Bijna flauwgevallen toen paard werd behandeld door osteopaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saffie1

Bijna flauwgevallen toen paard werd behandeld door osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 16:20

(weet niet of het hier goed staat)

vandaag is voor de eerste keer een osteopaat bij mijn paard geweest. halverwege de behandeling werd ik ineens helemaal niet lekker en ben uiteindelijk bijna flauwgevallen. heb ook niks meer van de behandeling meegekregen (na de tijd heeft ze mij ook nog een beetje behandeld :D).
maar ik vond dit zo raar. heb het nog nooit meegemaakt. ken dit ook helemaal niet van mezelf, ben een vrij nuchter persoon ook.
de osteopaat had ook al een paar keer gezegd dat ik een stapje naar achter moest zetten (ik hield mn paard vast). ze had het dit seizoen nog niet meegemaakt maar vorig jaar waren er ook 2 flauwgevallen. je staat dan heel 'dicht' bij je paard zeg maar legde ze uit.

ik vond dit toch zo apart en vroeg me af of meerdere mensen dit hebben meegemaakt/kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:24

Te lang stilstaan gewoon? Ik val regelmatig flauw als ik een tijdje stil moet staan, trekt m'n bloeddruk niet zo goed. De truc is om te zorgen dat je toch blijft bewegen (met je voeten bijv.)

Saffie1

Re: Bijna flauwgevallen toen paard werd behandeld door osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 16:26

Nee dat is het zeker niet. Sta veel vaker langer stil. Dit was nog maar een half uur. Heb het ook nog niet eerder meegemaakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:27

Ik vind het een beetje... zweverig om te denken dat het wat te maken heeft met de behandeling van je paard, geestelijk gezien dan. Misschien heb je wel een virusje onder de leden. Misschien heb je wel te weinig gegeten of gedronken. Misschien was het wel vrij warm op stal. Misschien had je wel erg veel spanning omdat je zo hoopt dat die osteopaat je paard kan helpen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:28

Kan goed spanning van jezelf zijn geweest; het is de eerste keer dat je paard die behandeling ondergaat immers :)
Je kan bv je adem ongemerkt oppervlakkiger maken daardoor, waardoor je ook onderuit kan gaan.

Of te weinig gegeten/gedronken/vermoeidheid. Noem maar op :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-08-13 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:29

Bij een osteopaat vind ik dat heel vreemd, die trekt namelijk geen energie van jou..Ik heb het wel bij een Cranio Sacraal therapeute gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:30

Sorry hoor maar een half uur is wel heel erg lang om stil te staan. Misschien was je zenuwachtig, moe of weet ik het. Ik geloof echt niet in dat zweverige gedoe met "een zijn met je paard" tijdens zo'n behandeling.
Ik heb jarenlang nergens last van gehad en kan dan ook rustig een uur stilstaan, en soms moet ik na 5 minuten al gaan zitten omdat ik duizelig word.

overigens is een keertje flauwvallen echt niet erg hoor.

Saffie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 16:33

daarom vond ik het ook zo vreemd Elco.
en ik ben ook absoluut niet van het zweverige gedoe enzo. geloof daar nooit zo in. maar dit was toch wel een beetje raar/toevallig.

ik ben wel opgestaan met hoofdpijn vandaag (dacht te vast geslapen ofzo, heb je wel vaker ja).
misschien onbewust spanning.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:36

Ik had hetzelfde toen de osteopaat mijn paardje behandelde.
Maar ik heb het wel vaker als ik lang stil sta, al valt het bij de paarden
vaak wel mee, hoefsmid 1 keer omdat het toen 1,5 uur staan was en toen de dierenarts een
bloederige wond verzorgde wat wat lang duurde ook.
Mijn paardje is zo aardig dat hij hetzelfde doet als ik, staat hij te lang stil
met het 1 of ander zakt zn hoofd naar beneden en valt daarna bijna om om zichzelf
net als hij door zijn benen zakt weer op te vangen... :P

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:37

Was is een osteopaat ook alweer? :+

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:41

Ik vind het ook altijd zweverig klinken, maar er zijn wel wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar energie. En het overnemen van emoties bijvoorbeeld, iets wat mens eigen is, is ook in wezen een overname van energie. Dus misschien was je zelf al wat gespannen, was je paard dat ook (door pijn en misschien wat stress door de behandeling) en heeft dat in combinatie met de warmte en het staan ervoor gezorgd dat je bijna van je stokje ging. Sommige mensen zijn nou eenmaal gevoeliger in het opvangen van signalen van anderen, of dat nou mensen of dieren zijn :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:41

DPTomboy schreef:
Ik had hetzelfde toen de osteopaat mijn paardje behandelde.
Maar ik heb het wel vaker als ik lang stil sta, al valt het bij de paarden
vaak wel mee, hoefsmid 1 keer omdat het toen 1,5 uur staan was en toen de dierenarts een
bloederige wond verzorgde wat wat lang duurde ook.
Mijn paardje is zo aardig dat hij hetzelfde doet als ik, staat hij te lang stil
met het 1 of ander zakt zn hoofd naar beneden en valt daarna bijna om om zichzelf
net als hij door zijn benen zakt weer op te vangen... :P

jij bent wel vaker vaag bezig :Y) maar dat heeft niks met die osteopaat te maken ;)

ts: misschien iets te weinig gegeten, te warm?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:54

Ik heb het ook eens eenmaal bij de hoefsmid gehad. Ik werd niet lekker, maar dacht 'he, nog even, hij heeft bijna gedaan'. Tot als ik mijn benen slap voelde worden en aan de hoefsmid vroeg of ik even mocht gaan zitten. Ben niet flauwgevallen, maar voelde me toen echt heel slecht. 5 minuten en een flesje water later was het alsof er nooit iets gebeurd was. Wat was het? Weet niet, niet echt een aanleiding. Ik was niet ziek, had pas gegeten en gedronken. Een val in de bloedsuikerspiegel waarschijnlijk.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:21

Ik verplaats dit topic van MD naar MW omdat het hier om jou gaat en niet om de medische kant van het paard.