Ik heb dus maandag mijn kiezen (2) laten trekken, het is dus nog wat opgezwollen in mijn mond. Ik heb nu dus voor de nacht nog een activator( beugel) alleen deze doet ondragelijk pijn en lijkt net te groot voor mijn mond. Ikben bijna klaar met deze beugel en wil dus niet helemaal terug vallen.. Heeft iemand tips waardoor hij eerder weer normaal word?
Even wachten tot de zwelling minder wordt en daarna weer indoen.
En dan de kans hebben dat ie niet meer past... Beter ga je even langs bij je tandarts of orthodontist!
Equisync
Geplaatst: 13-09-13 06:43
belle_boef schreef:
Even wachten tot de zwelling minder wordt en daarna weer indoen.
Denk niet dat dat werkt. Ik was 'vroegah' heel eigenwijs en heb dat ding de eerste 2 maanden gedragen en daarna niet meer. Een mond veranderd onwijs snel als je jong bent, als je hem bij wijze van een week niet draagt kan hij al gaan knellen/drukken. Mijn tanden zijn ook wat verschoven, staan niet meer netjes op elkaar omdat ik dat ding nooit gedragen heb. Heb ik nu wel spijt van, maar ze staan gelukkig wel nog allemaal 'recht' en zijn niet van voor/achter gaan schuiven!
Hoe lang heb je de beugel al en hoe lang moet je hem nog dragen? Moet je hem alle nachten in hebben of ben je al aan het afbouwen? Bel anders vanmiddag je orthodontist nog even. Dan weet je i.i.g. hoe je het weekend door kunt komen met je beugel.
Heb ik al gedaan hij zegt dat ik moet blijven proberen tot maandag en dan een afspraak moet maken, heb hem nu half in gehad een uur dus zeg maR zover totdat de pijn nog redelijk is maar hij begint al beter te passen