Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

(alleen ben ik niet zo lang)
phormicola schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord, dus heb het even gegoogled. Laat je weten wat je ervan vind?
Ik ben niet (meer) te dik, maar voel me nog steeds vaak een olifant.

Citaat:Hersenen schakelen niet zo snel, zeker bij vrouwen niet
Vrouwen schakelen juist sneller dan mannen omdat het gebied wat de hersenhelften met elkaar verbind groter is (daarom kunnen vrouwen ook beter multi-tasken bijvoorbeeld)
als je eenmaal dingen hebt aangeleerd (fysiek of cognitief) krijg je dat moeilijk omgebogen.. 
AZNLady schreef:ik ben 1,55 en ik weeg 53,8 , als ik minder ga eten dan kom ik juist aan.
En als ik gewoon normaal eet dan val ik soms zelf af.
Dus minder eten is voor mij niet waar.
Maar ik zou inderdaad wel zoals Romy zegt zeker weten of je gezond eet.
Tip voor iedereen die juist wil afvallen of wilt aankomen
Daarom is veel drinken ook belangrijk; vloeistoffen zorgen voor een langer vol gevoel dan veel eten phormicola schreef:Het maakt niet uit hoe vaak je iets eet, het gaat erom hoeveel je eet en wat je verbrand. Daar zijn genoeg onderzoeken naar geweest ene r zijn zelfs onderzoeken waarbij is aangetoond dat om de 2 uur eten óf geen voordeel heeft óf juist de vet verbranding om zeep helpt
Waarom lukt het dan toch zoveel mense niet om van hun overgewicht af te komen? horsies5 schreef:Ik denk dat de TS bedoeld dat ze niet te dik is, maar ze zich nog wel altijd zo voelt..
Ik snap het wel.. als kind was ik altijd van het 'mollige' type.. dat trok met de groeispurt mooi bij.. ik woog een 70 kilo en had een lengte van 1.70.. Iets aan de zware kant maar gezien mijn bouw eigenlijk prima.. Toch heb ik mij altijd dik gevoeld, dat was er in de kindertijd gewoon zo goed ingekropen.. dat ik dat nooit omgezet kreeg..
Inmiddels weeg ik echt te veel (ben ook aan het afvallen) en als ik nu ook foto's kijk van toen.. dan denk ik echt ik hoop dat ik ooit weer daar ga komen.. ik zag er toen gewoon echt goed uit.. terwijl ik me toen net zo voelde als dat ik me nu voel..
Ik heb me er altijd al onzeker over gevoeld en ben nu ook bezig mijn mentaliteit te veranderen terwijl ik aan het afvallen ben. Je moet niet alleen een dieet volgen, maar je eetpatroon voor altijd veranderen, anders val je altijd weer terug. Romyv schreef:phormicola schreef:Het maakt niet uit hoe vaak je iets eet, het gaat erom hoeveel je eet en wat je verbrand. Daar zijn genoeg onderzoeken naar geweest ene r zijn zelfs onderzoeken waarbij is aangetoond dat om de 2 uur eten óf geen voordeel heeft óf juist de vet verbranding om zeep helpt
het is zo eenvoudig: als je meer binnen krijgt dan verbrand hou je overWaarom lukt het dan toch zoveel mense niet om van hun overgewicht af te komen?
Romyv schreef:phormicola schreef:Het maakt niet uit hoe vaak je iets eet, het gaat erom hoeveel je eet en wat je verbrand. Daar zijn genoeg onderzoeken naar geweest ene r zijn zelfs onderzoeken waarbij is aangetoond dat om de 2 uur eten óf geen voordeel heeft óf juist de vet verbranding om zeep helpt
het is zo eenvoudig: als je meer binnen krijgt dan verbrand hou je overWaarom lukt het dan toch zoveel mense niet om van hun overgewicht af te komen?
sporten schreef:Beste is om elk 2 uren wat te eten en wat bij te drinken
phormicola schreef:Vooral eten met pakjes en zakjes wordt als normaal en gezond te zien en dat is het verre van. Ik weet zeker dat ik nooit 45kg had kunnen afvallen (blijvend) als ik was blijven eten zoals mijn ouders