Ooglaeseren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Ooglaeseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 20:31

Ik ben een brildrager en ik zou graag mijn ogen willen laten laeseren. Op internet heb ik naar verschillende klinieken gezocht, maar wat is nu een goede kliniek? Heeft iemand zijn ogen laten leaseren en wat is jouw ervaring hiermee?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Ooglaeseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:10

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn ogen laten laseren bij Optical Express in Eindhoven. Ik vond het een fijne kliniek, goede zorg, wel een beetje commercieel maar dat hebben ze denk ik allemaal wel. Ze zijn er heel hartelijk en alles wordt duidelijk uitgelegd.
De procedure zelf was een beetje pijnlijk, maar dat duurde maar een uurtje. En daarna is het gewoon heel bijzonder om 's nachts wakker te worden en niet meer naar de wekker toe te hoeven kruipen om met half dichtgeknepen ogen te bepalen hoe laat het is, maar gewoon je hoofd om te kunnen draaien, denken 'oh, ik mag nog 2 uur slapen' en verder te pitten :z
Ik heb er nog geen halve seconde spijt van gehad!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:31

Ik lees even mee. Ik ben zelf terug gestapt van fulltime lens drager naar vooral brildragen omdat mijn ogen lenzen niet echt meer verdragen. Nu vind ik bril dragen niet perse vervelend, maar overweeg in de toekomst wel te laseren :j

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:29

Ik heb al vaker gelezen dat mensen er geen spijt van hebben gekregen. Dat is fijn om te lezen. Weet iemand een website over de risico's? Ik kan het niet vinden.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:39

Ik heb het 10 jaar geleden bij VisionClinics (nu Bergmanclinics) laten doen...
Wauw wat een uitvinding zeg!
Werd zelfs een beetje emo toen ik een bord aan de overkant van de straat gewoon kon lezen :')
Alleen het jammerlijke is wel dat mijn ogen nu wel weer slechter aan het worden zijn.
Zou het zo weer laten doen.
Volgens mij valt het me de risico's ook heel erg mee.
Ook de nazorg is erg belangrijk, hoe je er zelf mee om gaat.
http://ogenlaseren.net/risico-van-ooglaseren/

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:43

Ik heb het in 2008 laten doen, had maar -1,75 maar droeg geen bril of lenzen, en dan is het verschil toch groot..

WOUW, wat waren blaadjes op de boom opeens mooi zeg!

Ik was in een kwartiertje klaar en heb geen pijn gehad, maar de meneer na mij viel flauw.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:45

Ik heb het ook een jaar of 10 geleden laten doen bij care vision in Rotterdam
Erg blij mee en nooit geen spijt gehad.

Ik had wel van te voren geoefend mijn ogen stil te houden.
Daarna met netjes aan het druppelschema gehouden
1 maand geen hooi/stro in de buurt
niet rijden

Mij werd wel verteld dat ik rond mijn 45ste een leesbrilletje zou moeten hebben en dat
is ook uitgekomen

Ik zou er zo weer voor gaan...

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:48

Mijn broer heeft het laten doen bij Vision Clinic(s) naast de Ikea in Delft.

Hij is er heel tevreden over. Hij kon na een paar weken al de ondertiteling lezen waar hij normaal echt moeite moest doen. Hoe het nu verder is weet ik niet maar het zou steeds stukje bij beetje beter moeten gaan.

Hij is ook heel tevreden over de service, niets te klagen gehad.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:02

In 2010 mijn ogen laten laseren, bij http://www.lasikcentrum.nl/

Over de kliniek: uiterst vriendelijk personeel en goede gang van zaken. Voor de behandeling duidelijk geinformeerd, na de behandeling super nazorg gehad.

Het ogen laseren: tot dusver de mooiste dag van mijn leven en ik zou het achter elkaar weer laten doen. De chirurg legde me precies uit wat hij ging doen tijdens de behandeling, wat ik erg prettig vond. De behandeling zelf was zonder pijn, niet eng en stiekem vond ik het ge-wel-dig (toen het "vliesje" werd teruggeklapt, zag ik duizenden rode en groene sterretjes, was prachtig :D ).

Daarna: oh wat zijn de letters op bedrijven langs de snelweg duidelijk en ik kan weer verkeersborden lezen, tv kijken, zonder bril of lenzen paardrijden... het is elke dag weer genieten!!! Het was mij het geld dubbel en dwars waard.
Hou je wel aan de regels die je mee krijgt, druppel netjes en neem de eerste dagen rust. Het zijn wel je ogen en je snapt zelf ook wel dat je die maar één paar hebt, maar doe er voorzichtig mee en rustig aan.
Alhoewel... ik mocht 2 weken niet bij de paarden komen. Na een week was ik het zo beu dat niksdoen en ik mistte de paarden zo, dat ik een ski bril heb aangeschaft en met mijn skibril op de paarden ben gaan doen en ook gereden. Voor de zekerheid 2 weken lang opgehouden :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:24

Ow ja, dat had ik er even bij moeten zeggen; ik ben van -7 naar 0 gegaan :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:56

Ik lees even mee. Ik wil het heel graag maar durf het eerlijk gezegd echt niet.... Ben als de dood bij het idee dat er iemand aan mijn ogen gaat zitten...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 18:49

Ik wist niet dat je waarschijnlijk na 10 jaar alsnog aan een bril moet. Is dat gegarandeerd of alleen als je een bepaalde sterkte hebt gehad? Waar herken je een goede kliniek aan? Er zijn er zoveel, zelfs in het buitenland....

Wow Blue-eyes, ik kan mij voorstellen hoe blij jij nu bent met je keuze. Ik heb -2 en -2,5 met cilinder.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:53

Dat is niet standaard hoor, dat je na 10 jaar weer terug aan de bril moet. Een leesbril waarschijnlijk wel, maar verder zou het goed moeten blijven. Zo niet, geven ze bij Optical Express garantie en kun je terugkomen.
Ik ben er inderdaad heel erg blij mee!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:37

Dat geven ze denk ik alleen maar als je al op wat latere leeftijd laat laseren
Ik was 33 ofzo... en dan was het een bekend gegeven dat je rond je 45ste een leesbrilletje zou moeten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:48

Ik was ook 33... En de garantie is niet voor als je een leesbril zou moeten, daar kunnen ze namelijk niets meer aan veranderen. Het gaat erom dat mensen zoals ik, die van -7 naar 0 zijn gegaan, in de loop van de tijd bv weer -1 zouden kunnen krijgen. Dat laseren ze dan wel weer weg - als je dat wilt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:54

Hier ook laten laseren een 5-tal jaar terug,maar in België,dus aan de kliniek ga je niet veel hebben.

Nu,er zijn 2 manieren van laseren.
De meeste mensen kunnen de eerste manier krijgen,maar bv politiemensen,piloten en mensen met een extreem dun hoornvlies,moeten een 2de manier krijgen,enik verzeker je dat die nadien wel pijnlijk is.
Dag 1 laten laseren en dag 2 kwam ik wakker met het gevoel dat mijn ogen niet meer open konden en vol zand zaten.
Er moesten druppels in,dus ze moesten open,maar jeetje,wat was dat pijnlijk!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:42

Dat klinkt niet fijn Tengeltje. Ik had inderdaad gelezen dat er verschillende manieren mogelijk zijn. En de ene manier heb je dezelfde dag al profijt en van de andere manier heb je een langere hertelperiode nodig.
Dit weekend drie of vier klinieken uitzoeken waar ik meer info over wil en kijken of ik contact op kan nemen met mijn zorgverzekeraar voor eventuele vergoedingen en of zij een kliniek aan kunnen raden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 05:24

In 2004 heb ik me bij Care Vision in Amsterdam laten lasen en ben van -8,25 naar 110%
gegaan .
Heerlijk alles weer te kunnen zien zonder bril of contact lenzen .

De kans dat je een leesbril moet blijft , want dat heeft gewoon met je leeftijd te doen .

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 05:56

Ik heb en zal nooit mijn ogen laten laseren. Net zoals eerder gezegd het zijn wel je ogen, ik
heb ze beroepsmatig echt nodig!

Daarbij hebben ze van mijn moeders kant slechte ogen(-11 en -13). Als je al slechte ogen
hebt dan is het wellicht voor 10 jaar leuk, maar daarna zal je toch weer om een bril moeten
lijkt mij, aangezien de stand van je ogen weer verder achteruit gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 06:02

Ook gewoon gedaan een paar jaar terug, had iets van -6 en ik moest eerder altijd een bril of lenzen dragen (waar ik altijd last van had of zo). Weet alleen niet meer hoe dat heette, was gewoon in grun. Maar dat niet meer hoeven zoeken naar bril/lenzen is het ook gewoon zo waard. :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:08

dejong_wever schreef:
Daarbij hebben ze van mijn moeders kant slechte ogen(-11 en -13). Als je al slechte ogen
hebt dan is het wellicht voor 10 jaar leuk, maar daarna zal je toch weer om een bril moeten
lijkt mij, aangezien de stand van je ogen weer verder achteruit gaan.

Dat is volgens mijn oogarts in principe niet zo. Ik had ook al 20 jaar -7, en ze doen het alleen als je al lange tijd stabiel bent. Mijn opa heeft zowat zijn hele leven -10 gehad hoor, was niet erger toen hij 85 was dan toen hij 25 was.
Zoals gezegd: een leesbril kan op termijn nodig zijn, maar die 15-20 jaar dat ik dan helemaal zonder bril zal hebben gekund is het voor mij 100% waard! Ik geniet er iedere dag van.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:24

Mijn moeder en opa staan onder controle van de oogarts en het is helaas niet stabiel bij hun.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:33

Dan houdt het al op, dan zou je al geen kliniek vinden die bereid is om te laseren.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:38

Ik ga hier even meelezen. Ik heb momenteel -6 en helaas is het niet stabiel, maar mocht het ooit stabiel worden, wil ik wel heel graag mijn ogen laten laseren. Het lijkt me zo fijn om 's ochtend je ogen open te doen en dan alles te kunnen zien :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:40

Goed om te lezen dat er goede ervaring is. Ik zou het zelf ook laten doen en durf de stap nu ook te nemen. Alleen de prijs houd me op dit moment tegen