Baby verkouden en neusspray

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Baby verkouden en neusspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 07:29

Mijn zoontje was in juni heel erg verkouden, hij heeft toen van de huisartsen post neusspray gehad met een pipetje, deze deed het erg goed (gebruikte ik alleen als hij ging slapen). Nu is hij weer zo vreselijk verkouden en is echt naar lucht aan het happen, ik heb al luuf (baby dampo) snotslurper en het hoofdeind van zijn bedje is al iets omhoog gezet. Toch is hij nog aan het happen naar lucht dus ik heb zoutoplossing gehaald (huismerk) maar dat spul heeft gewoon totaal geen effect, echt 0,0.. is dat normaal? En wat voor tips hebben jullie nog om zijn neusje wat open te krijgen? Ik hoor zoveel verschillende dingen..

piewie

Re: Baby verkouden en neusspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:36

Hoi Friemel, heel herkenbaar, ik heb het vorig jaar gehad.
De tip: Doe de douche aan op heet water en ga er gewoon bij staan ( niet eronder)
Door de damp komt het snot los bij de kleine. Wat je daarna kunt doen, is een botervelletje op zijn borst of rug plakken. Oude tip van oma, maar het werkte echt!
Daarnaast nog luuf op het bedje smeren....Tis ontzettend naar om een kleine zo te zien happen naar lucht, maar echt 2dgn nadat ik bovenstaande had toegepast, was ze al grotendeels van de verkoudheid af.
Succes ermee het gaat echt goed komen!

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:38

Ik lees even mee maar wat is een botervelletje?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:43

velletje wat om de b.v bleuband zit. Die insmeren en dan gewoon een nachtje of dagje op het borstkastje plakken. klinkt raar maar helpt echt. deden ze schijnbaar bij mij ook eerder

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 07:45

Probleem is een beetje dat die kleine bijdehand alles pakt, als ik dat dus onder zijn pyjamatje doe dan gaat hij net zo lang door tot ie t heeft.. ik lees ook veel over een ui vlakbij zijn bedje.. iemand ervaring?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:46

Ook ervaring mee, maar niet echt het idee dat het helpt

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:46

Hoe spoel je de neus, en wat voor spray heb je? Met die fysiologische oplossing moesten wij baby op de zijkant leggen, 1 pipetje leegspuiten in het bovenste neusgat en daarna het snot wegzuigen. Dan eventueel neusspray. Kleine kindjes hebben vaker verkoudheden. Ook een doorgesneden of gesnipperde ui onder het bedje zetten kan helpen trouwens. Edit : hier dus wel!
Laatst bijgewerkt door BelleFleur op 08-09-13 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:47

Heb je wel eens de luchtvochtigheid gemeten? Ons huis is tegoed geïsoleerd, ben ik na 7 jaar snotteren achter gekomen. Bij een te lage luchtvochtigheid raken je slijmvliezen geprikkeld en wordt je verkouden. Sinds wij luchtbevochtigers in huis hebben zijn we niet meer verkouden. Bijna ons draaien de bakken alweer een paar weken. :P :+

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:47

Weinig melk geven, meer water ivm slijm in het keeltje

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:50

In stukken gesneden ui vlak naast het hoofdeind, werkte hier super.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:52

Even bellen met de apotheek. Daar hebben ze net wat sterker spul. En de douche op standje heet en de ramen en deur dicht hielp hier ook. Beterschap ermee!

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:57

Ik weet niet hoe oud je kleine nu is maar het is wel heel belangrijk dat hij goed blijft drinken.
Wij zetten ook het bedje flink schuin met spacebabies, dat zijn baby bed onderzetters :o
En stomen in de douche met wat kamille thee, neusje schoonmaken met pipetjes met zoutoplossing.
Onder zijn bedje een ui, doordemidden gesneden. Als je dan de kamer binnenkomt denk ja dat hij is wezen stappen :D

Ik hoop dat je kleine snel opknapt! Beterschap.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:08

JoAnn schreef:
Hoe spoel je de neus, en wat voor spray heb je? Met die fysiologische oplossing moesten wij baby op de zijkant leggen, 1 pipetje leegspuiten in het bovenste neusgat en daarna het snot wegzuigen. Dan eventueel neusspray. Kleine kindjes hebben vaker verkoudheden. Ook een doorgesneden of gesnipperde ui onder het bedje zetten kan helpen trouwens. Edit : hier dus wel!

Ik maak de neus leeg met zo;n snotslurper, ik heb gewoon de baby variant neusspray van kruidvat. is zoutoplossing geloof ik maar die werkt dus niet.

net even staan stomen in de douche en daarna neus leeggehaald, pfff wat een drama.. het had iets effect maar nu helaas niet meer.. normaal doet ie een powernap van 9 tot 10 maar hij wil niet liggen hoe moe die ook is, zometeen met zijn middag dut toch maar een ui proberen.. hij is trouwens 21 september 8 maanden.

uylse, ik woon hier pas een maandje..

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:10

Als hij niet kan slapen, samen op bed gaan zitten en hem rechtop tegen je aan zetten. Dan gaat het slapen beter. Verder eerst spoelen, dan gelijk erna snot slurpen. In België kan je bij de apotheek een siroop met slijmoplossers krijgen, maar ik denk niet dat die in Nederland verkocht wordt.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:13

Oke dus eerst die zoutoplossing erin sprayen en daarna leeg zuigen met pipet?

nog een vraagje, hij vecht heel erg tegen zowel de pipet en neusspray, ik ben alleen en heb best moeite hem onder controle te houden, kan ik het makkelijker maken? afleiden werkt niet, heeft ie allang door.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:18

Dat prayen vinden ze vervelend, kan je niet spoelen met een pipet met zoutoplossing?
Dus wat neusspray in een bakje sprayen dat opzuigen en dan spoelen met een pipetje?
Misschien kan je hem afleiden met een filmpje van de teletubbies ofzo?
Dat werkte hier altijd super met nagels knippen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:20

Ja kan ik doen :j wist alleen niet zeker of dat ook mocht.. Hij gaat rond 11/half 12 naar bed, kan ik die ui er nu dan alvast leggen of pas als ik hem in bed leg? sorry voor de dummie vragen hoor :))

Dat afleiden met een filmpje gaat niet, zelfs de meest gave dingen zijn dan niet meer gaaf haha

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:22

De ui doen wij meteen met het naar bed gaan, dan stinkt ie het hardst :D

Succes en ik hoop dat je kleine vriend even kan slapen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:26

Hij heeft afgelopen nacht en de nacht daarvoor wel best oke geslapen :j

18.30 naar bed - 23.00 neusje schoonmaken, sprayen, dampo en 60ml melk (na 30 viel hij alweer in slaap tot 6)

en afgelopen nacht 18.15 naar bed. 00.15 - 5.45

vind dat best redelijk als je nagaat dat hij zo aan t happen is.

Ga ik doen met die ui! thanks :D

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:33

Dat spoelen is vervelend. Goed op de zij leggen, en fixeren met je hand op zijn hoofdje en je bovenarm op zijn romp. Sneu, maar noodzakelijk.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:34

mijn baby van 4 weken is ook verkouden.
vind het zo sneu bij die kleintjes

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:35

JoAnn schreef:
Dat spoelen is vervelend. Goed op de zij leggen, en fixeren met je hand op zijn hoofdje en je bovenarm op zijn romp. Sneu, maar noodzakelijk.

Dan ga ik zo even mijn oordopjes pakken en dat zo proberen _O-

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:41

JoAnn schreef:

Nouja. Noodzakelijk :+

Verkoudheid is lastig, maar zeker als t slapen en drinken al beter gaan dan zou ik het gewoon houden bij Dampo, bedje wat schuin en lekker veel rechterop houden.

Punt is dat snot weghalen niet echt een oplossing is als "genezing". Ga bij jezelf maar na: je neus loopt na het snuiten net zo snel weer vol.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:46

Gaat erom dat hij dan zijn fles kan leegdrinken zonder te hijgen en puffen :)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:50

Nou Chub, we zijn het hier al vaker oneens over geweest. Ik vind het toch op z'n minst een flinke verhoging van het comfort bij verkoudheid. Dat de neus net zo snel weer vol loopt is zo in de echte acute fase, maar naderhand is het toch echt fijn als dat vieze groene snot (sorry voor de bewoording) niet gaat kleven en vastplakken in de neus. Want dat is pas pijnlijk! Ik heb zelf als kind genoeg verkoudheden gehad en was maar wat blij dat ik geholpen werd om mijn neus leeg te krijgen. Ik weet dat jij het bijna folteren vindt, maar dat vind ik van een kind met een verstopte neus laten lopen ook. Als je neus net zo snel weer vol loopt als je hem leeg kan halen, dan loopt het er ook vast wel gewoon uit en hoef je niet te spoelen of zuigen. Overigens, eens ze door hebben dat ze er echt comfortabeler door zijn ging het hier toch beter hoor, dat spoelen.