Blijvend last houden van botbreuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmefleur

Blijvend last houden van botbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 15:35

Hallo,

Ik heb eind februari dit jaar mijn pols gebroken gehad na een val van een paard.
In deze les ben ik 2 x gevallen 1 x op me rug en 1x echt de klap met me handen opgevangen . Ik dacht dat het wel ging dus ben ik daarna op een ander paard gegaan waar een goede vriendin opzat waarna zei op het paard ging waar ik vanaf was gevallen (wat overigens haar eigen is maar soms wisselen we ff om )
Ik verging totaal niet van de pijn het zeurde wel iets, maar beste vriendin vertrouwde het niet omdat ik volgens haar wel erg wit was vergeleken met normaal. Dus moest van haar en instructrice eraf. Zelf geprobeerd af te zadelen maar dat ging toch echt niet.
Bij thuiskomst de hele tijd de nijging gehad om te ondersteunen , me moeder vertrouwde het niet waardoor ik naar de spoedeisende hulp bij gegaan.
Hier werden een aantal bewegingen gedaan die ik gewoon allemaal kon verdragen . Dokter dacht hierdoor dat het geen breuk was anders verging je van de pijn , maar als ik last bleef houden moest ik de volgende dag maar naar de huisarts. Nouja volgende dag was alleen maar erger geworden constant steken durfde niks hele tijd ondersteunen. Nouja toen maar naar de huisarts geweest die gelijk dacht dat het gebroken was door het ondersteunen . Toen heb ik fotos laten maken bij de rontgenbus bij de huisarts daar was de breuk niet echt zichtbaar op,maar ze vermoedde wel een breuk waarna ik door ben gestuurd naar het ziekenhuis. Daar bleek er inderdaad een breukje in te zitten
Het was geen grote breuk een heel kleintje in de vorm van een haakje.
Ik kreeg eerst 1 week van dat harde witte gips en daarna 2 weken van dat kunstof gips

Het probleem is ik heb er nog steeds last van de huisarts zei dat het wel 3 a 4 maanden na val kon blijven. maar dat is dus al voorbij :(
Het zit me best wel in de weg het is ongeveer 2 x daags en half uur tot uur dat het begint te steken . Weet iemand of dit normaal is ? of zal ik er nog een x weer mee naar de huisarts moeten gaan?

Narita

Re: Blijvend last houden van botbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:37

Als de dokter zegt dat het na 3 à 4 maanden wel over moest zijn, en het nu nog steeds steekt, lijkt me dat het niet normaal is. Een bezoekje aan de HA kan vast geen kwaad! :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:39

Ik heb vorig jaar 2 middelhandsbeentjes gebroken gehad, 6 weken gips gehad en daarna mocht ik er alles weer mee.

Ik heb er nog steeds last van, met name krachtverlies. Als het vriest moet ik goede handschoenen aan want anders kan ik mijn pink en ringvinger niet meer bewegen. Bij mij zeiden ze dat het altijd een zwakke plek zou blijven.

Ook is 1 knokkel helemaal weg gezakt en zit op mijn buitenste middenhandsbeentje een flinke bobbel

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:43

Ik heb twee ieniemini puntjes gebroken gehad in mijn kleine teen.
Een jaar later voelde ik het zo nu en dan nog, maanden heel gevoelig geweest en nu met name met vorst begint het echt te kloppen.
Geen idee of dat dit jaar weer zo is, is nu dik een jaar geleden.
Ik zou zeggen geef het de tijd, 4 maanden is helemaal niets voor een breuk is mijn ervaring qua gevoeligheid van de breuk.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:43

Bij mij is het nu denk ik 7 jaar geleden dat ik mijn arm gebroken had en ik heb er nog dagelijks last van.
Dokter zegt dat hij er niks mee kan.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 15:44

Liess__ schreef:
Ik heb vorig jaar 2 middelhandsbeentjes gebroken gehad, 6 weken gips gehad en daarna mocht ik er alles weer mee.

Ik heb er nog steeds last van, met name krachtverlies. Als het vriest moet ik goede handschoenen aan want anders kan ik mijn pink en ringvinger niet meer bewegen. Bij mij zeiden ze dat het altijd een zwakke plek zou blijven.

Ook is 1 knokkel helemaal weg gezakt en zit op mijn buitenste middenhandsbeentje een flinke bobbel

Echt vervelend he :( Nouja ik het er gisteravond last van bij een verjaardag ( niks gedronken ) Gisteravond zeurde zo erg dat ik maar pijnstillers heb genomen en boven in bed ben gaan liggen ( was trouwens bij ons zelf thuis) en nu heb ik er last van en heb net ff bij een marathon gekeken
Ik probeer inderdaad ook vaak te letten of het aan het weer ligt ofzoo

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:41

Mochten er mensen nieuwsgierig zijn
Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest. Ik schrok wel een beetje maar wie weet valt het allemaal mee
Ik moest nieuwe fotos laten maken en als daar niks uitkomt naar de chirurg hopelijk vind het ziekenhuis het zelf niet nodig en komen ze met een makkelijkere oplossing :(

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:47

Ik heb drie jaar geleden mijn elleboog gebroken, net als jij niet verschrikkelijk veel pijn (na de eerste klap, die deed verdomde zeer ;) ), kon nog bewegen enz. Gewoon een scheurtje aan het uiteinde van het bot.

Doet nu nog steeds zeer wanneer ik die arm te veel belast of er op leun, word met de tijd wel steeds minder, maar het is echt niet verdwenen.

Hoop dat de huisarts je kan helpen, misschien iets van fysiotherapie of wat dan ook. :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:25

Ik heb bijna 2 jaar geleden mijn pols op 3 plekken gebroken gehad, en sommige bewegingen doen nog pijn ik heb krachtverlies en in rust kan mijn pols ook flink zeuren.

Oude botbreuken heb je vaak last van. Het is nog niet zo lang geleden, geeft het even rust.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:30

Dat het in het begin niet veel pijn doet komt vaker voor. Ik heb op 8 jarige leeftijd mijn pols gebroken en ik heb er 3 weken mee gelopen, alles mee gedaan, zelfs gezwommen. De huisarts dacht dat het gekneusd was, maar toen mijn pols na 3 weken steeds vreemder ging staan toch maar een röntgenfoto laten maken... gebroken en inmiddels weer een stuk aan elkaar gegroeid. Het moest dus door een arts opnieuw gebroken worden en daarna gezet. Gelukkig heb ik er daarna geen last meer van gehad.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 20:19

Pascal schreef:
Ik heb bijna 2 jaar geleden mijn pols op 3 plekken gebroken gehad, en sommige bewegingen doen nog pijn ik heb krachtverlies en in rust kan mijn pols ook flink zeuren.

Oude botbreuken heb je vaak last van. Het is nog niet zo lang geleden, geeft het even rust.

Ik heb het niet met bewegingen alleen het zeuren ken ik heel goed ;) Had jij grote of kleine breuken ?
mn breuk was zo klein dat die in het begin niet eens zichtbaar was en heel goed bekeken moest worden , daarom vond de huisarts het een beetje abnormaal dat het nu nog zeer doet

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:53

Ik heb 4 jaar geleden mijn enkel gebroken gehad,heb ik ook nog steeds last van.
Enkel is 's avonds ook dikker dan de andere.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:26

Esmefleur schreef:
Pascal schreef:

Ik heb het niet met bewegingen alleen het zeuren ken ik heel goed ;) Had jij grote of kleine breuken ?
mn breuk was zo klein dat die in het begin niet eens zichtbaar was en heel goed bekeken moest worden , daarom vond de huisarts het een beetje abnormaal dat het nu nog zeer doet

Bij mij waren 2 botjes compleet overmidden, en ik had een scheur.
Maar alle 3 de breuken waren goed te zien.

De 2 botten die overmidden waren, daar stond een genezingsproces van 8 maanden voor, voordat ze weer helemaal volgroeid waren.

Ik kan bv ook niet steunen op mijn polsen als ik opsta uit een stoel of van de grond, te ver doorbuigen met die kracht is echt te pijnlijk.

Misschien dat het dan je spieren/pezen zijn waar je nog last van hebt?

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:41

Herkenbaar! Ik heb vorig jaar met snowboarden mn pols gebroken (kleine breuk/scheur) en het gips moest er 4 weken om. Daarna afbouwen met een drukverband. Uiteindelijk heb ik het drukverband 6 weken omgehad, omdat ik nog steeds zeurderige pijn had (vooral bij kracht zetten) . Toen ben ik nog een keer teruggegaan naar het ziekenhuis om foto's te laten maken, maar er was niets te zien en ik mocht weer naar huis (ik had het idee alsof ze me niet helemaal serieus namen door de grootte van de breuk). Daarna heb ik het drukverband nog 3 weken omgehad en de pijn ging geleidelijk weg. Nu voel ik mn pols nog af en toe, maar probeer ik het meestal te negeren.
Sterkte met jouw pols!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:50

Als ik jou was zou ik naar een pols- en handencentrum gaan zoals: http://handrevalidatie.nl/
Het zou kunnen zijn dat er spieren beschadigd zijn die niet/moeilijk herstellen. Hier weten ze alles van pols en hand trauma's (er werken chirurgen, fysiotherapeuten enz) en kunnen ze je eventueel doorverwijzen voor speciale onderzoeken in het ziekenhuis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:09

Ik heb het in mijn schedel na een operatie, mijn chirurg legde me het als volgt uit;

Wanneer bot weer "naar elkaar toe groeit" groeit het door tot er een zekere druk ontstaat. Die "druk" is teken voor het lichaam om te stoppen met groeien. Er groeit dus eigenlijk nét iets meer "nieuw" weefsel dan zou moeten en dat nieuwe weefsel kan voor die scherpe steken zorgen. Het is een soort "naadje" zeg maar dat in de weg zit. :) Als dat "naadje" juist op een zenuwknoopje in je huid drukt, dan heb je dus die pijn. :)

Koud en vochtig weer vergergeren het bij mij net als onweer...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:23

Ik heb 17 jaar geleden mijn linkerpols gebroken door een val van Fedde. Nog steeds heb ik er heel soms last van (bijvoorbeeld als ik met links een paard poets). Arts verklaarde het bij mij als volgt: bot geneest, maar wordt nooit meer zo glad als eerst. Als een pees over die plek heenloopt kan dat bij bepaalde bewegingen pijn geven.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 20:31

Heeeeey bedankt voor alle reacties :)
Op de foto's was niks zichtbaar dus maandag bij de huisarts weer terug voor een verder behandelingsplan
dus we gaan zien...... :\

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 08:25

Dinsdag war opnieuw naar de huisarts gisteren kreeg ik ineens tintelingen in me vingers en me hele arm was donders koud. :?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:42

Kan gewoon een beknelde ader zijn hoor TS.
Bijvoorbeeld bij/onder je sleutelbeen kan je dat hebben als die spier opzwelt. :j
Kan ook uit je nek/rug komen, misschien eens naar een manueel of iets dergelijks?

Mijn buurvrouw zakte vaak door een been finaal heen, dat bleek ook in haar nek te zitten. :+

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:15

Ik heb nu een doorverwijzing gekregen naar de chirug.... :?