Vaak duizelig.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Vaak duizelig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 15:56

Hallo!
De laatste tijd voel ik me vaak extreem duizelig. Vanmorgen ook weer, tijdens de leswisseling werd ik ineens erg duizelig. Alles draait, ik zie vaak kleuren (een soort van aura's), hoor weinig en het flikkert om me heen. Ik ben tegen de muur gaan zitten en heb Dextro en water genomen omdat de vorige keer hielp. Het duurde deze keer heel lang voor dat het over was. Ongeveer zes weken terug is dit ook gebeurd. Ik stapte van mijn paard (les) af en werd ineens duizelig, ik wou nog gaan zitten, maar viel zo naar achteren (mijn vriendin kon me nog net vangen). Het zweer liep over mij rug en alles draaide. Ik kreeg een glas jus en naar een paar minuten ging het over. Ook ben ik in september vorig jaar is dit een keer gebeurd, toen was het nog erger. Als het eenmaal weer weg is heb ik nergens meer last van en voel ik me weer helemaal goed. Meestal duurt het maar 10 minuten maar vandaag dus veel langer. Mijn ouders weten er van, maar denken dat het door bloedsuikerspiegel/vochttekort komt, hier geloof ik ook wel in maar wou toch even vragen of er meer mensen zijn die dit hebben.

Ik drink in het algemeen genoeg en eet niet extreem veel suiker, ook eet ik normaal gesproken geen dextro en drink ik geen energy dranken.

Groetjes hannah41.

silvericathy

Re: Vaak duizelig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:58

Klinkt bekend, bij mij komt dat als ik een te lage bloeddruk heb.. zou als ik jou was hier eens naar laten kijken door de doctor.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:00

Is je bloeddruk wel goed?
En eet je voldoende?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:02

Komt dat niet omdat je te snel van zitten naar opstaan gaat?

Ik heb dit ook regelmatig, bij mij werkt het om wat meer suiker te eten. Ik heb dit vaak bij mijn periode, kan het daar niet aan gaan liggen?

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:03

Ik zou het als ik jou was eens bij een dokter laten controleren. Heb je een gezond gewicht en eet je genoeg?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:08

xEmily schreef:
Komt dat niet omdat je te snel van zitten naar opstaan gaat?

Ik werd eerst regelmatig 's nachts wakker..en had ook de kenmerken die TS aangeeft te hebben. Ik ben hiermee naar de doctor gegaan en die constateerde dat mijn bloeddruk te laat was.
Ook was ik vaker overdag opeens duizelig en zag dan vlekken voor mijn ogen enzo..
Nu ik weet dat mijn bloeddruk te laag kan komen, eet ik ietsjes meer zout omdat dit bloeddruk verhogend werkt.. maar ook zoute drop kan goed helpen (maar zelf houd ik niet zo van drop)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:18

Bedankt iedereen!

Geen idee of mijn bloeddruk goed is, als het vaker is gebeurt gaan we ook wel naar de dokter hoor. Ik eet wel genoeg. Ben niet dik, maar heb ook geen ondergewicht.

XEmily: Dat is niet het geval, er zit ook geen patroon in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:21

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:23

Klinkt als een te lage bloeddruk ja.

Bij mij hielp een blikje cola altijd als ik zo een 'aanval' had (is overigens al een tijd geleden). Ik dronk en at te weinig (gezonds), had flink wat ondergewicht en sliep weinig... Al weet ik het niet zeker, ik at er altijd bij (en gezien eten vaak erg gezouten is), dus of het door de suikers of het zout kwam weet ik niet. Met dit weer kan het trouwens ook geen kwaad om wat meer te drinken en te eten.

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:25

Je kunt ook een ijzer tekort hebben, jou symptomen klinken bij zeer bekend in de oren

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:27

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:27

Klinkt mij heel bekend in de oren. Ik heb zelf een extreem lage bloeddruk en helaas kunnen ze hier niks aan doen.
Ga eens langs de dokter, die kan je bloeddruk even nameten. Een lage bloeddruk is niet echt gevaarlijk, zoals een hoge bloeddruk wel is, maar is vooral ongemakkelijk en kán gevaarlijk worden als je bijvoorbeeld wegvalt tijdens het autorijden of bovenaan een trap ofzo.
Soms is een lage bloeddruk tijdelijk, bij mij is het altijd zo geweest. Uiteindelijk leer je er mee omgaan, je voelt je flauwtes steeds beter aankomen en kan er dan ook op tijd wat aan doen. Zelf heb ik altijd een rolletje lakrisal bij, zoute drop of gewoon zout helpt inderdaad ook. Door op een zwak moment veel zout te nemen, schiet je bloeddruk eventjes omhoog en daardoor kan je een flauwte voorkomen ;)

Maar laat je vooral even controleren door je huisarts, het kan een lage bloeddruk zijn, maar het kunnen ook heel veel andere dingen zijn. Daarbij heeft je huisarts misschien nog meer tips die speciaal op jou van toepassing zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:39

Word je ook weleens misselijk ervan?

De kleuren en het flikkeren doet mij denken aan migraine. Toen dat bij mij begon (met soortgelijke klachten) kreeg ik naderhand de hoofdpijnfase niet, hierdoor duurde het heel lang voor er een goede diagnose gesteld werd. Kaart dit dus even aan bij je HA (dit klinkt mij trouwens niet in de oren als lage bloeddruk).

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:44

Wow, je omschrijft precies wat ik ook wel eens heb. als iemand dan praat klinkt het ook erg ver weg of ik heb een extreme piep in m´n oor heb jij dat ook?
ik heb een te lage bloeddruk en dat kan best de oorzaak daarvan zijn, extra zout werkt vaak ;)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:59

Ik herken het ook ts alleen komt het bij mij door te lage bloedsuikerspiegel. Ik heb er zelf last van omdat mijn verbranding te snel werkt. Maar er zijn meer mogelije oorzaken

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 14:58

Bedankt allemaal! Ik heb geen last van gepiep/gesuis en kleuren zie ik alleen als het heel erg is. Ik ben verder na die tijd ben ik verder niet misselijk, op extreme momenten een beetje. :)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:01

Het is heel gebruikelijk dat je daar op deze leeftijd last van hebt. Ik heb het ook gehad. Vaak komt het inderdaad door een wat lage bloeddruk of suiker. Dit komt omdat je op deze leeftijd een heleboel veranderingen doormaakt, waar je lichaam zich aan aan al moeten passen. Probeer rustig aan te doen met opstaan en afstappen. Dit zal al een groot verschil maken :) mocht je het toch niet vertrouwen, kan je natuurlijk altijd nog even langs de huisarts gaan

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:08

Ik heb het de laatste maand ook.
Ik slik wel vitamine/mineralen compleet pillen maar blijf het houden.
Om mijn bloeddruk omhoog te halen, eet ik een paar dropjes en dan gaat het eigenlijk weer prima (tot een paar uur daarna)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:08

Ik heb dit ook, maar jammer genoeg heb ik het (veel) vaker dan dat jij het hebt.. Ik word er soms zo moe van, ik moet met alles wat ik doe opletten dat ik genoeg eet, drink, slaap, zit, want als ik te lang sta dan val ik ook al om.. -O-

Ik krijg het ook warm, gepiep in m'n oren, duizeligheid enz. gelukkig val ik niet vaak flauw, meestal ga ik gewoon zitten en komt het dan wel weer goed.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 15:12

Rebeccaa: Sterkte ermee!

Het is trouwens niet zo dat ik het alleen heb als ik op sta, gewoon tijdens het lopen enz. Allemaal bedankt voor jullie tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:17

ja ik kan het ook gewoon "zo" ergens krijgen, maar het stilstaan is wel echt iets dat het bij mij aanwakkert.. :+

Je bent trouwens 12 zie ik, je lichaam is nu ook heel erg hard aan het veranderen dus dat komt nog wel goed allemaal :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:37

En ik had het vandaag weer, het zweet brak me uit en hoorde alles ver weg en kreeg een piep in m. Oor, alles werdt wazig en veranderde van kleur.
Klasgenoten hadden het door en gaven me water, een koekje en toen wat zout 3 minuten erna ging het weer redelijk. Ik ben dus niet weggeweest en daar ben ik al blij om.

Het kan zomaar komen, je hebt er geen controle over en dat vind ik eng.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:22

Suusie22 schreef:
En ik had het vandaag weer, het zweet brak me uit en hoorde alles ver weg en kreeg een piep in m. Oor, alles werdt wazig en veranderde van kleur.
Klasgenoten hadden het door en gaven me water, een koekje en toen wat zout 3 minuten erna ging het weer redelijk. Ik ben dus niet weggeweest en daar ben ik al blij om.

Het kan zomaar komen, je hebt er geen controle over en dat vind ik eng.

Het verkomen, had je ervoor genoeg gegeten en gedronken?
Ben vandaag ook een aantal keer afgedwaald door de warmte, hoorde ook alles ver weg, ik viel echt als het ware weg...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:40

Goed gegeten, niet zo goed gedronken.

Nadat ik zout had ingenomen ging het al wat beter.
Het zweet brak me uit.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:44

Heb ik ook..
Maar ik was er zo bang voor dat het een fobie is geworden. Het idee dat je ineens weg kan vallen, duizelig, dat vond ik zo'n naar gevoel/idee
Heb nu last van paniekaanvallen.. En dat is nog knap lastig soms. Vooral omdat de meeste kinderen/volwassen/docenten je niet begrijpen of vinden dat je je aanstelt..
Lag nergens aan bij mij, geen bloeddruk of ijzer te kort. Gewoon spanning kwam het van...