Gewoon gevoeligheid? Tamponziekte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gewoon gevoeligheid? Tamponziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:06

Dag bokkers,

T zit me even helemaal tot hier. Ik gebruik al sinds ik voor het eerst ongesteld ben geworden tampons om praktische redenen, en heb er echt nooit problemen mee gehad. Gisteren heb ik een hele lange dag gehad, college en daarna werk, waarin ik op een gegeven moment ben vergeten mijn tampon te verwisselen. In totaal is dit ongeveer 7 uur geweest. Ik had er verder geen last van en was zo druk met heen en weer vliegen dat ik het gewoon niet door heb gehad. Stom, ik weet het ik weet het. Nou is dit niet de eerste keer dat het mij is overkomen en heb ik het nooit echt als een probleem gezien.
Tot vanmorgen. Probeerde een tampon in te brengen en mijn baarmoeder schopte me zowat. Echt enorme steekpijnen, alsof ik net een mes erin had geduwd ipv een tampon.

Nou weet ik dus niet zo goed wat ik hiermee moet. Zou dit serieus de tamponziekte kunnen zijn? En wat dan? Afwachten en daarna naar de dokter ofzo?

suuzepuus

Re: Gewoon gevoeligheid? Tamponziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:07

Is de binnenkant niet 'gewoon' wat geirriteerd?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:08

Ik laat die van mij ook wel eens (te) lang zitten, maar heb dit nog nooit gehad. Weet niet precies hoe het met de tamponziekte zit maar het zou ook maar zo kunnen zijn dat het gewoon vanbinnen geïrriteerd is. Ik zou even geen tampons gebruiken en morgen verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:09

Ik heb net even de symptomen van tamponziekte opgezocht (goh, handig dat ik dat niet ff eerder deed) maar dat is vooral griepsymptomen met hoofdpijn en koorts.. Gevoeligheid staat niet op het lijstje dus denk niet dat ik me zorgen hoef te maken.

Baal er wel flink van :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:12

Misschien een nieuw merk, of een nieuwe samenstelling waar je heftiger op reageert?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:13

Ik wou zeggen, die symptomen zijn volgens mij meer een beetje ontstekingsachtig, dus idd grieperig, koorts etc.
Ik heb me ook altijd afgevraagd of er nou veel vrouwen zijn die daar last van hebben, of hebben gehad, en of het veel voorkomt.

Ik gebruik nu ook sinds enkele jaren tampons (eerder helaas nog niet, want dat kreeg ik gewoon écht niet voor elkaar.........) en mij ís het idd wel eens overkomen dat ik hem gewoon hélemaal vergeten was, en dat'ie er toen wel 2 volle dagen en nachten in heeft gezeten. Oeps... :oo ben me toen vreselijk rot geschrokken, snel ding verwijderd en meteen HA opgebeld, maar die zei ook dat het méestal zo'n vaart niet loopt, maar dat ik het wel goed in de gaten moest houden.

Gelukkig is het toen allemaal goed gegaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:15

Ik gebruik al ssinds jaar en dag tampons, 7 uur is toch niet extreem lang, op de doos staat max 8uur.
Als ik mijn maandstonden heb verschoon ik het voor t slapen en als ik mijn regels niet zo hard heb, slaap ik er een hele nacht mee, dat zijn toch ook altijd minstens 8 uur, nog nooit problemen mee gehad

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:18

7 uur is niet (te) lang hoor.
Bij mij zit hij er 's nachts vaak (veel) langer in.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:21

chanel1985 schreef:
Ik gebruik al ssinds jaar en dag tampons, 7 uur is toch niet extreem lang, op de doos staat max 8uur.
Als ik mijn maandstonden heb verschoon ik het voor t slapen en als ik mijn regels niet zo hard heb, slaap ik er een hele nacht mee, dat zijn toch ook altijd minstens 8 uur, nog nooit problemen mee gehad

Da's waar............ ik ook vlak voor ik ga slapen, maar ik ga er echt niet de wekker voor zetten om te verwisselen als ik eens lekker wil uitslapen. Dan kom je idd zo aan de 8 uur, of nog ietsje meer.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:21

Brainless schreef:
7 uur is niet (te) lang hoor.
Bij mij zit hij er 's nachts vaak (veel) langer in.

Idd. Ik verwissel hem vaak zelfs pas rond of in middag, geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:35

Ja ik slaap er dus echt absoluut niet mee. Mijn dokter heeft mij ivm slechte weerstand en andere kwaaltjes ook afgeraden om hem er dus langer dan 6 uur in te laten. Waarschijnlijk dus gewoon geïrriteerd.. Maar zelfs al zou ik hem er dus ook gewoon langer in kunnen laten dan 8 uur, waarom is het dan zo geïrriteerd? Het doet echt heel erg veel pijn en ik vind het behoorlijk vervelend eigenlijk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:36

Als je ongesteld bent (en al een verminderde weerstand hebt) heb je grotere kans op een schimmelinfectie.
Het kan best zijn dat je daar nu last van hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:39

Hmm das best een hele goeie ja. Zal er vanavond even zo'n pil in knallen, kijken of ik dan morgen weer gewoon tampons kan gebruiken :=

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:06

ik weet dat dit al een oud topic is.

mijn dochter is afgelopen december heel ziek geweest en heeft deze ziekte gehad.

gelukkig waren we er op tijd bij maar we hadden niet langer moeten wachten anders was ze er misschien wel niet meer geweest

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:08

:oo Blijkt wel dat ik nooit op het doosje tampons kijk. Ik dacht altijd dat die dingen niet langer mochten zitten dan 5 uur.
Ging er dus ook nooit mee slapen e.d.
Maar het mag dus langer? Dus ook wel gewoon een nacht?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:12

Op lichte dagen loop ik er de hele dag mee. Maar ik gebruik wel altijd een goed merk (OB met silk touch omhulsel). Die wattenproppen van bv eigen merk Kruitvat zijn echt ellende op de lichte dagen. Heb het gevoel dat ik dan mijn ingewanden mee naar buiten trek :P . Dan dan heb ik met inbrengen ook last.

Maar ik denk niet dat TS tamponziekte heeft. Neem voor de zekerheid even je temperatuur op en bij koorts kan je even overleggen met de huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:13

Dit topic is van enkele maanden geleden, het bleek inderdaad niet de tamponziekte te zijn ;)