Bij elke beweging pijnscheut in voet na kickboksen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Bij elke beweging pijnscheut in voet na kickboksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 23:49

Hallo allemaal,

Net een super leuke introweek achter de rug.
Woensdag o.a. aan kickboksen gedaan. Super leuk allemaal, tot ik 'mijn partner' verkeerd raakte.
Ik ben met het midden van mijn voet (bovenkant) vol tegen 'de punt' van mijn partner haar elleboog getrapt, ipv in haar zij. Het was een oefening, dus werkten we met kussens, maar ik stond dus verkeerd, waardoor ik ook verkeerd trapte.
Haar 'pijnscheut' was na een halve minuut weer voorbij. Helaas loop ik nog steeds met pijn rond en wordt het niet beter, maar ook niet erger
Ik heb een flinke blauwe plek op het midden van mijn voet, ter grootte van ongeveer 2 flinke spruiten.
Bij alkes wat ik doe, krijg ik weer even een pijnscheut die langzaam wegtrekt. En dat al bij de kleinste dingen: sokken aantrekken, de deken over mijn voeten trekken, schoenen aandoen, schoenen vast veteren... Om dan maar niet te beginnen over lopen, rennen of fietsen. Ook als ik mijn tenen krom, viel ik een flinke pijnscheut.

Ik weet dat het pas een anderhalve dag geleden is dat dit is gebeurd, en ik weet ook dat jullie niet allemaal over rontgen ogen beschikken, maar ik zit te twijfelen of ik morgen even de huisarts zal bellen.
Het enige probleem is dat ik echt pas laat kan komen opdagen bij de HA(lees: tussen 3 en 5). En mochten er foto's moeten worden gemaakt, ik daar geen vervoer voor heb. Dus dan zou ik in feite voor niks daar heen gaan. Maar ik wil ook niet het hele weekend hiermee doorlopen, mocht het wel wat zijn.

Kortom: Wat zouden jullie doen op basis van mijn verhaal?

xSCWx

Re: Bij elke beweging pijnscheut in voet na kickboksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:56

Als het bovenop je voet is, doen ze daar niks aan. Tenminste, als dat botje gebroken is (naam kwijt).
Foto's ervan maken is dus zonde.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 23:58

Oké, dus jij zegt in principe: je kunt wel heengaan, maar dan alleen voor de conclusie: gebroken/niet gebroken/wat dan ook..?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:08

Inderdaad. Als je je voet nog pijnloos in rondjes kan draaien (er niks met je enkel is), maken ze wel een foto. Voor de leuk, om de kas wat te spekken. Middenvoetsbeentjes doen ze soms gips om, maarr vaak ook nirt omdat dat het herstel vertraagt.
Edit: http://www.learningsupport.nl/operatie- ... entje.html

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:12

Bovenop je voet heb je maar weinig weefsel tussen vel en bot zitten. Als je daar een blauwe plek hebt, drukt dat veel meer op het bot dan als ie op een plek met meer vet zit zoals je dijbeen. Een blauwe plek kan onderhuids lang pijn blijven doen, als ie stolt voelt het ook als een harde bult. Duurt heel lang voordat dat weg trekt.

Wel in de gaten blijven houden, de pijn bij het bewegen die je nu aangeeft, zou dan wel redelijk vlot weg moeten trekken.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 06:34

oké, bedankt voor jullie reacties! Dan kijk ik het even aan, komend weekend.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 06:38

En toch zou ik naar de huisarts gaan. Je zegt zelf in de OP dat hier geen mensen met röntgenogen zitten, waarom dan toch blind varen op de adviezen die je hier krijgt? Laat er iemand naar kijken die ervoor geleerd heeft.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 06:40

Daar heb je wel een punt, gabyfedde.
Begin ju toch te twijfelen..

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 06:59

Bezoek aan de ha kan nooit kwaad lijkt mij. Liever voor de zekerheid dan dat je straks met een gebroken middenvoetsbeentje loopt , pijn hebt maar het nie weet.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 07:43

Bedankt voor je reactie! dan bel ik straks de huisarts wel even, al is het maar om te overleggen..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:12

Zou ik ook zeker doen. Ieder lijf is anders en je weet niet wat er aan de hand is nog.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:14

Ik heb precies hetzelfde gehad.. Mijn middenvoetsbeentje was gebroken.. :+
Dus zeker even de huisarts bellen! Beterschap!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 13:14

Bedankt voor de reacties! Huisarts zat vol voor vandaag dus moet maandag weer even bellen over hoe het gaat. Wordt het erger dit weekend, moet ik even contact opnemen met de huisarts in het ziekenhuis :)