Ik heb al gezocht tussen de topics die er zijn, maar werd er niet echt wijzer van.
Ik heb al lage rugklachten sinds de middelbare school. Het zit voornamelijk linksonderin, straalt ook vaak door naar mijn linkerbeen. Ik heb al zoveel geprobeerd, fysio, manueel etc. Er zijn foto's gemaakt om scoliose uit te sluiten. Mijn frustratie is dat ik nergens echt serieus wordt genomen. Als ik naar de huisarts ga en zeg dat ik kapot ga van de rugpijn en zelfs door mijn benen heen zak zegt ze doodleuk: de helft van NL heeft rugklachten en vaak is de oorzaak onbekend.
Dat geloof ik ook wel, maar wat moet ik daar mee? Ik kan soms niet eens fatsoenlijk auto rijden, omdat koppelen erg zeer doet aan mijn rug, als ik me 's nachts om wil draaien word ik gewoon wakker vd pijn. Ik probeer zo min mogelijk te tillen, maar op mijn werk ontkom ik er niet altijd aan. Soms als ik een hele tijd heb gestaan kan ik niet meer zitten. Heb ik een keer omdat ik moe ben onderuit gezeten op de bank, kom ik niet meer overeind, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik zie fysio enzo niet meer zitten omdat ik al zoveel heb geprobeerd, maar niemand mij duidelijk kan vertellen wat het is en wat er tegen helpt.
Ik ben elke keer toch bang dat er iets flink mis is met mijn rug.
Sinds ik gestopt ben met paardrijden (nu een jaar geleden) is het zelfs nog een tikje verergerd.
Wat moet ik hier nou mee?
) maar het is wel een verlichting.
), zorg dat je rug bedekt blijft.
Je zou ook aan sport kunnen denken om je rug te versterken. Op je buik liggen, handen onder je kin en dan met je hoofd omhoog, voel je in je onderrug...