werkt namelijk ook pijnstillend :-)

Eske_B

Re: Knie dik en pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 19:44

Goed, dan ga ik vanaaf nog eens koelen, bewegen lukt nog goed, doet alleen beetje pijn als ik ver buig.
Had half jaar geleden na operatie ook vocht in m'n knie, moest toen ook goed blijven bewegen. Maar dat was m'n andere
knie.