Klein buldje in nek? Maak me zorgen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Klein buldje in nek? Maak me zorgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 17:11

Hallo,

Sinds gister voelde ik een mini buldje in me linker nek. Het lijkt net of die ergens aan vast zit maar kan het buldje wel bewegen... Nu lijkt het net dat die steeds iets groter word? (of ik verbeeld het me omdat ik meteen hele erge dingen erover denk) Hij is niet kei hart maar wel dat je m voelt, je ziet hem niet. Ongeveer 10cm onder me oor. Heb geen last van me nek.

Wel ben ik een beetje verkouden, loop een beetje te snotteren en zo af en toe lekker hoofdpijn. Moet ook ongesteld worden en ziek zijn heerst nu even in huis.

Ik ben echt als de doods dat het kwaadaardig of iets ergs is... Durfde het ook al niet tegen me vader te zeggen maar als die straks thuis is ga ik het meteen even zeggen...

Iemand die me (hopelijk) gerust kan stellen? Enige ervaring hier mee?

Sjokki

Re: Klein buldje in nek? Maak me zorgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:13

ik was vorige week verkouden, dat had ik ook. volgens mij zijn het gewoon opgezette klieren!
ik denk dat het niets is om je zorgen over te maken.

Percy

Voel je niet gewoon je lymfeklier? Die zit daar ergens en zet op als je een beetje ziekjes bent. Voel eens aan de andere kant. Als ze niet opgezet zijn voel je ze eigenlijk niet echt goed.

kiki1976

Kan best zijn dat je last hebt van opgezette klieren. Meestal wanneer jij je weer beter voelt trekken ze weer weg

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:14

Even voor de zekerheid mee naar de huisarts gaan, aangezien ik geen dokter ben :)
Lijkt wel op hetzelfde wat ik had en ik heb nu al jaren een onschuldig bultje in mijn nek dat soms heel groot en pijnlijk is als ik verkouden/ziek ben, maar nu is hij klein.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:14

Je linker nek? Heb je ook een rechter nek ?

Gekkigheid. Ik vermoed gewoon een lymfeklier die opgezet is doordat je je niet zo lekker voelt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 17:16

Soms aan de onderkant van me kaak daar voel ik zoon lekkere knikker (beide kanten) en inderdaad doet die zeer als ik goed verkouden ben bijvoorbeeld.

Maar deze aan de zijkant doet geen pijn...

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:17

Als je verkouden bent is het waarschijnlijk een opgezette lymfeklier.
Ik zou er niet meteen voor naar de huisarts gaan, maar als je het over een aantal weken nog hebt dan kun je het beter wel even laten checken bij de huisarts.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 17:17

quera schreef:
Je linker nek? Heb je ook een rechter nek ?

Gekkigheid. Ik vermoed gewoon een lymfeklier die opgezet is doordat je je niet zo lekker voelt.

Linker zijkant van me nek:+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:19

Voelt het ook heel naar als je er op drukt? Een soort tinteling/dood gevoel?
Waarschijnlijk is het gewoon een opgezette klier en anders kan het ook nog een soort vetbultje zijn (ben even de echte naamkkwijt van hoe het heet). Ik heb namelijk ook 4 bulten random in mijn nek zitten, de ene keer voel ik ze opeens en ik kan ze ook een hele tijd niet voelen. Deze zijn onschuldig, ik moet er alleen mee naar de huisarts als ik merk dat ze snel heel groot worden.

Ik denk dat je je er niet echt zorgen over hoeft te maken, maar wil je dit bevestigd hebben zal ik maandag gewoon even langs de ha gaan.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:45

Ik heb ook lange tijd een klein bultje gehad, ongeveer op dezelfde plek. Bij mij was het een opgezette klier en het is vanzelf weggegaan. Maar inderdaad: bij twijfel even langs de huisarts.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 18:02

Gelukkig maar! Ik heb t ook aan me ouders gevraagd en die zeiden idd ook klieren. Maar moet t uiteraard wel in de gaten houden.

Bedankt voor de reacties!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:12

Ik heb precies hetzelfde maar dan rechts, en ik krijg er spontaan hoofdpijn van als ik er op druk :+ maar ik maak me er niet zo'n zorgen over :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 19:54

Annabel schreef:
Ik heb precies hetzelfde maar dan rechts, en ik krijg er spontaan hoofdpijn van als ik er op druk :+ maar ik maak me er niet zo'n zorgen over :)

Oke! Ik maak me meestal geen zorgen, ben totaal geen dokters mens en ha dan ook nooit en heb ook bijna nooit wat. Zelfs toen me hele voet blauw was van 2 keer in 2 weken een paard erop gehad te hebbem ben toen ook niet gegaan heb echt heel lang ermee gelopen haha maar ben echt een angst haas als t gaat om kwaadaardig achtige dingen.. Daarom was ik zo bang maar door alle verhalen en me ouders ben ik nu meer gerust gesteld!