zelfde pil ander merk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

zelfde pil ander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 13:46

Bij de apotheek kreeg ik een andere pil en zeiden ze dat het dezelfde pil was alleen ander merk. Voor de zekerheid had ik de "nieuwe pil" gelijk achter de andere doorgeslikt. Dit stond namelijk in de beschrijving voor als je overstapt van pil. Nu heb ik echter nog dezelfde buikpijn, maar ben ik veel minder ongesteld en ook minder lang. Vorige maand oid opende ik hier nog een topic over omdat ik dacht dat het misschien door de extreme hitte kwam en ik had niet gedacht dat het aan de pil kon liggen omdat ze zeiden dat deze verder hetzelfde zou zijn. Heeft iemand anders ook zoiets meegemaakt?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:55

Medicatie van een ander merk die als "hetzelfde" word bestempeld bevat meestal alleen dezelfde hoeveelheid werkzame stof, andere ingrediënten (hulpstoffen) kunnen wel degelijk verschillen en dat kan de uitwerking ook wel wat veranderen. Ik had bijvoorbeeld bij mijn pufjes het idee dat de merkloze pufjes echt minder goed werkte zonder voorzetkamer, maar dat kan ook aan de verstuiver hebben gelegen natuurlijk. Mijn zus krijgt nu van haar antihistamine ineens pillen die 3x zo groot zijn en minder lijken te werken, maar de apotheker levert altijd gewoon het goedkoopste helaas -O-

Lianne86

Re: zelfde pil ander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:58

Ja, is normaal... ik switch gemiddeld 3x per jaar lijkt het wel :S (Ik slik dan ook altijd door :') voor mijn gevoel ook veiliger, terwijl het toch echt om de werkzame stoffen zou moeten gaan... Maar vind het risico te groot :))

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:04

IK slikte de yasmin en kreeg toen ineens de merkloze variant ervan. Zelfde pil, alleen andere hulpstoffen. Moest er wel weer even aan wennen :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:05

Is absoluut niet de zelfde pil!!!! Trap er niet in!!! Ik heb hetzelfde gehad! Ik heb altijdmicrogynon en kwam bij de apotheek. Dit is een dezelfde pil maar heeft een andere naam. Ik heb ze genomen maar werd er ziek van. Ik op internet kijken bleken andere ingredienten in te zitten waardoor ik me niet goed voelde. Ik gebeld met de apotheek. Ze bleef beweren dat hetzelfde was. Ze hadden sowieso aleen andere kleur. Ik heb mn eigen pil geeist. En toen zei ze let op! Is goed dan geef ik je de ANDERE oude pil wel!! Toen ik daar kwam kreeg ik mneigen oude microgynon weer! Ik moest er misschien wel voor betalen de ANDERE is gratis!! Ja ik wil gewoon mn oude pil terug. En toen kreeg ik mn oude weer en heb nog nooit hoeven te betalen!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:11

Wat hier boven al gezegd word, de werkzamestof is het zelfde maar de hulpstoffen zijn wel anders.

Ik heb trouwens een andere pil geweigerd. Volgens mij kan dat overal ook gewoon alleen betaal ik iets meer dan voor een andere varitant. Maar die ik nu heb werkt dus wil ik per se niet wisselen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:15

Ik had het laatst ook.
Ik heb de allerlichtste pil die er op de markt is. Ik had mn moeder gevraagd mn pil op te pikken ivm werk.
Ze was bij een andere apotheek geweest, kreeg ze een ander. Moest ze €15 betalen.
Dus ik kijk naar dat doosje..; "ma is een andere pil...", "ja de oude hebben ze niet meer. Maar dit is dezelfde. O ja, ik moest ineens betalen... klopt dat wel?
"Ehm.. nee?!"

Ik moet de verzekering nog bellen hierover, maar vind het allemaal behoorlijk irritant worden.
Ik slik de pil, en ik slik hem door tot doorbraakbloeding, maar dat doe ik omdat het moet van de gynaecoloog. Niet omdat ik sta te springen een pil te slikken.
Omdat het op medisch advies is zou ik hem vergoed moeten krijgen, krijg ik kennelijk niet meer.
En ik moet een dubbele verpakking meekrijgen. Krijg ik dus ook niet meer.
En die pil is elke keer van een andere leverancier.....

Gedoe.

Maar ik herken iemand hier. Want ook ik word door het gebruik van die andere pil amper ongesteld....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:18

Zolang het ding gewoon zijn werk doet hoor je mij niet klagen.. Heb heel weinig van de wisselingen gemerkt moet ik eerlijk zeggen... (Opeens een wit pilletje, toen weer een gele, toen toch maar weer wit :'))

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:20

Ik heb het ook gehad, nagevraagd aan de gynaecoloog, zij zei dat het een andere pil is, een goedkope variant uit Pakistan (als ik het land goed onthouden heb). Ik werd er namelijk beroerd van daarom deed ik navraag. Ik vond de apotheek echt super lomp, eerst beweren het zit gewoon in een ander doosje.
Ik terug na mijn bezoek aan de arts,... Tja als je dan perse die moet hebben, die is wel duurder...

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:25

Bij mij is die nou voor de 3e x gewisseld, maar ik merk er gelukkig helemaal niks aan :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:26

Ja ik heb het gehad.
Schijnbaar kon ik dus niet tegen de andere hulpstoffen en daardoor een jaar lang last gehad van bloedingen, ook toen ik terug was op mijn eigen pil heeft dit nog 2 maanden geduurd.

Eerst had ik de 30 variant, die werkt nu helemaal niet meer sinds de overstap dus noodgedwongen naar 50.

Ik laat me nooit meer afschepen met dat het dezelfde is, ze mogen mijn ha bellen erover. Die vindt het ook schandalig.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:26

Ik heb dit ook gehad en heel snel mijn oude variant aangevraagd aangezien ik er enorm misselijk van werd.