Ziek en dinsdag op kamp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ziek en dinsdag op kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:45

Hallo,

ik heb best wel een groot probleempje. Ik lig te snotteren in bed met een zware voorholte en bijholte ontsteking + keelontsteking. Waardoor mijn kiezen ook weer zien doen. En daarnaast heb ik het telkens warm en dan weer koud.

Maar nu ben ik begonnen met een super leuke opleiding. De eerste opleiding die ik echt leuk vind. Veel verdediging sport. En veel discipline. En iedereen loopt in uniform. Waardoor je ook niet kunt gepest worden op je kleding smaakt etc. Ben dus helaas veel gepest op de middelbare.

Alleen nu gaan we dinsdag met zijn allen op kamp. Dit draait vooral om dat ze ons trainen in angstreductie, sociale vaardigheden en teambuilding. Volgens de mensen die deze opleiding al hebben gedaan, word het loodzwaar. En moet je ook veel hardlopen en opdrukken.

Helaas heb ik vrijdag te horen gekregen van mijn huisarts, dat ik mijn rechterarm minimaal mag belasten. Heb enkele jaren geleden met arm gebroken. En nu zijn die spieren weer verkeerd aangehecht aan mijn botten. Met fysio moet dit verbeteren.
Dus opdrukken mag ik voorlopig niet. Maar wou maandag dus overleggen als ik dan andere oefening mag doen. Buikspier bijvoorbeeld.

Maar ik zie er tegenop om te vermelden dat ik mij dus lange niet fit voel. Krijg geen hap door mijn keel. Leef hele dag op pijnstillers en drinkbouillon. En als ik ook maar beweeg, dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd ontploft.

Maar ik wil mee naar dat kamp. Maar ben bang dat alles gewoon niet lukt. Heb helaas al 0,0 conditie. Dus ik wist dat het zwaar werd. Maar nu -O- Opgeven komt niet voor in mijn woordenboek. Maar ben bang dat ik veelste ver over mijn grens ga.

Aangezien ik mijn leven en mijn leven wil veranderen. Tot dit jaar gaf ik snel op als het aan kwam op sport of beweging. Maar sinds ik deze opleiding ben gestart, is er een knop omgedraaid. Ik heb mij nog nooit zo goed gevoeld. En nu heb ik dus het gevoel dat ik faal als ik iets niet vol houdt.

Dus hebben jullie tips, hoe ik sneller beter word? Ik loop al telkens te stomen, maar werkt weinig. Of een ander wondermiddel?

zonnebloem18

Re: Ziek en dinsdag op kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:50

Ik zou afwachten hoe je je morgen voelt, verder kan je altijd uitleggen dat je arm niet te veel mag belasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:55

zonnebloem18 schreef:
Ik zou afwachten hoe je je morgen voelt, verder kan je altijd uitleggen dat je arm niet te veel mag belasten.

Dat van die arm wou ik ook zeker uitleggen. Opdrukken is voor momenteel een hel qua pijn. Heb het vrijdag nog moeten doen en er nu nog last van.

Maar heel veel hebben tegen mij gezegd, dat ik deze opleiding toch niet ging volhouden. Aangezien ik de laatste jaren weinig aan mijn conditie kon doen, door een chronische ziekte. Maar deze heb ik nu goed onder controle. En wil nu gewoon keihard bewijzen dat ik deze opleiding wel red. Zodat ik alle mensen die mij hebben afgekraakt, hard kan uitlachen.

Daardoor wil ik ook gewoon graag naar het kamp. Anders heb ik het gevoel dat ik gelijk al opgeef. Wat ik de laatste jaren ook heb gedaan, maar ik kon weinig anders. Waardoor veel mensen van een verkeerd beeld hebben.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:01

Ziek is ziek. Daarbij als je naar kamp gaat het gewoon over je heen laten komen. Je weet niet wat er gaat gebeuren dus wacht het eerst gewoon rustig af. Als je iets fysieks niet kan of mag gewoon aangeven dan wordt daar echt wel rekening mee gehouden.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:03

Heb je geen antibiotica gehad van je huisarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:06

Thats_Me schreef:
Ziek is ziek. Daarbij als je naar kamp gaat het gewoon over je heen laten komen. Je weet niet wat er gaat gebeuren dus wacht het eerst gewoon rustig af. Als je iets fysieks niet kan of mag gewoon aangeven dan wordt daar echt wel rekening mee gehouden.

Dit is geen simpel schoolkampje. Er worden mensen ingehuurd die militairen opleiden. Je word meerdere keren 's nachts je bed uitgetrommeld om oefeningen te doen.

Maar het probleem voornamelijk is, dat ik zelf niet het gevoel wil hebben dat ik faal. Het word voor mij al zwaar omdat ik geen conditie heb. Dit wist ik van te voren en zag het als een uitdaging. Maar ik had niet gerekend op zware voorholte en bijholte en keel ontsteking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:08

Jasmijn159 schreef:
Heb je geen antibiotica gehad van je huisarts?

Krijg ik niet, moet eerst een week hier mee rondlopen. En daarbij heb ik dit weekend pas gekregen. En ben er vrijdag nog geweest. Dus kan helaas dit keer niet zeggen dat ik het al een week heb.

Zodra de R in de maand is, heb ik voorholte en bijholte ontsteking. En ga alleen naar de HA als pijn echt erg is. Soms valt het ook wel mee qua pijn.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:14

Zolang je enigszins in staat ben om te lopen zou ik wel gaan, al is het maar om goede wil te tonen, meteen aan geven dat je ziek bent en het toch wil proberen, en wanneer het echt niet gaat ook aangeven daar. Maar dan laat je in ieder geval aan je docenten, jezelf en medestudenten zien dat je je in wilt zetten :) .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:20

Ik ben zelf van 'eerst proberen' in dit geval. Gaat het niet, dan gaat het niet en duik je daar maar het bed in. Maar je kan wel bij instructie dingen aanwezig zijn. Van kijken kun je ook veel leren als je niet mee kan doen.
Wel even van te voren aangeven natuurlijk :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:29

Eef_Bam schreef:
Zolang je enigszins in staat ben om te lopen zou ik wel gaan, al is het maar om goede wil te tonen, meteen aan geven dat je ziek bent en het toch wil proberen, en wanneer het echt niet gaat ook aangeven daar. Maar dan laat je in ieder geval aan je docenten, jezelf en medestudenten zien dat je je in wilt zetten :) .

Precies. En daarnaast willen zij (en jij ook niet) echt niet dat je je lichaam aan gort werkt. Toon dus inzet, maar geef wel je grenzen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:51

Ik ben nog in staat om te lopen. Heen gaan was ik ook van plan. Bij voorbaat opgeven word niet gewaardeerd op deze opleiding. En dat voelt voor mij al helemaal als falen aan.

Zal wel van te voren aangeven dat ik veel pijnstilling mee heb. Alles word doorzocht namelijk. Je mag allen dingen mee nemen die op de lijst staan. En alles wat je mee hebt en niet op de lijst staat, word ingenomen.

En gelijk vragen als ze een waterkoker hebben. Want zolang ik hete bouillon blijf drinken, heb ik minder pijn. Ook melk met honing is heerlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:55

Ik spoel trouwens graag mijn bijholtes, is ideaal :) heb al in geen tijden meer een ontsteking daar gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:59

En hoe spoel je die? Ik heb er veel voor over om er vanaf te komen. Heb er regelmatig last van.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:08

Om te beginnen, beterschap! Als het niet slechter word gewoon gaan en aangeven bij de leiding wat je wel en niet kan
en natuurlijk de reden. Vanavond en morgen vroeg naar bed! Ik ben nu wel heel nieuwsgierig, wat voor opleiding volg je?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:08

Google maar eens op neti pot of mijn favoriet; nasaline neusdouche :)

Dan heb je er ook gelijk een beeld bij :)

Werkt echt goed!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:22

Wat voor opleiding doe je dan die zo zwaar is?

Is het op kamp of op bivak? Zou wel even oppassen met buiten slapen en bijholteontsteking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:24

Opleiding beveiliging.

En ze zeggen dat wij gewoon in hutjes slapen. Maar heb andere verhalen gehoord.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:42

Watvoor verhalen heb je gehoord dan?

Je zal iid wat geprikkeld worden fysiek en mentaal. Maar de meeste verhalen worden aangedikt en erger gemaakt.

Zorg iig goed voor jezelf; verwissel vaak je sokken, drink voldoende, zorg dat je regelmatig energie binnen krijgt.

Sta je veel stil of nadat je hebt gezweet; zet een muts op. Is je tshirt nat; verwissel het. Natte broek loop je wel droog.

Voorderest; ook al ben je moe (weet niet of je iedere dag kan douchen) was je oksels en liezen en je tanden. Goede hygiëne is heel belangrijk, belangrijker dan dat je in 1e instantie zult denken.

Bedenk voor jezelf wat het verstandigste is. Begin je met een koude start of start je liever warm? Zelf begin ik liever koud; met dingen doen krijg je het vanzelf warm. Ook al heb je het koud; blijven drinken.

Ga niet op pijnstillers dingen doen; de leiding is er niet om jou kapot te maken en hun zullen echt wel ingrijpen als ze zien dat het slecht met jou gaat. Van het opdrukken kan je natuurlijk gewoon zeggen. Heb je toevallig een briefje van je arts?

iig succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:45

Hier een lotgenoot :+

Lig met precies hetzelfde op de bank haha.
Heb morgen eigenlijk mijn 1e dag van een 7-weekse cursus dus ga morgenochtend meteen bellen wat de consequenties zijn als ik echt niet kan komen (waar het nu wel op lijkt).

Beterschap en succes!