Urine test negatief, toch zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Urine test negatief, toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:35

Al een poos heb ik last van vage klachten, namelijk:

- ochtend misselijkheid (tot braken aan toe)
- duizeligheid
- af en toe krampen in buik
- ontzettend moe
- met vlagen koorts

De ochtend misselijkheid en duizeligheid neemt nu wel wat af moet ik eerlijk zeggen. Ik ben 2 weken geleden bij de huisarts geweest en die vroeg mij of het mogelijk was dat ik zwanger zou zijn, ik slik de pil maar ja je weet maar nooit zei ik toen. Arts heeft mij een verwijzing gegeven voor het bloedprikken en een urine test voor zwangerschap. Uit de bloedtest kwam dat mijn glucose wat hoog was en mijn ontstekingswaarden waren iets verhoogd. Maar niks waarvan zij dacht dat de klachten daar mee te maken hebben. Zwangerschap was negatief. Thuis heb ik ook een zwangerschap test gedaan die negatief was. Maar mijn moeder gooide een balletje op en vroeg zich af of zo'n urine test wel volledig betrouwbaar is gezien mijn klachten. Ik ben een week geleden nog gewoon ongesteld geweest. Nu heb ik het idee dat de laatste dagen mijn buik een andere vorm aan gaat nemen.. Maar misschien word ik wel gek en verbeeld ik het me allemaal :P

Ik heb binnenkort wel een afspraak staan met de internist omdat de huisarts niks met mijn klachten kon.

Maar nu ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden en of iemand dit herkent, of dat de urine test bij iemand anders ook negatief was en toch wel zwanger bleek te zijn..Ik hoor het graag ;)

Anoniem

Re: Urine test negatief, toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:37

Een hele andere wending trouwens...

Ik had precies dezelfde klachten, met opgezwollen borsten aan toe, maar bij mij bleek het aan mijn darmen te liggen, dat ze.. netjes gezegd.. te vol zaten, daarbij kun je ook misselijk worden etc.

Ik heb geen ervaring met een test die niet betrouwbaar is, dus daarmee kan ik je helaas niet helpen.

Sterkte verder met je klachten en als je meer info wilt etc, stuur maar een pbtje (Ga niet alles uitgebreid op internet zetten namelijk)

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:39

Heb je stress? Dat kan ook de oorzaak zijn van je klachten

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:41

Een kennis van mij had een keer 3 testen achter elkaar gedaan omdat ze zich niet zo lekker voelde. 3x negatief. Toen had ze een ander merk gehaald en die was wel positief dus zwanger. Misschien over een paar dagen eens proberen. Je weet maar nooit.

Beterschap in ieder geval

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:44

Ik heb al zoveel verhalen gehoort van mensen die ondanks een negatieve test toch zwanger waren. ik zal meerdere soorten proberen en niet allemaal achter elkaar maar over een tijdje verspreid. Ik heb zelf geen verstand van zwanger zijn, maar dit lijkt mij een logische oplossing.

Ook "ongesteldheid" kan plaatsvinden tijdens een zwangerschap, dit is gewoon normaal bloed en niet een normale ongesteldheid. Dit hoeft dus nog niet veel te zeggen.

Ik zou je vooral niet te druk maken.
Laatst bijgewerkt door Cindequil op 27-08-13 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:45

zussie was gewoon zwanger geraakt, tijdens gebruik van de pil. Achteraf bleek ie te licht te zijn.
Hier was toen voor gekozen ivm hele lage bloeddruk. Ik geloof wel dat een test afwijkend kan zijn. Maar verhaal van ts lezende denk ik dat het wat anders is. Maar voor zekerheid toch ander merkje kiezen?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:46

Ik voelde aan mijn lichaam dat ik zwanger was, 3 verschillende testen van verschillende merken op verschilende momenten gedaan. Allemaal negatief. Toch was ik er zeker van dat ik wel zwanger was. Uiteindelijk een afspraak met de gyneacoloog gemaakt, een week nadat ik ongesteld was geweest, en ja hoor, mijn vermoede klopte. Was op dat moment een kleine 11 weken zwanger.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:49

Ik heb geen last van opgezwollen/gevoelige borsten. Ik vermoed zelf niet dat ik zwanger ben hoor..maar door de opmerking van mijn moeder ging ik mij wel afvragen of die urine test wel echt zo betrouwbaar is. Dit gaat dus niet om een test die je bij de winkel kan kopen (wel 1 geprobeerd, ook negatief).

Poetser, ik heb dat gevoel niet eigenlijk. Afgezien van de klachten voel ik me niet anders.

Ik heb ook geen stress trouwens :n

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:50

Hier ook zo'n verhaal zoals dat van poetser, ik had sterk het idee dat ik zwanger was, heb 7 testen gedaan waarvan er maar 2 positief waren, mijn humeur was anders en mijn vriend merkte dat mijn lichaam veranderde.. ik kwam er met 11 weken achter en morgen ben ik uitgerekend :) Ben overgens nog maar 18

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:51

Wat een verhaal cvelthuis! En spannend zeg..denk je dat het morgen gaat gebeuren?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:52

Uit bloedonderzoek kwam toch ook de uitslag dat je niet zwanger was? Dan lijkt het me sterk.. Maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid nog eens een testje doen. :)

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:52

Wauw cvelthuis! Wat spannend heel veel moed en sterkte met de bevalling *\o/*

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:55

Ik hoop het! Begin het nu echt heel erg beu te worden, loop al met 2 weken lang met 1 cm ontsluiting en heb steeds een beetje voorweeen, maar het zet gewoon niet door :( maar goed, de tijd dat ze langer blijft zitten is alleen maar in haar voordeel :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:56

Captain schreef:
Uit bloedonderzoek kwam toch ook de uitslag dat je niet zwanger was? Dan lijkt het me sterk.. Maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid nog eens een testje doen. :)

Volgens mij is er niet getest op zwangerschap met bloedprikken, of zien ze dat zoiezo wel? Ik moest urine inleveren voor de zwangerschapstest..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:57

Ik denk wel dat er op getest is als je huisarts al aangaf dat hij een zwangerschap vermoedde, maar dat zou je even na moeten vragen dan.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:01

Niet om je schrik aan te jagen, maar een bloedtest is ook niet altijd betrouwbaar...
Ik heb een letsel aan mijn nek en ging naar het ziekenhuis met nekpijn. ik moest foto's laten maken, dus vroegen ze of er een kans was dat ik zwanger kon zijn.. bloedtest gedaan: niet zwanger , dus foto's laten maken.
paar dagen kwamen mijn regels maar niet en kreeg ook de symptomen die jij beschreef, urinetest gedaan : negatief.
uiteindelijk heb ik toch maar gynaecoloog gebeld en afspraak gemaakt, kwas zwanger!
waarom die testen telkens een negatief resultaat gaven, geen idee....

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:04

Je word (zover ik weet dan) getest op een bepaalde hoeveelheid van een hormoon (geen idee meer hoe die heet) je kunt dus wel zwanger zijn maar dan er nog te weinig van dat hormoon is om te zien in de urine of bloed, ik zou het nog even aankijken en je merkt zelf wanneer je lichaam veranderd of dat je het idee hebt dat er iets is..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:04

Ik twijfel ook enorm. Ken je onzekerheid.

Misselijk, vaak savonds of als ik iets gegeten heb, Snel duizelig (nu heb ik dit wel vaker), krampen, heel moe.

Testen zijn allemaal negatief (zelf gedaan)

Begin van de vakantie 8 kilo afgevallen in een week door stress enzo, en daarna weer nomaal gaan eten en geen stress, maar kwam niks aan. Nu kom ik langzaam weer aan en krijg ik buikje.

Ik zit ook gewoon aan de pil maar heb (ben ik net achtergekomen) een bloeding. Dit heb ik wel eens vaker gehad maar dat kwam omdat ik onregelmatig slikte. Nu slik ik al best lang weer regelmatig enzo.

Ik ben trouwens pas 18.

Vreselijk als je testen negatief zijn, en nog heb je allemaal klachten die wijzen op een zwangerschap:(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:08

Hoelang heb je die klachten al dan?
Verder kun je ook een soort van schijnzwanger zijn he, je lichaam kan je voor de gek houden als je geest vreemde dingen denkt..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:10

Een bloedtest kán gewoon niet negatief zijn als je wél zwanger bent, ook niet in bovenstaand voorbeeld. Vanaf dag één maak je hormoon aan en dat is in minuscule hoeveelheden meteen in je bloed te vinden.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:12

Captain schreef:
Hoelang heb je die klachten al dan?
Verder kun je ook een soort van schijnzwanger zijn he, je lichaam kan je voor de gek houden als je geest vreemde dingen denkt..

Klopt, heb wel vaker gedacht dat ik zwanger was. Echt de klachten, en echt ook een buikje krijgen, dat is echt heel gek als je tests negatief zijn. Dan denk je echt van waar komt die buik vandaan!!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:19

Hoop verschillende verhalen dus..Nouja ik wacht zoiezo de internist af, hopelijk komt daar wat uit.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:27

@ Chevax: wel, dat was bij mij wel het geval!
bloedtest gaf aan niet zwanger , dus mocht ik die foto's laten maken. Als ik zwanger was geweest ( volgens die bloedtest) hadden ze geen foto's mogen maken zeiden ze toen.
volgens de gynaecoloog was ik toen al wel zwanger, ik ben in het begin goed opgevolgd geweest omdat je kans hebt op miskraam of misvormingen door die foto's. Gelukkig is er niks aan de hand met mijn baby.
Ondertussen al 5 maanden zwanger....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:56

Sorry sylviel, dat kan niet. Dan hebben ze niet op zwangerschapshormoon getest, je kunt niet zwanger zijn zonder zwangerschapshormoon.

*edit* Het komt misschien wat onvriendelijk over dat ik dat zo stellig zeg, dat is de bedoeling niet. Laat ik het dan zo zeggen: het zou echt een wonder zijn als er geen hormoon wordt gemeten als je toch zwanger bent.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:13

Waarom hebben ze je zwangerschap niet getest via je bloed? Als ze dat toch al afgenomen hebben.... dat is namelijk veel betrouwbaarder dan via urine. Ik zou mn HA stalken :+