Geen bloed meer.......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Geen bloed meer.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:04

Ivm mijn zwangerschap moet ik even bloedprikken.
Nu ben ik deze week bij drie verschillende prikpolies geweest, vier mensen hebben het geprobeerd met verschillende technieken, naalden en plekken op mijn arm maar helemaal niks......
De enige ader die oplicht is dun, rollend en druk is zo laag dat er niks uitkomt.

Nu moet ik naar het ziekenhuis en als ze het daar ook niet lukt gaan ze over op.alternatieve manieren.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Iemand ervaring mee?

Enne ja ik ben gewoon alive en heb vaker bloed geprikt en dan was het ook moeilijk maar niet zo erg. :')

Wel erg grappig trouwens iedere prikker begint vol zelfvertrouwen en denkt dat ik overdrijf tot ze het zelf proberen haha.

Lynn_Nikita

Re: Geen bloed meer.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:06

Ik heb dit ook vaak, bij mij stopt het na enkele druppels en moeten ze telkens de naald er in en uit trekken om wat eruit te krijgen
heb je het soms koud als ze laat prikken?
bij mij verkrampen de adres namelijk

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:07

Ik heb er een ervaring mee, maar dit lijkt me niet heel leuk al dat geprik :oo
Ik ben blij dat het bij mij al die keren wel makkelijk ging

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:09

Nee was vandaag en het is lekker warm buiten.

Naalden erin en eruit helpt niet want er komt überhaupt niks. En ik moet vijf buisjes vullen. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:09

Hebben ze ook zo'n speciale techniek waarop ze de ader goed kunnen zien met behulp van infrarood? gebruiken ze hier voor moeilijk te prikken mensen :)

Veinviewer heet dat meende ik

Als ik niet te prikken ben, krijg ik een half uur zo'n warmtedeken erop :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:14

en hebben ze alleen bij je arm geprobeerd. niet op andere plekken? Bij mij was et de laatste keer op mijn handpalm waar het wel lukte

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:21

Haha, hier nog zo een. Soms lukt het wel op de bovenkant van m'n hand en ook wel eens vanaf de bovenkant van m'n voet. :9
(Met een infuus zetten is het bij mij trouwens ook altijd eenzelfde drama.)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:31

Hmmm nee alleen in mijn arm. Hand lijkt me pijnlijk en best eng. Ben geen held met naalden en prikken. Hoewel ik er nu aan begin te wennen haha

Check ff.mijn handen maar daar zie ik ze ook amper lopen maar goed die liggen zo oppervlakkig dat het zou moeten kunnen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:38

Inderdaad is boven op de hand ook heel gebruikelijk. Doen ze in het ziekenhuis ook als ze een infuus aanleggen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:39

Als je op je voeten duidelijke aderen hebt, daar laten prikken.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:37

Ik heb dat ook wel eens gehad, zo gauw die naald er in gaat "stopt" mijn bloed met stromen... hoop gehannes dan altijd.. erg fijn!
Bij mij hebben ze toen ook maar in mijn hand geprikt, doet niet meer "pijn" dan wanneer ze in je arm prikken vind ik!
Succes nog met je 5 buisje!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:43

Ik weet van mensen die moeilijk te prikken zijn, dat ze die vaak naar de Ok brengen. De anesthetist lukt het vrijwel altijd wel. Geldt ook vor mensen waarbij geen infuus aan te leggen is.

Daarnaast gewoon zelf om een andere plek vragen en eerst een tijdje gaan zitten. Ik had bijv infuus en die moest om de paar dagen verplaatst omdat ie dan ging lekken. Die ging steeds op andere plekken.

Voeten kunnen ook soms nog uitkomst bieden en in het ergste geval leggen ze een ''kraantje'' aan en kunnen ze even wat aftappen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:04

Ik was in het verleden ook moeilijk te prikken. Bij mij hebben ze menig maal op de voet geprikt en ook infusen werden daar aangeprikt.
In de zwangerschap kwamen mijn aders juist naar boven en sindsdien zijn ze niet teruggezakt

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:02

Als ze in mijn elleboog niet kunnen prikken (onderarm gaat niet bij mij, liggen te diep daar), dan prikken ze bij mij op de bovenkant van mijn hand.
Ondanks rollende aders lukt het wel met een vlindernaaldje.
Infuus lukt ook wel daar.
voet was destijds niet aangenaam. Bij eerste bevalling had ik 2 infusen (raar maar waar) en toen mochten ze niet meer in mijn arm prikken, konden ze enkel nog mijn voeten gebruiken om bloed te prikken.