Erg benauwd maar huisarts kan niks vinden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Erg benauwd maar huisarts kan niks vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:14

2.5 week geleden werd ik wakker met een fikse voorholte en bijholte ontsteking. En bronchitis achtige aanvallen. Nog wel geprobeerd om mee te gaan naar kamp. Maar de eerste avond werd ik al ziek naar huis gestuurd. Toen andere gelijk naar huisarts geweest en moest een paar dagen rustig aan doen. En na een paar dagen voelde ik mij weer aardig fit.

Alleen dinsdag (10 september) ging het weer mis. Kon nauwelijks fietsen, kreeg gewoon geen lucht. Dus weer naar de huisarts toe. En kreeg een kuurtje. Want waarscheinlijk kwam de benauwdheid en hoesten weg bij mijn voorholtes. En moest een paar dagen thuis blijven om te rusten. En voelde mij al wel wat beter worden. Maar benauwdheid bleef.

Wel wou ik gister weer naar school, omdat ik anders te veel mis. Normaal fiets ik er een kwartier over, maar gister gewoon een uur. Waarbij ik regelmatig moest stoppen, omdat ademhalen gewoon te pijnlijk was. En gevoel had dat ik elk moment kon weg vallen. Wel mijn schooldag afgemaakt. En gelukkig wou mijn vriend mij naar huis brengen.

Dus vanochtend maar weer naar de huisarts. Kuur is immers afgelopen, dus er moest verbetering zijn. Klopt de voorholte en bijholte ontsteking is weg. Maar de benauwdheid is erger geworden + het hoesten. Fietsen wil nauwelijks meer. Gewoon dom weg geen kracht in mijn benen. Maar mijn longen klinken gewoon schoon.

Dus moet vanmiddag of morgen naar het ziekenhuis om foto's te maken van mijn voorholtes/bijholtes en een thorax foto. Ik hoop dat hier wat uit komt.

Mijn klachten zijn:
- benauwd
- hoesten (vooral slijm)
- opgezette klieren (maar niet allemaal, en eentje is al enkele jaren groter als de rest en ze doen zeer)
- koorts aanvallen
- erg vermoeid (slaap veel)
- alle spieren doen zeer
- geen inspanningsvermogen
- nacht zweten
- weinig eetlust

Ik ben in het verleden al een keer geopereerd aan een goedaardige tumor in mijn lymfe klier. En had toen ook veel van zulke symptomen. Dus ben bang dat het weer iets te maken heeft met mijn opgezette lymfe klieren ;(

Anoniem

Re: Erg benauwd maar huisarts kan niks vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:00

Helaas voor vandaag geen vervoer kunnen vinden. Maar mams kan morgenvroeg mee rijden. Fietsen lukt momenteel echt niet. Moet om de paar 100 m op adem komen.

Zie nu al op tegen de uitslag. Heb toch een beetje angst dat het geen goed nieuws is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:01

Klinkt eerlijk gezegd als een longontsteking, maar dat zou je arts toch opgevallen moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:11

Cayenne schreef:
Klinkt eerlijk gezegd als een longontsteking, maar dat zou je arts toch opgevallen moeten zijn.

Ja dat denk ik ook. Maar mijn zuurstof in het bloed was 98% en longen klonken vanochtend gewoon schoon. Vandaar dat er foto's gemaakt moeten worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:27

Dat wil niet zoveel zeggen hoor. Ik heb regelmatig longontstekingen gehad die bij een derde controle pas gevonden werden. Het kan ook zijn dat je een lichte vorm van bronchitis hebt, maar ik ben natuurlijk geen arts ;)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:41

Hebben ze al bloed geprikt?
Is er wel eens op pheipher geprikt?

Heb je alle klachten aan huisarts gemeld? Ook nachtzweten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:42

Tyke schreef:
Hebben ze al bloed geprikt?
Is er wel eens op pheipher geprikt?

Heb je alle klachten aan huisarts gemeld? Ook nachtzweten?

Ja alles is gemeld. En er is geen bloed geprikt. Maar denk dat dit wel gaat gebeuren als er morgen niks uitkomt.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:49

Ik zou daar op aandringen eerlijk gezegd. :o Kunnen ze ook ontstekingswaarden zien

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:01

Niet gewoon bloedarmoede?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:03

Heb in het verleden bloedarmoede gehad, maar toen had ik niet deze klachten.

Wacht morgen foto's af en dan denk ik wel dat mijn huisarts wil bloedprikken.