Zullen jullie wel weer denken: niet weer een topic over klachten...
Maar ik zou heel blij zijn als je even het verhaal wilt lezen en enkel advies zou willen geven.
Dit is rond februari begonnen en wisselt zich af met goede en slechte periodes... In februari kreeg ik ineens last van racekak en moest dus racen om bij een WC te komen, dit hield ongeveer 2/3 dagen aan en dan ging het weer goed. Verder geen andere klachten erbij wat zou duiden op een buikgriep. Eigenlijk heb ik er elke maand wel last van en het is ontzettend vervelend. Ik heb soms er wel verhoging bij, maar dat is zelden. Als ik deze periode heb ren ik soms wel 5x per dag naar de wc, om vervolgens veel last te krijgen.
Af en toe heb ik het ook zomaar wel eens of ineens een blokbeton als ontlasting. Verder eet ik normaal en genoeg vezels groente en fruit. Heb geen laxeertabletten of ander raar spul wat dit zou kunnen veroorzaken.
Misschien niet onbelangrijk: mijn moeder heeft last van spastische darmen. Ik zelf ben ook sinds februari weer afgevallen. Zat altijd mooi rond de 59/60 kg en dat is voor mijn postuur prima (lang slank en geen aanleg voor dik) maar sinds feb gaat mn gewicht steeds met ong een halve kilo naar beneden waardoor ik al met al nu op 55/56 kg zit.
Is dit een dokters geval of geen dokters geval? Mn tante (geen bloedverwant) heeft Crohn...
Naja ben blij als je gelezen hebt en mij advies zou kunnen geven.
Okee dankje! Ja mijn mams heeft het ook, maar die heeft meer dat ze niet kan en dan heel erg opgeblazen..
GrumpyCat
Geplaatst: 30-08-13 21:33
Klinkt in mijn ogen inderdaad ook als een spastische darm. Maar de enige die je zekerheid kan geven is een dokter. Die kijkt er heus niet raar van op als je met dit soort klachten komt. Denk dat je zeker even langs moet gaan, dan heb je de onzekerheid ook niet meer.
loisbr96
Geplaatst: 30-08-13 21:35
Ik zou ook even langs de dokter gaan. Misschien heeft hij er anders wel een oplossing voor. Sterkte
Jaa ik wou wel inderdaad doktersadvies, maar hij ziet me alweer aankomen. Ben iets te vaak geweest met nutteloze dingen
GrumpyCat
Geplaatst: 30-08-13 21:39
xDaantjxx schreef:
Jaa ik wou wel inderdaad doktersadvies, maar hij ziet me alweer aankomen. Ben iets te vaak geweest met nutteloze dingen
Niks van aantrekken joh! Je kunt maar beter te vaak gaan met dingen die achteraf niks blijken te zijn, dan helemaal niet gaan en er later achterkomen dat je beter wél had kunnen gaan. Better safe than sorry
CM_
Geplaatst: 30-08-13 21:40
Een spastische darm is erg vervelend, maar niet ernstig. Je zou eens moeten opletten en op moeten schrijven wat je eet en wat de reactie van je darmen hierop is. Aan de hand hiervan kan de dokter ook veel beter een oordeel maken.
mirgino
Geplaatst: 30-08-13 21:40
klinkt bekend ik heb daar als tiener heel erg last van gehad
heb daar jaren iets voor gehad [ metamuciel poeder ] het was of te zacht of te hard ik let erg op mijn voeding
helaas heeft mijn kind ook als kleine jongen erg veel last van gehad maar na paar jaar is hij er overheen gegroeit?
Als ik kijk qua eten is het niet echt een bepaald iets waarna ik het krijg ofzo. Had op jonge leeftijd al problemen met darmen met voornamelijk niet kunnen. Daarna was het echt zo goed als 10 jaar goed en nu weer mis