Verdient wel even uitleg, denk ik.
Ik heb een serie problemen, maar de basis daarvan zit bij hardnekkige stabiliseringsproblemen van de rug/bekken tgv een oude fractuur van een wervel en bekkeninstabiliteit.
Ik ga inmiddels al weer bijna een jaar naar de fysio en krijg tegenwoordig ook therapie in warm water, maar wil er gewoon nog meer aan werken (er zit nauwelijks vooruitgang in... zeg maar niet)
Naast de fysio oefeningen vroeg ik welke 'sport' (heb veel beperkingen) een optie zou zijn en zij noemde dressuurrijden (ze weet dat ik paarden heb)
Nu zijn mijn grote paarden allang niet meer rijbaar en mijn shetten te klein en worden lessen in dressuur zoals ik het graag zie hier nergens gegeven. (nog even afgezien van het feit dat het financiele plaatje momenteel ook niet bijzonder rooskleurig is)
Goed alternatief zou een horse simulator zijn, als ik stinkend rijk was. Maar dat is dus ook niet geval. Nog gekeken bij flexstoelen en soortgelijke dingen in zweden, maar bij de fysio wordt daar hier niet mee gewerkt en ze zijn aardig aan de prijs als je dan ook nog geen flauw idee hebt welke je dan zou moeten hebben.
Alternatieven? Geen idee. Misschien weet iemand van jullie iets wat soortgelijke impact heeft als dressuurrijden, maar dan dus zonder paard.
Liefst betaalbaar.
(ben nog aan het wachten op de 100.000 die ik nog moet winnen, dus tot dan ...)
barsten van de oefeningen die jete voet kunt doen. (En het voorwoord over het leven van Sally S is ook de moeite waard. )
Zal hem eens in gedachten houden.