Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 21:27

Het eerste wat je moet weten: Mijn vriend rn ik zijn allebei geen feest beesten en gaan eigenlijk nooit uit. dat vinden we beiden niet erg; we zitten net zo grag op de bank bij wijzen van.
Daarnaast heb ik niks tegen drank, ik drink zelf ook op z'n tijd een wijntje, maar ik houd er gewoon niet van als mensen dronken zijn, heb een hekel aan al die mensen die t op zaterdagavond 'op t zuipen zetten.' Ik vraag me af: waarom? Oké, drank kan 'leuk' zijn, prima, maar waren zou je drónken (willen) worden?

ik zit met het volgende: mijn vriend gaat wel eens naar feestjes van vrienden die ik niet echt ken, en het is niet echt heel normaal binnen de vriendenkringen die wij hebben om dat toch je vriendin/vriend mee te nemen. Dus ik ging niet mee, vind ik ook niet erg en mijn vriend heb ik er ook niet over horen klagen.

De afgelopen twee keer dat ie een feest had, heeft ie te veel opgehad. Ik vind dat geen fijn idee, ook omdat ik er eigenlijk al zon hekel aan heb, maar ook omdat t helemaal niet bij m past? Daarnaast vind ik het ook minder prettig omdat ik er niet bij was, misschien beeld ik me het erger in dan dat het was: ik weet het niet, ik was er niet bij.
Stel ik me aan? Of zijn er meer mensen die niks tegen drank hebben, maar wel tegen het dronken zijn van mensen/je vriend?

Odysseus

Re: Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:29

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:32

Ik drink zelf af en toe wast maar dronken ben ik nooit, hooguit iets aangeschoten dus lacherig. af en toe mag iemandf best wat ophebben maar het moet geen gewoonte worden,. kan me goed voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten. Als hij er verder verantwoord mee omgaat zoals niet met de auto gaan, of instapt bij iemand die gedronken heeft. zou ik me niet druk maken . Zou er gewoon eens met hem over praten over hoe hij dat ziet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:35

Kan me er niet druk om maken zolang het niet iedere week 3x is.
Ik ga op feestjes altijd eerder naar huis dan mijn vriend. Die komt dan tegen ochtendgloren behoorlijk dronken thuis.
Zolang hij mij niet wakker maakt en niet klaagt over een kater is het me worst :P
Hij is oud en wijs genoeg om niet in de problemen te komen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:39

Waarom begin je er niet op deze neutrale manier een gesprek met je vriend over :) ?
Dat lijkt me handiger dan kijken wat anderen op bokt er van vinden, die kunnen er van alles van vinden, maar blijkbaar voel jij je er niet op je gemak bij, en dan kan je er het beste met je vriend over praten :) .

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:44

Ik heb niks tegen drank op zich.
Ik heb wel iets tegen dronken mensen en alcoholisten. Iedereen moest zelf weten wat ie doet zolang ze mij er niet mee lastig vallen. Als mijn vriend reggelmatig dronken thuis zou komen zou ik hem laten kiezen. Gelukkig drinkt hij amper.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:56

af en toe eens een glaasje(of twee ) te veel zou ik me echt niet druk gaan maken, als ie nou 3 dagen per week binnen komt kruipen, ja dan zou ik ook eens een gesprek aan gaan , maar zo eens op een feestje iets te veel drinken... moet kunnen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:58

Ik ben ook geen 'feestbeest', eigenlijk ook nooit echt geweest, ook qua uitgaan niet. Met periode's ga ik wel eens uit.

En ja, ik lust erg graag een wijntje, of zelfs een lekkere borrel. Maar ik ben niet echt een persoon die enkel drinkt bij gelegenheden, of het 'op een zuipen zet'. Ook nooit geweest ook.....
Ik ben meer zo'n type die héerlijk kan genieten van een lekker wijntje terwijl ik in m'n eentje op de bank een mooie film aan het kijken ben. Ik heb er dan serieus zelfs allemaal lekkere hapjes en een stukje goede franse kaas bij :')
Of lekker in bed, wijntje er bij, mooie film kijken (zoals nu op het moment, hahahah).

Maar mán, wat heb ík een schurfthekel aan dronken zijn, en zéker aan dronken mensen! Zelf dronken zijn vind ik vreselijk vervelend en ook 'eng', aangezien je dan toch anders kan reageren op dingen en er, met name van vrouwen, toch in een bepaald opzicht 'misbruik' kan worden gemaakt van de situatie. Daarnaast.......... als ik teveel op heb (en dat kan ook 1 drankje teveel zijn, dan ben ik nog absoluut niet dronken, maar dan valt het nét verkeerd) dan ben ik daar standaard minstens 1 volle dag, vaak zelfs 2 volle dagen héel erg ziek van, gewoonweg hondsberoerd. Tikkie meer dan 'een kater' dus. Dan leer je het ook wel snel af hoor, als je die neiging had.

Ik zeg meestal: 'ik drink best vaak, maar ik drink niet 'veel'', en al helemaal niet veel in 1x. Daarnaast drink ik echt omdat ik het lekker vind, ik kan genieten van een goede wijn, bij het eten of 'gewoon zo', of een goede whisky, of na een dagje paarden een lekkere jagermeister of jenever om op te warmen. Dat drink ik met smaak, ik geniet er van, en ik giet het niet maar zo naar binnen 'om het drinken zelf'.

Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je het vervelend vind dat je vriend dronken thuis komt. Mijn oudste broertje heeft het zelfde als mij; hij kan veel hebben en houd van een biertje, maar iets teveel en hij is er hondsberoerd van. Helaas drinkt hij blijkbaar zoveel in zo'n korte tijd, dat hij die 'grens' (want ik kan mijn grens namelijk héeel goed aanvoelen namelijk) niet opmerkt, of te laat opmerkt. En ja, zijn vriendin, die vrijwel nooit drinkt, heeft dan een kotsende vriend naast zich in bed liggen. Mwoah, die is nu al zo ver dat ze hem nog nét niet een schop onder z'n kont geeft (wat hij dan echt wel heeft verdiend), maar 'm een emmer onder z'n hoofd duwt en hem op de bank laat slapen. En dan is ze vervolgens die gehele dag daarna vreselijk chagarijnig en boos op 'm. Groot gelijk heeft ze, van mij had'ie al láng een schop onder z'n hol gehad en had hij fijn buiten mogen slapen; kan hij mooi de tuin onderkotsen en zodoende tenminste nog de vogeltjes van wat eten voorzien.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:20

tjah mijn kerel komt zo'n 1 tot 2 x in het jaar iets wat aangeschoten/dronken thuis , en nee echt gezellig vind ik het niet , maar erg ook niet voor een keer.

maar ja in de regel zijn dronken mensen heel vervelend voor nuchtere mensen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:40

Goed gesprek hebben met je vriend en desnoods afspraken maken.

Zo hebben mijn vriend en ik afgesproken dat hij niet meer dan twee biertjes drinkt op een dag en dat natuurlijk niet regelmatig.

Alcohol is gif, ik zou er echt van walgen als mijn vriend dronken is of uberhaupt wilt worden. Zelf vind hij het dronken zijn en alles wat erbij hoort ook walgelijk, maar vind bier gewoon lekker, dus we zijn het goed eens over de afspraak :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:36

Mijn vriend en ik zijn een keer aangeschoten geweest en hebben een topavond gehad , ik blijf ook altijd sociaal naar mijn weten en mn vriend word ronduit melig. Dan is het leuk. Maar dronken mensen op straat overdag vind ik niet kunnen en overlast gevend, meerdere voorbeelden meegemaakt die ik haar niet ga noemen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 06:57

Tja, wat is teveel op? Is hij dan stom dronken, of duidelijk aangeschoten. Vind dat nogal een verschil.

Daarnaast, vind ik eerlijk gezegd wel dat je je aan stelt. Je bent zijn moeder niet. Tuurlijk is het vervelend als je vriend bij je in bed kruipt terwijl hij teveel op heeft, maar het is toch ook niet het einde van de wereld.

Zolang hij gewoon verstandig genoeg is dat hij veilig thuis komt. Waar maak je je druk om dat er gebeurd dan als jij er niet bij bent?

Persoonlijk zou ik er helemaal niet tegen kunnen als mijn partner mij na een gezellig avondje uit, waarbij ik wat teveel op zou hebben gaat vertellen dat diegene het niet leuk vind dat ik gedronken heb.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit een probleem van jou is dan een probleem van hem.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:00

Een biertje moet kunnen, zeker als het gezellig is. Maar stom dronken thuis komen en niet meer weten wat je gedaan hebt en hoe je thuis bent gekomen gaat mij te ver.
Hij voelt het zelf hoor de volgende dag dat hij een kater heeft en dan moet je ook niet klagen denk ik dan maar zo, je giet het zelf naar binnen..
Ik drink zelf heel zelden drank met alcohol erin, het scheelt mij niets. Ik schenk gerust alcohol aan de visite zolang ik maar weet dat de bob goed geregeld is. Wil iemand met te veel drank op toch naar huis, prima dan gaat diegene met een taxi of wordt door een ander gereden, kan dat niet dan duiken ze maar het logeerbed op. Ik heb helaas een drankverslaafde in de fam. zitten dus weet wat het is en kan doen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:07

Ik heb dit zelf ook mijn vriend gaat soms weg en is dsn behoorlijk dronken.
Gelukkig niet ieder weekend.
Maar ik maak mij alleen druk dat hij niet ergens op straat blijft liggen of in het water valt haha.of dat hij word opgepakt door de politie.
En nee ik bedenk geen dingen wat nooit voor gekomen is.
Dit is voor mijn tijd regelmatig gebeurd en in het begin van onze relatie ook.
En maak me altijd druk van als hij maar niet aan de drugs gaat.
Want hij heeft nogal een grote vrienden groep.
En hier 90 procent van die groe0 gebruikt drugs en dan geen jointje ofso.
Waar onder ook een paar verslaafden .
En ik ben dan wel altijd opgelucht als hij weer thuis komt.
En ik ga soms ook wel eens mee en dan heb ik er geen problemen mee.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:22

Hier hetzelfde probleem. Tuurlijk mag hij het gezellig hebben en wat drinken, daar doe ik regelmatig ook zelf aan mee. Maar de periode dat hij altijd teveel op had, vond ik echt verre van leuk. Ik maak me dan echt zorgen om hem. Wat als hij de trap af dondert of ergens in the middle of nowhere ligt..
Ik heb het er duidelijk overgehad met hem. Drink je teveel slaap ik niet meer bij je. Ik heb geen zin om naast een kotsend iemand te liggen. Sindsdien houdt hij er goed rekening mee. Soms misschien aangeschoten, maar niet meer bezopen naast me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:46

Heeft hij teveel op, aangeschoten of dronken?
Ik zie het probleem niet zo, als je af en toe een feestje hebt en je hebt een borreltje te veel op. Is geen dagelijkse gang van zaken immers?
Als ik een leuk feestje gehad heb en ik heb iets teveel op, heb ik ook geen zin in een zeurende partner thuis hoor.
Je bent 17, je vriend zal ook ergens die leeftijd zijn, dan drinken de meesten van jullie leeftijd wel eens een borrel teveel. Dat doen de meesten in hun jeugdjaren wel.
Maar hoor je dan achteraf dat hij teveel op had, ik neem aan dat je niet samen woont? Dan heb je er toch al helemaal geen last van?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:19

Ik hou er niet van als mijn vriend vaak dom dronke zou zijn. Maar af en toe kan gebeuren zolang hij niet irritand wordt. Maar vriendjelief kan best veel drinke maar blijf eigelijk relax. Geen dom dronke gedoe en met dubbele tongvpraten etc

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:27

Tja ik vind het een groot verschil of hij een beetje aangeschoten of echt (stom) dronken thuis komt.
En ach als het een hele enkele keer voorkomt, laat hem lekkker!

Ik lust zelf gerust een borrel/wijntje maar drink echt zelden, mijn man overigens ook. Het staat bijna altijd wel voor het pakken, maar met enige regelmaat gaat door de gootsteen omdat het over datum is....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:33

Voor een enkel keertje doe ik niet moeilijk.
Maar ik heb wel spijt dat ik mezelf zo'n zeikerd vond over drank dat ik niks durfde te zeggen toen het fout liep. Ik suste mezelf met woorden als:'Ik ben zijn moeder niet,' of 'Hij is groot en verstandig genoeg om zelf te bepalen wanneer het fout gaat.'
En toen zat ik 'ineens' met iemand die stiekem dronk, die alcohol dronk bij medicatie en die uiteindelijk zich de moed indronk om te proberen er een eind aan te maken. Dat drankmisbruik was in dat geval een signaal van diepe depressie en ik heb daarin mijn verantwoordelijkheid niet genomen omdat ik geen zeurende vrouw wilde zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:44

Ik vind degene die drinkt zwakker dan degene die niets durft te zeggen hoor!!
Hier ook een drankverslaafde dichtbij, nah je kan zeggen wat je wil, doen wat je wil,, hopen dat het overgaat na 5dagen niet slapen maar zuipen met als gevolg een enorme kater, met de dokters praten(ivm geelzucht bijv.), smeken, bedreigen, diegene in pernassia laten verblijven of terug bij de moeder, het gaat van kwaad naar erger en binnen de kortste keren heb je niemand meer die binnekort op je begrafenis wil zijn. En ik vind niet dat dat de schuld is van degene die familie, vriend, of partner is, over zoiets mag je echt wel 'zeiken' vind ik. Als je hetgevoel heb dat het uit de hand kan gaan lopen dan zeker.

Al is dat wel wat heel anders dan 1x in de week stappen met een drankje er bij :')

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:50

ik vind dat het wel af en toe moet kunnen.. leven en laten leven. Komt wel bij dat ik het gewoon een gigantische afknapper vind, een vent die nog amper kan lopen etc _/-\o_

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:53

Ik hou ook niet van drank en dronken mensen.ze zeggen vaak ja ik drink zodat ik mezelf durf te zijn.maar dan ben je jezelf dus niet meer, want je persoonlijke grenzen vallen weg. Drank brengt naar mijn mening ook gevaar: comazuipen, auto ongelukken, gevechten.
Als mensen willen drinken zeg ik er trouwens niks van hoor.dat moeten ze uiteraard zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:13

Als je 2 keer zat thuis komt van een feestje ben je niet gelijk drankverslaafd hoor, zou wat zijn zeg.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:29

Als ik de reacties zo lees, valt het me op dat er velen zijn die erg anders opkijken tegen een relatie, dan ik, blijkbaar.
Om het goed te laten werken moet je dingen voor elkaar over hebben. Het werkt niet als de een maar gaat drinken en de ander zich daar helemaal niet goed bij voelt. Zo zijn er tig andere voorbeelden.

Communiceren, afspraken maken met en voor elkaar. Is het zo moeilijk om die paar drankjes teveel dan niet te drinken, omdat je partner zich daar niet goed bij voelt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:40

"Wel eens" een feestje en "al" twee keer dronken... ja, je overdrijft. En flink ook. Als je hem hier op aan gaat spreken zou ik niet gek opkijken als ie boos zou worden of je uit zou lachen. En gelijk zou ie hebben. Je bent zijn moeder niet. Laat m lekker wat drinken op feestjes, zoals gewone mensen vaak doen. Als je hier problemen mee hebt, voorspel ik een relatie die niet lang gaat duren.