Hoe ver ben je nu?
Ik heb twee meiden die een vertraagde groei hadden tijdens de zwangerschap, zijn dan ook allebei dysmatuur geboren (dus te klein voor de zwangerschapsduur). Oudste werd geboren na 40+4 weken en woog 2540, jongste na 36+1 en woog 2070. Klein dus, ze konden allebei ruimmmm in maatje 44.
Inderdaad even pas op de plaats jij, kalm aan, kan nog best bijtrekken en al is hij/zij klein bij de geboorte, dat komt ook goed. Mijn oudste is nu 10 jaar en haalt gewoon de 1.50, wat best lang is

En jongste is nog steeds een ukkie, maar goed, papa en ik zijn ook allebei niet zo groot.
Geen stress!

Dat is alleen maar slecht. Geniet lekker van je zwangerschap en laat je goed in de gaten houden. In principe leiden ze je niet in bij een vertraagde groei, liever niet, laat nog maar lekker even daarbinnen groeien, dat is goed voor je uk. Mocht je hoge bloeddruk echt de spuigaten uit gaan lopen, dan kan dat wel nodig zijn. Maar daar is nog geen sprake van als je nu zegt 'iets verhoogd'. De gyn is ook niet erg hoor, ook gewoon een arts, die het leuk vindt om nieuw leven te verwelkomen. Het is wel anders dan bij de VK, maar niet minder. Gewoon anders.