Ik heb eind februari dit jaar mijn pols gebroken gehad na een val van een paard.
In deze les ben ik 2 x gevallen 1 x op me rug en 1x echt de klap met me handen opgevangen . Ik dacht dat het wel ging dus ben ik daarna op een ander paard gegaan waar een goede vriendin opzat waarna zei op het paard ging waar ik vanaf was gevallen (wat overigens haar eigen is maar soms wisselen we ff om )
Ik verging totaal niet van de pijn het zeurde wel iets, maar beste vriendin vertrouwde het niet omdat ik volgens haar wel erg wit was vergeleken met normaal. Dus moest van haar en instructrice eraf. Zelf geprobeerd af te zadelen maar dat ging toch echt niet.
Bij thuiskomst de hele tijd de nijging gehad om te ondersteunen , me moeder vertrouwde het niet waardoor ik naar de spoedeisende hulp bij gegaan.
Hier werden een aantal bewegingen gedaan die ik gewoon allemaal kon verdragen . Dokter dacht hierdoor dat het geen breuk was anders verging je van de pijn , maar als ik last bleef houden moest ik de volgende dag maar naar de huisarts. Nouja volgende dag was alleen maar erger geworden constant steken durfde niks hele tijd ondersteunen. Nouja toen maar naar de huisarts geweest die gelijk dacht dat het gebroken was door het ondersteunen . Toen heb ik fotos laten maken bij de rontgenbus bij de huisarts daar was de breuk niet echt zichtbaar op,maar ze vermoedde wel een breuk waarna ik door ben gestuurd naar het ziekenhuis. Daar bleek er inderdaad een breukje in te zitten
Het was geen grote breuk een heel kleintje in de vorm van een haakje.
Ik kreeg eerst 1 week van dat harde witte gips en daarna 2 weken van dat kunstof gips
Het probleem is ik heb er nog steeds last van de huisarts zei dat het wel 3 a 4 maanden na val kon blijven. maar dat is dus al voorbij
Het zit me best wel in de weg het is ongeveer 2 x daags en half uur tot uur dat het begint te steken . Weet iemand of dit normaal is ? of zal ik er nog een x weer mee naar de huisarts moeten gaan?
), kon nog bewegen enz. Gewoon een scheurtje aan het uiteinde van het bot.