Dreads (van eigen haar), ervaringen en advies gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeerpudzj

Dreads (van eigen haar), ervaringen en advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:47

Hai,

Dreads heb ik altijd wel al heel erg tof gevonden en de laatste tijd kriebelt het toch wel erg om het gewoon te gaan doen.
Op internet lees ik veel verschillende verhalen, zijn hier misschien mensen die dreads hebben of hebben gehad die wat vragen kunnen beantwoorden?

Ook lees ik veel over 'nep dreads', maar op foto's vind ik die qua hoe ze gezet worden er ook erg nep uit zien, of valt dit wel mee?

Kan je ze makkelijk verven (lijkt me moeilijk om al het haar te pakken)?
Zijn dreads meteen mooi of duurt dat echt een jaar omdat ze eerst moeten vervilten (zoals ik op sommige sites lees)?
Weet iemand goeie adressen om dreads te laten zetten (liefst omgeving Utrecht of zuidoost Friesland)?
Hoe zit het met uithalen?, is het mogelijk om ze uit te laten groeien (en dan afknippen) of ze echt uit te borstelen?
Ik heb niet erg lang haar, gaan ze dan niet overeind staan?
Hoe zit het met bijwerken, kan je dat zelf, hoe vaak moet dat enz?

En verder ben ik erg benieuwd naar ervaringen, hoe zit het trouwens met een cap?

Authentic

Re: Dreads (van eigen haar), ervaringen en advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:27

Volgens mij verven de meeste mensen met dreads hun haar met henna. Mijn eigen dreads werden maar niet mooi dus die heb ik uitgekamd met heel wat moeite. Een vriendinnetje van me liet ze uitgroeien, maar dat ziet er wel vreselijk vreemd uit. Als je kort haar hebt staan ze al snel overeind, schouderlang kan in het begin overeind staan (vooral als het erg strak geknoopt is), maar zakt meestal wel naar beneden.

En ik heb de vreselijk slechte gewoonte om zonder cap te rijden dus dat kan ik je niet vertellen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:45

Ik heb nepdreads gehad en ik pastte m'n cap niet meer :')
Heb ze niet heel lang gehad, dat is het voordeel van nep die haal je er zo weer uit. Misschien doe ik ze binnenkort wel weer in, heb hele leuke met kleurtjes :D ik kocht ze hier: http://www.dreadlockshop.nl/

Echt dreads kan ik je dus weinig over vertellen, sorry!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:50

*leest even mee*
Ik wil ook heel graag dreads (maar mijn vriend vind het niks :P ) En dan geen neppe, maar echte dreads. Verven zou ik niet doen, blonde dreads vind ik juist mooi.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:57

Ik heb tijden lang nepdreads gehad (half jaar in, half jaar uit). Je moet echt rekening houden met je capmaat, want je gewone maat ga je waarschijnlijk niet meer passen. Ik vond het erg zweterig met rijden, maar het heeft me nooit weerhouden om het te laten. Ik kan ze zelf ook zetten dus ik weet dat ze vrij strak gezet moeten worden, wil het echt mooi staan. Het ligt een beetje aan de structuur van je haar hoelang ze blijven zitten.
Mijn broer heeft echte dreads gehad, die ikzelf met een vriendin met permanentvloeistof hadden gezet haha... zag er niet uit en al snel schoor hij zijn hoofd kaal :D
Maar er zijn vast betere manieren :P

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:49

Ik heb een jaar echte dreads gehad! Ik heb ze laten haken door meghan uit rotterdam. Ze waren meteen mooi stevig hierdoor. Was af en toe wel wat pijnlijk. Je moet je dreads veel rollen tussen je handpalmen en vaak wassen met speciale shampoo. Dan worden ze strakker en gaat de aanzet ook dreaden. Absoluut niet met wax of vet zetten! Het moet juist vetvrij zijn voor hollands haar om goed te klitten.

Een cap zul je niet meer op kunnen. Tenzij enorme maat... Ik heb mijn dreads na een jaar uitgekamd, was ze zat. Wou graag weer lekker mn haar kunnen kammen. Maar ik hou nog steeds van dreads, vooral een mooie man met dreads is leuk, haha ( check bijv. Jahcoustix eens..) als je nog vragen hebt hoor ik ze wel :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:07

dwaallicht schreef:
Wou graag weer lekker mn haar kunnen kammen.

Jeetje ja dat miste ik echt enorm. :') En snel drogend haar miste ik ook. _O-

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:17

Authentic schreef:
dwaallicht schreef:
Wou graag weer lekker mn haar kunnen kammen.

Jeetje ja dat miste ik echt enorm. :') En snel drogend haar miste ik ook. _O-

Nou he! Dat was echt een feestje toen ik weer gewoon ff snel mn haar kon wassen! Dreads zijn ook best hard op je hoofd om mee te slapen, het went wel wat, maar toch... Wat ik wel mis zijn al die leuke haarbanden en kralen die je erin kan doen. Gaat nu niet met mijn gladde haar! Ik mis het volume.

Een vriendin van me heeft een dikke bos krullen met daarin 1 dreadje verstopt. Wou dat dat bij mijn haar kon!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 02:27

Ik heb mijn dreads zelf gemaakt; flink opkammen en dan gehaakt met een crochetnaald. De tijd voor genomen, na een maand was ik klaar. Nu werk ik er voortdurend aan, door te rollen, wrijven met mn vingers en wat andere dingen die mensen met dreads me hebben laten zien. Het is ontzettend veel werk, wat vermoedelijk de reden us dat ze bij mij gaan verdwijnen later. Ik sta bekend als degene die de eenhoorn, het konijn en het vrijheidsbeeld kan doen, omdat als mijn haren los zijn, er altijd wel iets overeind staat :D
Aangezien ik reizende ben, weet ik nog niet of mijn eigen cap nog past. Ik heb zijn vermoeden van niet, aangezien ik een behoorlijke naast nodig had op de strak waar ik gewerkt heb.
Ik ben heel blij met mijn dreads, maar had me vooral bekeken op de hoeveelheid tijd die erin gaat zitten (met van origine absoluut niet krullend haar), dus vergis je daar niet in. Volgens mij is het best belangrijk om veel aan je haar te willen friemelen als je goed onderhouden dreads wilt.
Ik waste voorheen al zonder shampoo, en doe dat nu nog steeds. Wel gebruikte ik op tobago een bepaalde cactus die ze heel goed liet vilten, en verder verse aloë vera en citroen. Ik was mijn dreads trouwhartig, aangezien ik onder geen being wil voldoen aan het stigma "vieze rastas" wat veel mensen toch nog schijnen te hebben, maar vooral omdat ze anders zo jeukerig worden :)
Wat betreft verven, dat deed ik eerder al met henna, maar heb ik nu nog niet gedaan. Ik denk dat ik ze voorlopig blond laat groeien.
Veel plezier met beslissen! OP youtube kun je vast maaktips vinden, mocht je hey zelf willen doen.