Blaasontsteking, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Blaasontsteking, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 03:55

Dit is nu de 2 de keer dat ik blaasontsteking heb. Nu heb ik er zo een last van, ik kan zelfs niet slapen. Om de minuut zit ik op de wc en met het plassen heb ik ook aardig wat bloed verlies.

Nu heb ik de hele nacht nog niet geslapen en ik ben dood moe. Het jeukt en brand. Wat moet ik nu doen?

arabella2000

Re: Blaasontsteking, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 04:52

Misschien de huisartsenpost bellen?
Je zult dan je urine op moeten vangen zodatdie onderzocht kan worden.

Volgen mijn docenten (toen ik naar school gig) is een blaasontsteking spoed omdat het anders snel erger kan worden (zijn analisten ( laboranten))

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 05:34

huisarts bellen

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 05:36

Het schijnt dat cranberrys goed helpen. Maar ik weet niet of dat ook is als je het al hebt. Ik ken iemand die preventief cranberrys eet.
Ik zou zoiezo even langs de dokter gaan.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 06:42

Heel vervelend ts!
Toch echt de huisartsenpost bellen zodat je een kuurtje krijgt!
Ondertussen veel drinken zodat je ook echt kunt plassen als je naar de wc moet. Dat scheelt voor mij altijd een hele hoop!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 06:55

Veel water drinken en acuut aan de vit. C. In een potje plassen en vanmorgen naar de huisartsenpraktijk brengen?

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 06:57

Echt de huiartsenpost bellen, dit red je niet met cranberry's, hier moet je anti biotica voor hebben, ook om te voorkomen dat het naar je nieren doorslaat. Beterschap hoor!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:35

Snel naar de dokter gaan, als je een nierbekkenontsteking krijgt ben je verder van huis! Dat is echt geen pretje!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:40

Idd, even met een potje (liefst ochtend-)urine naar de HA.

Voor in de toekomst, om te voorkomen dat je het weer krijgt; cranberrypillen kopen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:25

of gewoon hoge dosis vitamine c tabletten slikken (1000mg per tablet en dan een paar per dag)

Wij geven zelfs aan de honden 2 tabletjes vitamine c als we merken dat ze richting een blaasontsteking gaan (wel die kleine tabletjes van 50 mg)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:54

Thanks meiden. Ben aan de vitamines gegaan en veel water gedronken. Heb geen bloedverlies meer!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:51

Vitamines gaan je helaas helemaal niets helpen, wat wel helpt:

- Cranberrys, cranberrysap (wel kijken of je de goede hebt, je hebt het ook waar maar 1% cranberry in zit :+) of geconcentreerde cranberrycapsules.
Hoe het werkt? Cranberrys maken je urine zuurder, hier houden de bacteriën niet van.

-Water drinken
Hoe het werkt? Meer doorspoeling, daarmee loos je ook bacteriën.

Maarrr...

Helaas zijn de bacteriën die blaasontsteking veroorzaken van het type die zich innestelen in de wand van de urineleider dus met doorspoelen loos je ze niet allemaal. Om ervoor te zorgen dat de infectie dus niet terugkeert, moet je antibiotica hebben. M.a.w. potje met urine inleveren bij de huisarts, zij onderzoeken het en als er een ontsteking is krijg je een kuurtje mee.

Wat ik trouwens fijn vond, gewoon op de wc gaan zitten met een boek :+

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:34

Ben ookal bij de huisartspost geweest. Heb weer een kuurtje gehad.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:38

sap van een halve citroen in een glas water,dat een paar keer per dag opdrinken is ook goed.
cranberrysap is ook niet echt lekker brr.
Beterschap!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:07

labyrinth schreef:
Vitamines gaan je helaas helemaal niets helpen, wat wel helpt:

- Cranberrys, cranberrysap (wel kijken of je de goede hebt, je hebt het ook waar maar 1% cranberry in zit :+) of geconcentreerde cranberrycapsules.
Hoe het werkt? Cranberrys maken je urine zuurder, hier houden de bacteriën niet van.

vitamine c maakt je urine zuurder cranberrysap heeft een hoog gehalte aan vitamine c

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:31

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:17

Iemand die nu net zoals ik weer een blaasontsteking heeft? Dit is nu me 4de in dit jaar.
1x antibiciotica gekregen omdat ik snachts naar huisartsenpost ging en me nieren voelde. Verder al die keren naar huis gestuurd omdat ze niks vinden. Word er eigenlijk beetje moe van. Wie dit ook meegemaakt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:35

Ho Citroen22,

Het parool is stoppen met de lapmiddelen (waaronder, i am sorry, AB).

Tijdens een blaasontsteking heeft het zin, extra water te drinken (uitspoelen is beter dan dat de infectie in je nieren terecht komt) vit. C te slikken en genoemde cranberry.

Verder heeft het idd zin, om de bacterieen, die ondanks het doorspoelen blijven hangen, te verwijderen met D- Mannose (de bacterieen hechten aan de mannose en dan plas je ze alsnog uit).
Dat werkt beter dan de AB, die de bacterie Escherichia (en andere nuttige microbiotica) juist weer kapot maakt, zodat een nieuwe infectie weer kan optreden.

Voorkomen: zorg dat je darmflora goed op orde is, een van de ingredienten van je darmmirobiotica hoort de bacterie Escherichia te zijn. Die bacterie produceert de stof, die slijmvliezen beschermt (secretoir IgA).
...en zorgen, dat je "goed in conditie bent en blijft" en als je een dipje ervaart, extra vitamine C slikken.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:45

Wat is D Mannose? Klinkt er scheikundig achtig

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:51

Hoi Citroen,
Als ik flauw doe, ;) kan ik een heel verhaal ophangen over dat 'alle voeding biochemisch is' of dat het de rechtsdraaiende variant van een epimeer is van glucose. .

Maar voor een gewoon mens is het gewoon een voedingssupplement, dat je gewoon bij de drogist kunt krijgen. Al is de aanduiding voedingssupplement een beetje raar voor een goedje, dat je uitplast zonder het echt op te nemen. ....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:56

Citroen22 schreef:
Iemand die nu net zoals ik weer een blaasontsteking heeft? Dit is nu me 4de in dit jaar.
1x antibiciotica gekregen omdat ik snachts naar huisartsenpost ging en me nieren voelde. Verder al die keren naar huis gestuurd omdat ze niks vinden. Word er eigenlijk beetje moe van. Wie dit ook meegemaakt?

Heb het ook gehad, 4x achter elkaar. Steeds antibiotica gekregen.
Gouden tip: ALTIJD gelijk plassen als je seks hebt gehad. Sindsdien nooit meer gehad :n

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:57

Janneke2 schreef:
Hoi Citroen,
Als ik flauw doe, ;) kan ik een heel verhaal ophangen over dat 'alle voeding biochemisch is' of dat het de rechtsdraaiende variant van een epimeer is van glucose. .

Maar voor een gewoon mens is het gewoon een voedingssupplement, dat je gewoon bij de drogist kunt krijgen. Al is de aanduiding voedingssupplement een beetje raar voor een goedje, dat je uitplast zonder het echt op te nemen. ....

Overal waar ik jou zie reageren vraag ik me af waar jij je info vandaan hebt?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:58

rindin schreef:
Janneke2 schreef:
Hoi Citroen,

Overal waar ik jou zie reageren vraag ik me af waar jij je info vandaan hebt?

Is levensgevaarlijk om geen antibiotica te nemen. Als het doorslaat naar je nieren kun je wel doodgaan. Niet naar luisteren!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:13

Janneke2 schreef:
Hoi Citroen,

Citaat:
Is levensgevaarlijk om geen antibiotica te nemen. Als het doorslaat naar je nieren kun je wel doodgaan. Niet naar luisteren!

Bij koorts en te veel pijn heeft AB zin - maar het blijft een beetje een lapmiddel, het bestrijdt wel de infectie - maar denk svp niet dat je dan als mens steriel wordt ofzo.
Het directe gevaar voor de nieren is dan afgewend, maar je eigen weerstand is verlaagd en de infectie kan terugkomen.
Uiteraard: bij twijfel altijd de HA raadplegen - ziet die geen reden voor AB dan zal het mbt het gevaar wel meevallen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-09-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:16

zoals genoemd cranberrysap. het werkt echt en veel huisartsen adviseren het!!