Rennen in de regen, wat aan doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

midori

Rennen in de regen, wat aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 20:58

Ik ga morgen rennen (18 km) met school, is een onderdeel van de 4. Maar nu ziet de weersomstandigheid er erg slecht uit, 10 graden en constant regen. Wat kan ik het best aan doen aan mijn bovenlichaam? Regenjas lijkt me dat dat niet goed ademt.. Gewoon een sport t-shirt en sportjas? of ook nog een sportshirt met lange mouwen?

verplaats graag als het fout staat!

K_im

Re: Rennen in de regen, wat aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:16

Heb je geen windjack of iets?

Neem sowieso droge kleding mee voor achteraf, anders wordt je bijna geheid verkouden/ziek!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:33

Ik heb net anderhalf uur looptraining in de gutsende regen achter de rug. Ik had een thermo hemdje aan, loopshirt met korte mouw en loopjack. Ik was Tot op mijn vel doorweekt maar heb het niet koud gehad.
Zorg dat je na het lopen zo snel mogelijk je natte kleding uit doet en droge kleding aan. Stop kranten in je schoenen om ze te laten drogen en geniet! Lopen in de regen is heerlijk!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:34

K_im schreef:
Heb je geen windjack of iets?

Neem sowieso droge kleding mee voor achteraf, anders wordt je bijna geheid verkouden/ziek!

Ja ik kan gelijk ernaa duschen en droge kleding aan trekken, dus dat is geen probleem :) Mijn gewone trainingsjas is wind dicht en die doe ik waarschijnlijk ook aan met een t-shirt eronder

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:36

benangelique schreef:
Ik heb net anderhalf uur looptraining in de gutsende regen achter de rug. Ik had een thermo hemdje aan, loopshirt met korte mouw en loopjack. Ik was Tot op mijn vel doorweekt maar heb het niet koud gehad.
Zorg dat je na het lopen zo snel mogelijk je natte kleding uit doet en droge kleding aan. Stop kranten in je schoenen om ze te laten drogen en geniet! Lopen in de regen is heerlijk!

Ongeveer wat ik ook dacht aan te hebben dus! is ook nog door het bos en dat vind ik prettiger dan door het bos dus gaat helemaal goedkomen dan! Hoop alleen dat het pad niet al te onbegaanbaar is door alle regen :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:38

Zal wel flink plassen stampen worden :D

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:52

Ja, Maar ach daar wordt het ook een beetje avontuurlijker van haha! En ik mag er zo lang over doen als ik wil z'n beetje, dus desnoods loop ik de hele weg :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:31

18 km is ook wel een eind! Succes vandaag in ieder geval!