Peesje tussen tanden en onderlip gescheurd/weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

X_Sam_X

Peesje tussen tanden en onderlip gescheurd/weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:07

Hallo Bokkers,

Eergisteren avond heb ik perongeluk met mijn nagel een stukje tandvlees van mijn middelste ondertand weggehaald, en daarbij is ook ineens het peesje bijna helemaal verdwenen die normaal net onder je middelste ondertanden aan je lip vastzit zegmaar, weet niet hoe dat heet. Als je in de spiegel kijkt en je doet je onderlip naar beneden zie je hem zo zitten. Bij mij is die nu dus zo goed als verdwenen, alleen als ik hard druk kan ik er nog iets van zien dat het er gezeten heeft.

Het gebeurde toen ik die plastic hoesjes (die je na een beugel krijgt om je tanden recht te houden voor 's nachts) probeerde wat aan te drukken, toen schoot mijn vinger daarlangs en daarbij ging mijn nagel erg hard langs het tandvees en dat peesje... Ook ligt een van de tanden nu een beetje bloot. Het bloedde aardig en het doet nog steeds erg pijn, vooral met eten als mijn kaak wel beweegt en mijn mond dicht blijft, en dat peesje dus normaal uit zou rekken.

Zou dit ooit nog herstellen, of heeft iemand dit ook mee gemaakt? Blijf ik nu mijn hele leven pijn houden met eten?
Ik ben trouwens niet naar de dokter geweest want ik heb geen idee wat hij eraan zou kunnen doen.

Hoop dat iemand advies heeft :)

sillyhorse

Re: Peesje tussen tanden en onderlip gescheurd/weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:14

Kan geen kwaad en geneest vanzelf. Heeft mijn zoon met zijn bovenlip gehad.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:53

Een dokter kan je hier sowieso niet bij helpen, alles mbt je tanden hoort bij de tandarts. Je kan altijd even langsgaan als de wortel bloot ligt, misschien kan hij wat voorschrijven om ontsteking te voorkomen.