Hoofdpijn door spanning stopt niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoofdpijn door spanning stopt niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:07

Vandaag naar een paard gaan kijken, helemaal leuk en hartstikke verliefd natuurlijk en heel de week heel zenuwachtig voor geweest...

Maar nu we eenmaal zijn geweest komt al die spanning eruit en heb ik echt knallende hoofdpijn die niet weg gaat. Ook niet met behulp van 3 paracetamollen.
Ben ookal in een donkere kamer gaan liggen maar weg gaat het niet. Ik wil nu eenmaal wel graag gaan slapen nu.. In de auto terug naar huis sliep ik al voor we op de snelweg waren maar nu kan ik niet meer slapen :(

Toch best vervelend als de wekker om 05.30 weer staat ...
Dat ik zoveel spanning heb opgebouwd ligt ook wel aan mijn onzekerheid van het rijden.

Help?

Roweentje89

Re: Hoofdpijn door spanning stopt niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:09

En als je afleiding zoekt? In een boek of iets. Zou dat niet helpen?

Ik heb ook vaker last van koppijn, is echt vreselijk als je daar niet door kunt slapen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:10

Tjah...ontspannen!
Ga douchen, ga in bad, leg een warme kruik of pittenzak in je nek. Luister naar relaxte muziek, kijk naar iets rustigs/saais op tv en laat die oogjes lekker dichtvallen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:10

Ik gebruik dan verkoelende gel :)
En goed om denken om je schouders en nek los te houden en te maken! Warme douche is ook erg fijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:11

spierontspanner als Aleve helpt bij mij altijd goed.
Maar het beste is de oorzaak aanpakken, maar dit is tijdelijk neem ik aan?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:12

Wat vervelend! Neem een lekkere warme douche en dan met een kop thee en een kruikje in bed. En vooral niet denken 'ik moet ontspannen!', want dat werkt juist averechts.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:13

En de wekker van je af draaien, anders zie je de seconden wegtikken en dat werkt zeer demotiverend.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:14

Ik neem bij spanningshoofdpijn altijd 2 paracetamol en 1 ibuprofen na een half uur werkt dat al aardig.
Huisarts heeft dat voor mij aangeraden. (allee 3 zijn 500 mg)
hopelijk is het snel over!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:25

Flink potje janken werkt bij mij fantastisch :D Als het niet vanzelf komt, ga ik gewoon zielige films kijken. Niet echt leuk, lucht wel enorm op. Maakt niet uit of ik spanning heb van iets leuks of iets vervelends, huilen is echt een uitlaatklep. Beterschap!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:30

Je hebt zeker niet toevallig een vriendje in de buurt dat je in slaap kan kriebelen zeker?(kriebelen op mijn rug doet bij mij altijd wonderen).
En anders, lekker warm douchen, een fijne kruik, je eigen voeten masseren?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:33

Oef, spanningshoofdpijn, herkenbaar! Als er niemand is die het voor je kan doen, zelf een beetje je schouders/nekspieren losmasseren? die voelen waarschijnlijk heel hard aan. heb je niet ook iets van tijgerbalsem ofzo liggen? Ibu met paracetemol helpt wellicht ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:57

En ik slaap nog steeds niet helaas..

Nu even een wat waardere pijnstiller ingenomen en aan mams gevraagd of ze mijn nek en schouders in wilde smeren met tijgerbalsem en dat heeft ze gedaan...

Bedankt voor alle reacties!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:07

een ibuprofen 600 mg + 1 of 2 gram dafalgan. Innemen met water (samen), beker warme melk met honing (tegen dat de melk opgedronken is begint de pijnstiller te werken) en gaan slapen.
Door de warme melk zul je makkelijker inslapen, pijnstillers doen hun werk en morgenochtend is het ergste gepasseerd.
Dafalgan kan niet zoveel kwaad,is een vrij onschuldige pijnstiller, dus overdoseren zul je niet doen met 2 gram. Ibuprofen beter maar 1 tje van nemen (alhoewel ik er bij echt migraine er wel twee durft te nemen in combi met 1 dafalgan dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:12

Ook ik maak een mix van verschillende hoofdpijn pillen. Ik mag omdat ik hartpatient ben geen tabletten tegen migraine innemen en dus gebonden aan paracetamol. Wat niet werkt, maar als ik 1 paracetamol + 1 asperine + 1 ibuprofen inneem, word het toch minstens wel een paar uur rustig in mijn hoofd en kan in in ieder geval inslapen...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:21

paracetamol en ibuprofen mag je "mengen" (ofwel neem je 1 ibu en 1 para,en laat je minstens 4 uur tussen, ofwel neem je bij bv chronische pijn (of tandpijn oid, iets dat niet in een dagje weg is) om 8 uur 1 ibu, om 10 u 1 paracetamol, 12 u ibu, 14 paracetamol. Je moet zorgen dat er per werkzame stof minstens 4 uur tussen zit (dus ts: kijk even welke pijnstillers je al genomen hebt, en zorg dat er 4 uur tussen zit) en je de dagelijkse hoeveelheid niet overschrijd.
Wat aspirine doet bij ibu en para dat durf ik echter niet te zeggen ...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:40

Ibuprofen en aspirine samen is erg slecht voor de maag, zou ik niet zomaar doen. Houd je vooral aan de doseringen die staan aangegeven! Als ik jou was zou ik inderdaad paracetamol en Ibuprofen combineren. Veel meer kun je denk ik niet doen. Succes!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:43

Ik denk dat ontspanningsoefeningen voor jou een aanrader zouden kunnen zijn. Op die manier kun je de spanning laten 'afvloeien'. Het is je al duidelijk dat hoofd en lijf samenhangen, dat werkt ook de andere kant op. Op deze manier kun je jezelf ook trainen te ontspannen en daar zal je op andere momenten ook profijt van hebben en heb je geen medicatie nodig. :)

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 01:20

Mediteren, bodyscan zijn makkelijk aan te leren en zeer effectief om van binnenuit te gaan ontspannen.