Gevoelige huid/lichaam - snel pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Gevoelige huid/lichaam - snel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:12

Ik heb echt heel snel pijn als iemand mij een stoot of tik geeft. Soms als iemand mij in mijn been knijpt, voel ik het 10 minuten later nog zeer doen. Ook als iemand mijn arm wat stevig vast pakt blijft het nog minuten lang pijn doen terwijl het helemaal niet zo hard was. Je kan mij amper stevig vastpakken of ik heb pijn :+

Ik heb geen overgevoelige huid oid, andere dingen voel ik net als andere mensen. Maar ik voel me gewoon zo snel beurs, ookal ontstaan er geen blauwe plekken.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Twijfel een beetje of ik toch niet eens langs de dokter moet. Het is verder geen ernstig probleem, maar het begint wel trieste vormen aan te nemen :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:15

Heb ik ook :j Mijn zus vind het altijd grappig om me met haar vinger in m'n arm te prikken en dat doet dan zo zeer. Ik heb zenuwbeschadigingen en bij mij komt het dus daar door. Maar wat verder redenen kunnen zijn er van, geeeen idee.

Grapjasjes12

Re: Gevoelige huid/lichaam - snel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:28

Ik heb het ook heel erg :j Als mijn man heel liefdevol in m'n bovenbenen kneepjes geeft dan ga ik soms dood van de pijn. Ook niet leuk voor hem :n Een aai kan bij wijze van al zeer doen en ik vind het dan ook niet fijn om veel aangeraakt te worden, al maak ik voor hem natuurlijk een uitzondering.

Ik heb geen idee wat het is, maar ik vind het niet ernstig genoeg om ermee naar de dokter te gaan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:28

Zenuwbeschadigingen? Oke.. Ik moet zeggen, ik heb 2,5 jaar terug een zware rug operatie ondergaan waar toen een kleine zenuw bij mijn lies beschadigd is geraakt waardoor ik op een heel klein stukje huid minder voel. Maar zou het kunnen dat het daardoor ontstaan is?
Ik kan me namelijk niet echt herinneren of het daarvoor ook al was..

phormicola schreef:
Ik heb het ook heel erg :j Als mijn man heel liefdevol in m'n bovenbenen kneepjes geeft dan ga ik soms dood van de pijn. Ook niet leuk voor hem :n Een aai kan bij wijze van al zeer doen en ik vind het dan ook niet fijn om veel aangeraakt te worden, al maak ik voor hem natuurlijk een uitzondering.

Ik heb geen idee wat het is, maar ik vind het niet ernstig genoeg om ermee naar de dokter te gaan.

Nee, vind ik ook niet inderdaad. Een aai doet gelukkig niet zeer bij mij! Maar inderdaad, zo'n plagerige kneep kan flink zeer doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:26

Hier ook snel last van mijn pijn en blauwe plekken. Is pas begonnen sinds mijn B12 te kort.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 16:32

B12 tekort dacht ik eerst ok al aan, maar dan zou ik inderdaad blauwe plekken moeten krijgen. En die krijg ik dan weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:34

Iedereen heeft andere klachten hé. Ik krijg mijn hele leven als snel blauwe plekken. Is nu alleen erger geworden.

En zit op een opleiding waar we veel zelfverdediging krijgen straks. Dus dat word nog wat _O-

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:48

Daar heb ik nou ook last van, dacht dat ik de enige was (a)
Mijn vriend prikt ook wel eens met zijn vinger in m'n arm of been, daar heb ik dan een hele lange tijd last van. Hier ook verder geen blauwe plekken inderdaad.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:40

Ik heb dat ook heel erg, een lief porretje voelt aan alsof die plek bont en blauw is. Bij mij komt dat door de fibromyalgie. Een potje stoeien zit er voor mij écht niet in ;)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:58

Ik heb dat ook heel erg, vaak genoeg dat ik een lief bedoeld tikje tegen m'n arm krijg, maar het blijft heel lang nabranden bij mij, en doet ook echt pijn. Ik weet ook niet wat het is, snel blauwe plekken heb ik niet echt volgens mij. Alhoewel ik er wel altijd vrij veel heb, waarvan ik van de helft de afkomst niet weet. :+

Maar ik vind het altijd erg vervelend, iemand bedoeld het vaak als grapje, een vriendin van me geeft vaak een tik op m'n hoofd of arm, gewoon als plagerijtje, maar ik zit dan soms gewoon bijna met tranen in m'n ogen. Maar vind het dan ook weer zo aanstellerig om er wat van te zeggen...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:17

Goh herkenbaar en ik maar denken dat ik een piepert ben en de enige.

Bij mij doet vooral puntbelasting zeer. Hele hand is minder erg dan vingertoppen op mijn lijf. Kan ook gerust schrikken van een aanraking.
Is het bij jullie dan ook zo dat je je niet kan ontspannen en altijd spierspanning hebt ook onbewust?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:32

Nee, dat heb ik niet. Wel dat ik mn schouders aanspan en optrek maar verder niet.

Wat vooral pijn doet is zo'n 'boks' tegen mn bovenarm. Dan lig ik erbij als een jongen die een knietje heeft gekregen :+

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:38

Dat van mijn schouders heb ik ook, voel ze dan ook wel eens flink als ik dat weer te veel heb gedaan. Ik heb vooral last bij een plagerig tikje tegen m'n arm/been. Die hand voel ik een kwartier later er nog in branden.