Bloed bij ontlasting ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imagination

Bloed bij ontlasting ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 20:46

Hoi vriendelijke mede bokkers :)

Ik heb sinds vanochtend dat ik heel vaak naar de wc moet om te plassen . Op zich geen ramp maar als ik zeg maar klaar ben heb ik het gevoel dat ik nog meer moet plassen :+ maar sinds vanavond zit er een heel klein beetje bloed tussen mijn ontlasting . Alleen op het wc papier zit ook een beetje bloed . Aangezien het al laat is wil mijn vader misschien morgen naar de ha gaan maar hij denkt eigenlijk dat het gewoon ongesteltheid is :') ik heb lopen googelen en er komen ook dingen van darmkanker enzo . Dat maakt me bang ;( weet iemand misschien wat het is , of heeft iemand dit ook gehad ?

Lieve groetjes valkjelover

zonnebloem18

Re: Bloed bij ontlasting ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:49

Je bent een beetje onduidelijk maar meer plassen en het gevoel dat je nog niet uitgeplast bent is normaal bij eeb blaasontsteking en daar kan wat bloed bij zitten.
Bloed bij je ontlasting kan van alles van een geknapt bloedvaatje tot een aambei zijn als het helder bloed is.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:50

NOOIT googlen want dan ga je 95% zeker dood ;pMoet je ongesteld worden? Heb je pijn bij het ontlasten? Het kan ook een klein wondje bij je 'uitgang' zijn. Je kunt proberen zelf even te kijken mocht je het echt zeker willen weten of het met je ontlasting mee komt of dat er bijvoorbeeld een aambei zit. Als je geen klachten als pijn hebt zou ik me niet druk maken en gewoon naar de huisarts gaan morgen voor de zekerheid.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 20:51

Ik ben zo bang dat het darmkanker is ;( sorry voor mijn onduidelijkheid . Ik weet niet hoe ik het anders koet uitleggen :o

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 20:51

Rubber_Duck schreef:
NOOIT googlen want dan ga je 95% zeker dood ;pMoet je ongesteld worden? Heb je pijn bij het ontlasten? Het kan ook een klein wondje bij je 'uitgang' zijn. Je kunt proberen zelf even te kijken mocht je het echt zeker willen weten of het met je ontlasting mee komt of dat er bijvoorbeeld een aambei zit. Als je geen klachten als pijn hebt zou ik me niet druk maken en gewoon naar de huisarts gaan morgen voor de zekerheid.

Ik heb niet echt pijn , alleen het is een zeer verevelend gevoel als ik klaar ben met plassen -O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:52

Voelt dat een beetje branderig?
Ik blijf bij een blaasontsteking gewoon goed veel drinken en als het erger wordt maandag even bellen met de huisarts, dan kunnen ze je urine controleren.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 20:53

zonnebloem18 schreef:
Voelt dat een beetje branderig?
Ik blijf bij een blaasontsteking gewoon goed veel drinken en als het erger wordt maandag even bellen met de huisarts, dan kunnen ze je urine controleren.

Ja zo voelt het :Y)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:53

In geval van bloed bij ontlasting. Is het vers bloed of oud donker gekleurd bloed? Vers bloed duidt op een aambei of scheurtje in je anus. Als het bloed bij de urine zit dan zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Maak je niet teveel zorgen, het zal best meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:54

Denk dat het ook een blaasontsteking is of een beginnende. Ontzettend veel drinken, even wachten tot je echt moet en dan langer blijven zitten dan normaal, niet extreem gaan persen of wat dan ook. Fluiten wil ook wel eens helpen om de laatste druppels eruit te krijgen :) (tips van mijn mama..)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:55

Als je morgen nog bloed bij je ontlasting hebt zitten,dan maandag direct naar de HA!!

Ik heb het zelf ook gehad en had een enorme poliep in mijn darmen zitten van ruim 2 cm.
Als die was blijven zitten...naja...je zegt het zelf al....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:55

zit het erin of ligt het erop? Ik heb geregeld aambeien en bloed dat erop ligt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:56

Brandt het bij je plas gaatje (weet niet hoe ik het anders moet noemen haha) of je anus? Dat verschil kun je voelen toch?

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 20:57

Rubber_Duck schreef:
Brandt het bij je plas gaatje (weet niet hoe ik het anders moet noemen haha) of je anus? Dat verschil kun je voelen toch?

Bij mijn plas gaatje , er heeft nog maar een keer bloed bij gezeten en dat was zeer weinig

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:00

als je bloed hebt bij het plassen is het geen darmkanker ;)
klinkt echt als een blaasontsteking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:01

Is het bloed bij je ontlasting (stoelgang) of wanneer je plast? Bij plassen kan het een blaasontsteking zijn, dan heeft dat niets met je darmen te maken. Soms heb je ook een pijnscheut wanneer je stopt met plassen, en kan je je blaas inderdaad niet volledig leegplassen. Voor een blaasontsteking krijg je wss AB van je arts en een paar richtlijnen. Niks ernstigs, heeft iedereen wel eens.
Heb je bloed wanneer je je afveegt maar is je stoelgang normaal van kleur, dan heb je hoogstwaarschijnlijk gewoon ergens een klein wondje. Kan perfect wanneer je bijvoorbeeld een keertje wat meer "druk" moest zetten, dat het wat ingescheurd is. Of dat er in je darm een piepklein haarvaatje gescheurd is door wat teveel druk. Niks om je zorgen over te maken :)

Is je stoelgang zelf echter erg donker van kleur, eerder zwart tot pekzwart en heb je daar bloed aan + eventueel slijm, dan kan je inderdaad best even naar de HA morgen om te laten checken. Maar zelfs dan hoef je niet in paniek te slaan, dat hoeft niet noodzakelijk op darmkanker te wijzen.
Mijn schoonvader is eraan geopereerd, zijn moeder ook (dus grootmoeder van vriend) en mijn vriend + schoonbroer moeten zich vanaf hun 30e regelmatig laten opvolgen voor verhoogd risico. Heb je geen precedenten in de familie, dan verkleint dat de kans ook al flink + op jonge leeftijd komt het weinig voor.

Ben je echt bang, ga dan even naar de HA morgen, maar iedereen heeft dit wel een keer ;)

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:02

fuego3 schreef:
als je bloed hebt bij het plassen is het geen darmkanker ;)
klinkt echt als een blaasontsteking.

Dat zei mijn moeder ook al , en dat stelt me gerust , dankje :o

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:02

Zoals Miranda zegt zal het waarschijnlijk het begin van blaasontsteking zijn, en helpt het om veel te drinken omdat anders je urine erg geconcentreerd wordt en het dus des te meer pijn doet :)

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:04

Varekaj schreef:
Is het bloed bij je ontlasting (stoelgang) of wanneer je plast? Bij plassen kan het een blaasontsteking zijn, dan heeft dat niets met je darmen te maken. Soms heb je ook een pijnscheut wanneer je stopt met plassen, en kan je je blaas inderdaad niet volledig leegplassen. Voor een blaasontsteking krijg je wss AB van je arts en een paar richtlijnen. Niks ernstigs, heeft iedereen wel eens.
Heb je bloed wanneer je je afveegt maar is je stoelgang normaal van kleur, dan heb je hoogstwaarschijnlijk gewoon ergens een klein wondje. Kan perfect wanneer je bijvoorbeeld een keertje wat meer "druk" moest zetten, dat het wat ingescheurd is. Of dat er in je darm een piepklein haarvaatje gescheurd is door wat teveel druk. Niks om je zorgen over te maken :)

Is je stoelgang zelf echter erg donker van kleur, eerder zwart tot pekzwart en heb je daar bloed aan + eventueel slijm, dan kan je inderdaad best even naar de HA morgen om te laten checken. Maar zelfs dan hoef je niet in paniek te slaan, dat hoeft niet noodzakelijk op darmkanker te wijzen.
Mijn schoonvader is eraan geopereerd, zijn moeder ook (dus grootmoeder van vriend) en mijn vriend + schoonbroer moeten zich vanaf hun 30e regelmatig laten opvolgen voor verhoogd risico. Heb je geen precedenten in de familie, dan verkleint dat de kans ook al flink + op jonge leeftijd komt het weinig voor.

Ben je echt bang, ga dan even naar de HA morgen, maar iedereen heeft dit wel een keer ;)

Het is als ik plas en heel licht van kleur :) mijn moeder denkt dat het blaasonsteking is , wat heftig dat ze allebei darmkanker hadden ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:23

Ze leven beide nog hoor :D Zijn oma heeft een stoma, schoonpa is een stukje darm kwijt maar als je het niet weet merk je het niet haha.

Is waarschijnlijk een blaasontsteking, heb ik ook al gehad. Veel drinken, cranberriesap is naar het schijnt erg goed hiervoor. Mijn gevalletje was een fikse waarbij ik best veel bloed had en ook dus immense pijnscheuten wanneer mijn blaas leeg geplast was. Heb toen AB gehad, nog wat dingen denk ik en na paar dagen was ik er al vanaf. Als vrouw ben je best vatbaar voor zo'n dingen, hoef je je geen zorgen om te maken hoor. Denk dat iedere dame dat wel eens meemaakt in haar leven.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:24

Varekaj schreef:
Ze leven beide nog hoor :D Zijn oma heeft een stoma, schoonpa is een stukje darm kwijt maar als je het niet weet merk je het niet haha.

Is waarschijnlijk een blaasontsteking, heb ik ook al gehad. Veel drinken, cranberriesap is naar het schijnt erg goed hiervoor. Mijn gevalletje was een fikse waarbij ik best veel bloed had en ook dus immense pijnscheuten wanneer mijn blaas leeg geplast was. Heb toen AB gehad, nog wat dingen denk ik en na paar dagen was ik er al vanaf. Als vrouw ben je best vatbaar voor zo'n dingen, hoef je je geen zorgen om te maken hoor. Denk dat iedere dame dat wel eens meemaakt in haar leven.

Gelukkig :) maar het is echt k*t om naar de wc te gaan want als ik geplast hebt krijg ik een pijnscheut -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:26

Herkenbaar :D Morgen even naar de HA, die kan je wel verder helpen. Ben je er zo weer vanaf.

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:35

Je bent een beetje onduidelijk.. Ontlasting is namelijk je feces, terwijl je het continu hebt over bloed blij het plassen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:39

Morgen naar je eigen huisarts is waarschijnlijk wat moeilijk ivm dat het morgen zondag is. Wees niet bang om naar de huisartsenpost te gaan met een potje urine. Dan ben je er zo weer vanaf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:26

Oeps, ik zit al de hele middag en avond in zondag-modus :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 06:08

Klinkt inderdaad als blaasontsteking.
blaasontsteking is wel een spoedgeval dus morgen naar de hap.

Je bent inderdaad wat onduidelijk en weet niet hoe oud je bent maar voor de duidelijkheid; het bloed zit Bij je plas en niét bij je poep?