Gebroken kuitbeen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LauraLala

Gebroken kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 17:27

Hee bokkers.

Ik heb nog nooit wat gebroken gehad maar ik ook moet eraan geloven..
Zaterdagochtend heerlijk gereden met het paard en tijdens het uitstappen is hij ergens van geschrokken. Gevolg een enorme bok die ik niet kon uit zitten, ik werd gelanceerd en kwam onder de bak rand terecht.. Met mijn rug tegen een stoepje en met mijn been tegen een paal. Na 3,5 uur ziekenhuis was het duidelijk: kuitbeen gebroken.
De breuk zit bij mij net onder mijn knie. Ik heb op dit moment geen gips maar drukverband.

Pff ik ben een zelfstandig en onafhankelijk persoon, ik vind het verschrikkelijk dat ik niks kan en dat ik iedereen moet vragen als ik iets niet kan..
Auto rijden zal de komende weken niks worden en rijden al helemaal niet.. :(

Zijn er meer bokkers die hier ervaring mee hebben?
En eventueel tips hebben om de dag mee door te komen? ;)

Pauline

Re: Gebroken kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:00

Geen ervaring maar wil je beterschap wensen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:07

Rechterbeen verbrijzeld gehad, ook door een ongeluk met paard. Wat een drama. Inmiddels 15 jaar en 6 correctie-operaties verder, er nog altijd last van maar er zijn ergere dingen. Succes!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:08

Een leukoplast kous aanschaffen en smeren met coldpack. Mijn moeder van toen 76 was daarmee met drie weken weer aardig op de been. Na 5 weken ging ze weer met de stokken sjouwen. (nordic walken) Drukverband had meer last dan gemak van. Ze had wel een mooie breuk. Bot geneest het snelste door minimale belasting. Dus niet alleen met de voet omhoog gaan zitten. Ze kreupelde wat rond in huis en nam tussendoor gewoon veel rust.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:59

auw dat lijkt me niet fijn en een rotplek, gewoon vragen hoor en goed naar jezelf luisteren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:02

Ja ervaring mee :j Toen ik twee was :')
Dus dan is alles een stuk makkelijker, ik paste namelijk gewoon op het aanrecht om bijvoorbeeld mijn haren te wassen e.d.

Maar je hebt het wel op een rotplek gebroken zeg. En gewoon de mensen om je heen vragen hoor, je kan er toch niks aan doen?

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:31

Anne_GTI schreef:
Een leukoplast kous aanschaffen en smeren met coldpack. Mijn moeder van toen 76 was daarmee met drie weken weer aardig op de been. Na 5 weken ging ze weer met de stokken sjouwen. (nordic walken) Drukverband had meer last dan gemak van. Ze had wel een mooie breuk. Bot geneest het snelste door minimale belasting. Dus niet alleen met de voet omhoog gaan zitten. Ze kreupelde wat rond in huis en nam tussendoor gewoon veel rust.

Ik heb nu ook een dubbele steunkous en moet zeggen dat ik daardoor weer aardig rond kan schuifelen zonder de krukken :)
veel idealer als dat drukverband!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:33

SAKKIA schreef:
Ja ervaring mee :j Toen ik twee was :')
Dus dan is alles een stuk makkelijker, ik paste namelijk gewoon op het aanrecht om bijvoorbeeld mijn haren te wassen e.d.

Maar je hebt het wel op een rotplek gebroken zeg. En gewoon de mensen om je heen vragen hoor, je kan er toch niks aan doen?

Ik vind het juist moeilijk om andere mensen dingen voor mij te laten doen.. Mijn moeder wilt deze week mijn kamer opruimen, moeilijk te accepteren maar het moet wel.. haha volgens mij is menig bokker jaloers als mams zoiets zegt ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:44

jeetje wat balen voor je :(:) beterschap!!
Ik heb 2 jaar geleden mijn scheenbeen gebroken door een trap van een paard terwijl ik op mijn eigen paard zat... heb 2 weken gips van m'n heup tot aan m'n tenen gehad, daarna ruim 6 weken kunststof gips vanaf m'n knie. Het is echt even verschrikkelijk maar je went er aan.

De dag doorkomen deed ik op de bank van 's ochtends 8u tot 's avonds 5u. Ik had m'n laptop op tafel die we dichtbij de bank geschoven hadden, op tafel stonden ook een lunchpakketje (kon zelf weinig dingen pakken) en een fles drinken :+ Verder had ik de afstandsbediening van de TV, en een paar boeken om te lezen :D
Als mijn moeder of zusje thuis kwam dan had ik weer wat aanspraak, kon ik m'n haar wassen in een teil op de eettafel zodat ik op een stoel kon blijven zitten en iedere week kwam de mevrouw van de trombosedienst en die wou ook altijd wel even kletsen en een kop thee :D

Maar al met al is het gewoon ff heel erg saai en ben je echt afhankelijk van anderen...
Gelukkig kwamen er af en toe wat stalgenoten en leerlingen van me met hun ouders om me voor een paar uurtjes naar stal te brengen zodat ik even bij mijn paard kon zijn :D

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 19:18

Tammy_ schreef:
jeetje wat balen voor je :(:) beterschap!!
Ik heb 2 jaar geleden mijn scheenbeen gebroken door een trap van een paard terwijl ik op mijn eigen paard zat... heb 2 weken gips van m'n heup tot aan m'n tenen gehad, daarna ruim 6 weken kunststof gips vanaf m'n knie. Het is echt even verschrikkelijk maar je went er aan.

De dag doorkomen deed ik op de bank van 's ochtends 8u tot 's avonds 5u. Ik had m'n laptop op tafel die we dichtbij de bank geschoven hadden, op tafel stonden ook een lunchpakketje (kon zelf weinig dingen pakken) en een fles drinken :+ Verder had ik de afstandsbediening van de TV, en een paar boeken om te lezen :D
Als mijn moeder of zusje thuis kwam dan had ik weer wat aanspraak, kon ik m'n haar wassen in een teil op de eettafel zodat ik op een stoel kon blijven zitten en iedere week kwam de mevrouw van de trombosedienst en die wou ook altijd wel even kletsen en een kop thee :D

Maar al met al is het gewoon ff heel erg saai en ben je echt afhankelijk van anderen...
Gelukkig kwamen er af en toe wat stalgenoten en leerlingen van me met hun ouders om me voor een paar uurtjes naar stal te brengen zodat ik even bij mijn paard kon zijn :D

Ik heb dus geluk, mijn breuk is heel netjes anders heb ik ook gips gehad van mijn heup tot mijn tenen.. Mijn broertje was de afgelopen dagen ziek thuis en kon veel voor mij doen. Het bordje eten maken lukt nog maar het vervoeren naar de eetkamer word lastig.. :o en ik heb vandaag gedoucht maar dat vond ik echt doodeng.. kan me nergens aan vasthouden dus ga ook over op het teiltje :)
Tot nu toe heb ik wel geluk dat er telkens iemand thuis maar ben benieuwd hoe het gaat als ik alleen ben..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:53

Hahaha, rollator lenen!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 23:03

Morgenochtend de eerste ochtend dat ik alleen ben! Hopen dat ik overeind blijf.. Zat vanmiddag al vast op de wc.. Mevrouw kon niet meer opstaan.. Heel zielig om hulp geroepen tot papa me kwam redden! :) Hij moest overigens keihard lachen om mijn actie..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:10

Je paps of mams naar een Vegro winkel in de buurt laten gaan, rolstoel en douchestoel bestellen en thuis laten bezorgen. Kost niks, mag je 6 maanden lenen en je wordt vanzelf creatief.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 06:54

Ik zou denk ik ook een douchestoel ofzo regelen :j Heel handig die dingen en een rollator is trouwens ook handig. Vooral voor het vervoeren van dingen in huis :+

Mijn vader zit in een rolstoel en die heeft een bakje en daar passen precies twee koffiekopjes in, dus hij zet koffie, koffiekopjes in het bakje, bakje op schoot en terug naar de kamer. Nooit dat het omvalt en een beetje morsen kan want dat komt toch in het bakje :+ ZOals Nynke1 al zegt: je wordt vanzelf creatief.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 06:56

Misschien leuk voor iedereen om hier wat te plaatsen zo dat je wat te lezen hebt?