Gaten in mijn amandelen... Keelontsteking?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Gaten in mijn amandelen... Keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 06:31

Hoi,

Gisteren werd ik wakker met onwijze keelpijn aan de linkerkant van mijn keel. In de loop van de dag werd dat minder en werd ik verkouden. Vannacht ging mijn keel steeds meer pijn doen en net werd ik wakker met heel veel pijn aan de rechterkant. Na eens in mijn keel te hebben gekeken }:0 zie ik dat er gaten in mijn amandelen zitten. Vooral een grote aan de kant die nu nog pijn doet.... Slikken is niet echt prettig en mijn stem is weg en ik lig ontzettend te snotteren.
Heb ik nou een verkoudheid of een keelontsteking, of misschien beide?
Aspirine helpt gelukkig wel!
Hoe lang gaat dit duren, heb zaterdag namelijk een wedstrijd waar ik al maanden naar toe leef...

doezel2

Re: Gaten in mijn amandelen... Keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:41

bezoek een dokter.
bij de een ist zo voorbij bij de ander duurt het lang

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 07:02

Gaten? Ik heb vaak en zeer heftige keel onstekingen gehad maar gaten? Bedoel je geen witte plekken er op?

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 07:04

Bij mij ging t precies zo toen mijn pfeiffer de kop op stak.. (keelpijn is daar een symptoom van). Maar niet elke keelpijn is natuurlijk ook pfeiffer. De gaten in mijn amandelen zijn uiteindelijk langzaam weer minder geworden, bij mij heeft dat wel even geduurd. Klinkt inderdaad als een flinke keelontsteking, ga even langs de dokter, met een antibioticakuurtje knap je een stuk sneller op!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 07:48

Die gaten zijn normaal :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 07:50

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 07:50

phormicola schreef:
Die gaten zijn normaal :)

Dan zal het mij wel niet opgevallen zijn, ik had toch altijf forse keelontstekingen welke een paar weken aanhielden, zo'n scheermessen gevoel in de keel, witte plekken, opgezwollen. Maar gaten? Heb ik wat gemist?

Ohh maar dat zijn toch geen gaten? Dat zijn de onregelmatigheden die er altijd zitten toch? :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:33

Die witte plekken zijn er omdát er gaten in zitten ;) Die zijn ervoor om troep op te vangen en later kunnen ze dat er weer uitdrukken. Daarom krijgen sommige mensen vieze stinkende steentjes in hun mond.

Overigens is dit geen persoonlijke ervaring, ben vanaf m'n tweede al amandelvrij :+

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 08:57

Haha, nou klinkt lekker allemaal... Maar wel logisch dat er troep in die gaten gaat zitten wat voor witte plekken zorgt. Zal wat keelpastilles bij de hand houden, wel zo fijn voor de medemens.
Valt me wel op dat toen gisteren mijn keel zo pijn deed aan de linker kant mijn linker neusgat ook verstopt zat. En nu de rechterkant veel pijn doet mijn rechter neusgat verstopt zit.
Pfff, wat een slechte timing weer met zaterdag in het vooruitzicht...
Ik kijk het nog wel even aan, om nou direct naar de dokter te rennen vind ik ook zo wat.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:59

Is het normaal dat die witte brokjes uit je amandelen komen? Of is dat een teken van verkoudheid oid?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:01

Ik heb ook gaten gehad, mijn keelamandelen zwollen zo erg op, dat het vlees begon te 'scheuren' heb nooit meer keelontsteking gehad en heb nu een paar 'flabbertjes' :+
Maar je keelamandelen zijn sowieso bobbelig en als ze opzetten zie je de 'structuur' meer zeg maar

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:09

Nienke89 schreef:
Haha, nou klinkt lekker allemaal... Maar wel logisch dat er troep in die gaten gaat zitten wat voor witte plekken zorgt. Zal wat keelpastilles bij de hand houden, wel zo fijn voor de medemens.
Valt me wel op dat toen gisteren mijn keel zo pijn deed aan de linker kant mijn linker neusgat ook verstopt zat. En nu de rechterkant veel pijn doet mijn rechter neusgat verstopt zit.
Pfff, wat een slechte timing weer met zaterdag in het vooruitzicht...
Ik kijk het nog wel even aan, om nou direct naar de dokter te rennen vind ik ook zo wat.

Trachitol (in het oranje paarse doosje) kan je ook iets verlichting geven in de keelpijn :j er staat op bij beginnende keelpijn maar ook als je al keelpijn hebt helpen ze ook goed! (Zo heb ik een festival overleefd samen met een pijnstiller) Als je de klachten binnen 2 weken niet minder worden moet je wel naar de HA misschien heb je angina.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 09:33

Bunga: ik denk dat het een gevolg is van de verkoudheid.
Colway: haha, flabbertjes...
Boompje1985: bedankt voor de tip, straks maar ff langs de drogist.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:36

Ik heb precies het zelfde gehad, zo veel pijn met slikken.. Maar iedereen bij ons het nu gehad dus denk gewoon een verkoudheidje.. Die erg veel pijn doet;)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 09:38

Hoe lang duurde het bij jullie Sophianemo? Ik hoop zo dat het zaterdag over is!

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:42

Wat bij mij helpt is ijsjes eten. Ik heb nu ook last van de keel en dat werkt best goed.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:51

En als je hopeloos bent kun je nog altijd op een lente/bos ui kauwen ja flink kauwen dan kun weer ademen ja heus de kracht van de natuur kan wonderen doen alles komt los dus je gaat eerst flink snotteren! Er zitten ook stoffen in de ui waar de bacteriën niet van houden <<)

Stomen met eucalyptus en munt wil ook helpen tegen vast zitten slijm :j