Dieet, Fit For Life

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Dieet, Fit For Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 15:26

Ik doe nu sinds een paar weken het Fit For Life dieet, ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die dit doen en vroeg me af wat de ervaringen zijn.
Het werkt voor mij echt super, ik merk niet alleen dat het afvallen goed gaat maar ik heb ook veel meer energie en geen last meer van mn maag.

Ik vindt het echt een super dieet, je mag (bijna) alles nog eten, maar niet in bepaalde combinaties omdat dat slecht kan verteren.
Zo mag je bijvoorbeeld geen vlees en aardappelen samen eten, maar wel vlees of aardappelen met groente.

De algemene richtlijnen van dit dieet zijn:

- Eet niet teveel maar ook niet te weinig.
- Fruit mag zoveel als gewenst gegeten worden, maar als je wat anders dan fruit gehad hebt, moet je eerst 3 uur wachten voor je weer fruit mag eten. Nadat je fruit hebt gegeten, moet je 20/30 minuten wachten voor je iets anders gaat eten.
- Eet bij voorkeur verse producten.
- Vermijd zoveel mogelijk toevoegingen zoals conserveringsmiddelen etc.
- Gebruik niet teveel knoflook en uien.
- Gebruik geen azijn, vervang dit door citroensap.
- Voor 12 uur s'ochtends alleen maar fruit eten.
- Matig gebruik van vlees en melk producten is aangeraden.
- Drink verder onbeperkt kruidenthee, koffie en/of water.

Afbeelding

Ben benieuwd naar reacties!

Anoniem

Re: Dieet, Fit For Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:29

Voor 12 uur alleen maar fruit? Dat is toch helemaal niet gezond.. Krijg je megasnelle suikers binnen en enorme pieken en dippen van in je bloedsuiker en juist dat is niet goed om af te vallen.. Ontbijt is het belangrijkste van de dag om je motor op gang te brengen en dat doet alleen fruit volgens mij niet.. :n Ik zou het iig niet een hele ochtend trekken op alleen fruit, juist omdat ik na alleen fruit vaak vrij snel weer trek heb :n

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:35

Ik heb er nog nooit van gehoord.. Maar dat fruit gedeelte twijfel ik ook een beetje bij? Onbeperkt fruit, en al die suikers dan?
En voor 12 uur alleen fruit, is ook veel suikers en zuren, dus ik heb zo mijn twijfels of dat wel zo goed voor je is in de vroege uurtjes?

Hoe lang volg je het zelf nu precies? En zijn er geen minpunten?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 15:42

Ik doe het dieet nu 6 weken. In het begin is het alleen fruit eten s'ochtends wel wennen inderdaad, ik voelde me nooit echt 'gevuld'. Nu ik het een aantal weken doe heb ik dat niet meer en is mijn lichaam aan het alleen fruit eten s'ochtends gewend.
Voor sommige mensen werkt dat echt niet, een vriendin die doet ook dit dieet, maar het alleen fruit eten s'ochtends doet ze niet.
Ik kan zelf geen minpunten noemen eerlijk gezegd, het fijnste vindt ik dat ik veel meer energie heb! want veel te zwaar ben ik niet ;)

Dit is gekopierd en geplakt, anders wordt het wel hel veel schrijven :+
Gebruik voeding met een hoog vochtgehalte. Omdat het lichaam grotendeels uit vocht bestaat moet je volgens het dieet ervoor zorgen dat je hier voldoende van binnen krijgt. Dit kan door voeding te gebruiken met een hoog vochtgehalte zoals groenten en fruit. Door de voeding voor minstens 70% uit groenten en fruit te laten bestaan en de overige 30% uit geconcentreerde voedingsmiddelen als eiwitten en koolhydraten zou je een juiste combinatie bereiken.
Draag zorg voor een juiste combinatie van voedingsmiddelen. Het dieet “Een leven lang fit” gaat ervan uit dat ons lichaam niet is gemaakt om meerdere voedingsmiddelen tegelijk te verteren. Doen we dit wel dan gaat dat tegen onze natuur in en dit kost energie en het verteert niet goed. De juiste combinatie is altijd waterige voedingsstoffen (groenten)
samen met geconcentreerde voedingsstoffen (vlees, zetmeel). Dus groenten met vlees (waterig en geconcentreerd) mag wel, maar vlees met aardappelen (twee maal geconcentreerd) niet. Groenten met aardappelen mag dus weer wel.

Zorg ervoor dat fruit op de juiste tijdstippen wordt gegeten. Voor twaalf uur ‘s middags mag je volgens het dieet alleen fruit en fruitsappen gebruiken. Dit heeft te maken met de 3 spijsverteringscycli die het lichaam over een etmaal doorloopt. Om fit en gezond te blijven moeten deze cycli worden onderkend en gerespecteerd.

Dat betekent dat we het lichaam op bepaalde tijden alleen dat moeten aanbieden wat het ook werkelijk kan verwerken. Fruit en fruitsap in de ochtend bevordert de zogenaamde eliminatiecyclus. Verder is het van belang geen fruit te eten tegelijk met, direct voor of na het eten van andere voedingsstoffen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:54

Er zit een hoop onzin in het 'waarom' achter het dieet, maar door de regeltjes die je moet volgen zul je idd afvallen. Drie uur wachten voordat je weer mag eten, nooit een volwaardige maaltijd eten, licht ontbijten, etc/etc, dan val je idd af :)

De zin en onzin van wel of niet ontbijten laat ik in het midden. Mijn lichaam verliest vet beter wanneer ik later op de dag eet.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:01

Relaxed schreef:
Voor 12 uur alleen maar fruit? Dat is toch helemaal niet gezond.. Krijg je megasnelle suikers binnen en enorme pieken en dippen van in je bloedsuiker en juist dat is niet goed om af te vallen.. Ontbijt is het belangrijkste van de dag om je motor op gang te brengen en dat doet alleen fruit volgens mij niet.. :n Ik zou het iig niet een hele ochtend trekken op alleen fruit, juist omdat ik na alleen fruit vaak vrij snel weer trek heb :n

En juist is daarom fruit 's ochtends veel beter dan 's middags aangezien je ze 's ochtends nog de suikers kan verteren.

Wat je kan doen relaxed is bv een smoothie maken met een banaan wat noten, havermeel vlokken en amandel melk. Gegarandeerd dat je geen honger meer hebt van 7 tot 12.
Ik merk iig het verschil en heb licht arbeids intensief werk.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:05

Heb wel een tijdje paleo gevolgt, maar toen nam ik gewoon standaard als ik honger had fruit/groente, waarbij ik een halve kilo per week afviel zonder ook maar ooit honger te hebben, toen at ik dus best wel veel fruit en ik voelde me hier heel goed bij, kreeg zelfs geen menstruatiepijn meer! Qua fruit kan het dus wmb prima. Maar al die regeltjes? Ik weet niet, maar als je echt graag wilt afvallen kan je jezelf beter een gezonde leefstijl aanwennen, dan zul je ook blijvend afvallen en wordt het afvallen geen mentale strijd met jezelf.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:06

Sport je ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:06

lucifertje schreef:
Relaxed schreef:

En juist is daarom fruit 's ochtends veel beter dan 's middags aangezien je ze 's ochtends nog de suikers kan verteren.

Wat je kan doen relaxed is bv een smoothie maken met een banaan wat noten, havermeel vlokken en amandel melk. Gegarandeerd dat je geen honger meer hebt van 7 tot 12.

Juist, maar jij voegt noten en havermeel vlokken toe (is havermout toch?) Dát zijn langzame koolhydraten en dat is icm fruit helemaal prima. Hiermee red ik het ook prima de hele ochtend :j Maar alleen fruit geeft echt niet hetzelfde effect. Fruitsuikers zijn de snelle koolhydraten en die veroorzaken enorm pieken in je bloedsuiker en hierdoor snelle honger.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 16:14

lucifertje schreef:
Relaxed schreef:

Ik maak inderdaad een smoothie s'ochtends met noten er in, had ik er even bij moeten zetten. Ik hou me niet helemaal aan alle regeltjes (ik mag van mezelf ook 1 keer per dag iets 'slechts', dus stukje chocola ofzo :o )
Smoothie eet ik als ontbijt, verder tot 12 uur wel alleen fruit. Dus zonder noten etc.

antje_vip schreef:
Sport je ook?

Nouja sport, ik doe elke dag buikspier oefeningen. Want ja, ik wil een platte buik ;)
Ik deed eerder ook hardlopen, maar moet zeggen dat dat er nu een beetje bij in schiet soms ..

Het is inmiddels in die 6 weken gewoon een beetje een leefstijl geworden, heb ook totaal geen moeite meer met dit dieet.
In het begin wel, was echt een strijd om mezelf van de chocola, chips etc. af te houden, vooral het fruit eten s'ochtends was een lastige ..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:22

Als je wil afvallen, lijkt het mij ook wel slim om veel te bewegen ;)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 16:25

Het afvallen is voor mij niet het belangrijkst. De kilo's die ik er af wil gaan er af op deze manier, Ik heb gewoon niet (mega) overgewicht ;)
Ik wou vooral een gezondere manier van leven en meer energie, en daar werkt dit super voor!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:32

Los van het effect/gezondheid van dit dieet, dit is toch niet lang vol te houden als voedingspatroon???

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:23

Een vriendin van me doet dit ook en die is echt mooi afgevallen haha
Die houdt het al ongeveer een half jaar vol, is gewoon een leefstijl geworden. Dus het is vol te houden :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:06

minajtje schreef:

Waarom "verteer" je suikers sochtends beter?

minajtje schreef:
Nouja sport, ik doe elke dag buikspier oefeningen. Want ja, ik wil een platte buik ;)

Whahahahahaha, top! jij komt er wel :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:37

Romyv schreef:
minajtje schreef:

Waarom "verteer" je suikers sochtends beter?

minajtje schreef:

Whahahahahaha, top! jij komt er wel :')

Een vrouw naar mijn hart :D