Dressuurrijden zonder paard.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Dressuurrijden zonder paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 11:17

:D
Verdient wel even uitleg, denk ik. :D

Ik heb een serie problemen, maar de basis daarvan zit bij hardnekkige stabiliseringsproblemen van de rug/bekken tgv een oude fractuur van een wervel en bekkeninstabiliteit.
Ik ga inmiddels al weer bijna een jaar naar de fysio en krijg tegenwoordig ook therapie in warm water, maar wil er gewoon nog meer aan werken (er zit nauwelijks vooruitgang in... zeg maar niet)
Naast de fysio oefeningen vroeg ik welke 'sport' (heb veel beperkingen) een optie zou zijn en zij noemde dressuurrijden (ze weet dat ik paarden heb)

Nu zijn mijn grote paarden allang niet meer rijbaar en mijn shetten te klein en worden lessen in dressuur zoals ik het graag zie hier nergens gegeven. (nog even afgezien van het feit dat het financiele plaatje momenteel ook niet bijzonder rooskleurig is)

Goed alternatief zou een horse simulator zijn, als ik stinkend rijk was. Maar dat is dus ook niet geval. Nog gekeken bij flexstoelen en soortgelijke dingen in zweden, maar bij de fysio wordt daar hier niet mee gewerkt en ze zijn aardig aan de prijs als je dan ook nog geen flauw idee hebt welke je dan zou moeten hebben.

Alternatieven? Geen idee. Misschien weet iemand van jullie iets wat soortgelijke impact heeft als dressuurrijden, maar dan dus zonder paard.
Liefst betaalbaar.
(ben nog aan het wachten op de 100.000 die ik nog moet winnen, dus tot dan ...)

Iris82

Re: Dressuurrijden zonder paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:20

Een grote bal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:21

Ik weet dat er in NL wel cursussen ruiterfitness worden gegeven, dus sporten speciaal gericht op de spieren die je met rijden nodig hebt. Misschien kan je ook online filmpjes/oefeningen vinden?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:22

Een yogabal inderdaad of een bijrijdpaard.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 11:42

Yoga bal heb ik. Heb daar niet zoveel profijt van, eerlijk gezegd. Bijrijdpaard is geen optie. Zoals ik in de op noemde, wordt hier nergens dressuurles gegeven op de manier waarop ik dat graag zie (ja, ik weet het... ik ben lastig. Maar dressuurles met respect voor het paard is nog geen gemeengoed)

Oefeningen op you tube kan ik wel naar kijken, hoewel ik dus ook fysio oefeningen heb. Maar misschien brengt het mij wel op een idee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:45

Beter zoeken naar een lesgever die wel les geeft zoals jij wil?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 11:50

Uhhhh... die hier niet is? Geloof me.. toen mijn paarden het wel nog 'deden' heb ik daar alles voor afgezocht en advertenties gezet. Niets gevonden, behalve paar honderd kilometer verderop in verschillende richtingen. Ze zijn er wel, maar meer in de buurt van de grotere steden. De afstanden zijn hier heel wat groter dan in nederland

Daarnaast heb ik ook niet echt behoefte aan een bijrijdpaard. Ik heb voldoende werk met mijn 3 kneusjes en mijn menpony in opleiding, samen met mijn honden en mijn werk

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:57

Bij mij op yogales worden tegenwoordig ook oefeningen uit centered riding gedaan. De 2 boeken van Sally Swift zijn nou niet echt peperduur en ze ;) barsten van de oefeningen die jete voet kunt doen. (En het voorwoord over het leven van Sally S is ook de moeite waard. )

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:09

De boeken van sally swift ken ik nog niet... ik zal er eens naar kijken. Klinkt wel interessant.
Kent trouwens iemand ook de horseridning machine (japan en korea)
Ziet er maf uit maar goed... wie weet ...

Probleem met zelf oefeningen doen is vaak dat je niet weet of je ze correct doet en dat kan nogal gevolgen hebben (bij mij iig). Maar goed.... misschien met oefeningen waar je niet veel verkeerd aan kunt doen... wie weet?

Doe overigens dus wel de fysio oefeningen en tai chi, maar er zit niet echt schot in (mogelijk mede door een zenuwbeschadiging)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:08

Is de Anky Free Rider niet iets?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 18:12

Heb even gegoogled. Hij lijkt wat op de chinese horse riding machine. (weet alleen niet of dat ook in werking zo is) Klinkt op zich wel leuk, ook als ik de ervaringen lees. Televisie erbij met voorbijzoevend bos :)) Zal hem eens in gedachten houden.