Ogen prikken en tranen met mijn nieuwe ( eerste ) bril.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PasAn33

Ogen prikken en tranen met mijn nieuwe ( eerste ) bril.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:54

Hallo bokkers,

Ik heb een nieuwe bril ook mijn eerste bril , voor de tv en het schoolbord.
Maar als ik mijn bril aan doe prikken en tranen mijn ogen en ook als ik hem dan af doe.
Nu doe ik mijn bril nog niet zo vaak aan maar de school is in aankomst dus zal er hier wel verandering in komen.
Het is echt heel vervelend.

Weten jullie hoe dit komt? Heb je hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

hwn

Re: Ogen prikken en tranen met mijn nieuwe ( eerste ) bril.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:00

Ik heb nog last gehad van prikkende ogen doordat ik behoorlijk lange wimpers heb en de bril hier tegenaan drukte, en dat irriteerde. Mss es checken of dit bij jou ook het geval kan zijn? Ik ben daar per toeval achter gekomen toen ik es mascara aan mijn wimpers deed en mijn bril hier vuil van werd.

Anders zou ik toch es bellen naar de oogarts, misschien is ie toch te sterk?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:02

Je ogen moeten er gewoon echt aan wennen, beste kun je hem dan ook niet afzetten maar gewoon ophouden is mijn ervaring. Mijn ogen gaan nog steeds achteruit elk jaar en dan hebnik er ook 1 tot meerdere dagen last van, en tussendoor afzetten maakt enkel dat het langer duurt.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:03

wat hwn zegt kan, hierdoor heb ik geen bril meer, ik werd knettergek van mijn wimpers.
Kan ook zijn dat je moet wennen. Misschien moest je al lange tijd een bril en moeten je ogen wennen aan het 'goede zien'. Ik weet niet of je een flinke sterkte hebt, maar dan kan dat nog wel eens gebeuren.
Je moet hem niet de hele tijd op en af zetten maar gewoon ophouden om te wennen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:05

Geen mascara op doen. Langzaam aan opbouwen en even door zetten.

Heb ik ook gehad, maar ik mocht zonder niet auto lessen volgen

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:22

Het kan zijn dat je ogen moeten wennen aan de sterkte. Maar na een paar keer dragen zou het wel goed moeten zijn. Heb je dan nog erg last van tranen en prikkende ogen dan zou ik er even mee terug gaan. Misschien dat de sterkte dan niet klopt. Ik heb dat ook een paar keer gehad. Zit nu bij een duurdere opticien met beter opgeleide mensen. Zodra ik een nieuwe sterkte heb is het meteen goed. Geen Hans Anders, Het Huis, Specksavers of andere vergelijkbare winkels meer voor mij.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:30

Ik zit ook niet bij een goedkopere.
Heb een particuliere in het dorp. Het zijn wel mn ogen en doe daarom niet mee met de aanbiedingen van 2 brillen voor de prijs van 1. Heb ooit lenzen gekregen bij een goedkopere. Had een ontstoken oog en scheelde niet veel of het was onherstelbaar beschadigd. Eigen opticien was toen ook boos en heeft verhaal gehaald bij die opticien. Vond t niet kunnen om zomaar lenzen te geven die niet eens pasten ( wist ik ook niet)
Ik ben blij met de vakkundigheid en met ieder probleem kan ik langs komen. Bril word iedere 2 maanden goed gereinigd vanwege make up tussen het glas en montuur. Kost niets, advies gratis, ieder jaar check up. Controle van materiaal en vooral service

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:33

Bedankt voor de antwoorden, morgen kijk ik eens of het door men wimpers komt. En nee het is geen straffe sterkte.

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 17:46

Het komt niet door men wimpers en het is ook geen goedkope particulier..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:26

Zorg er ook voor dat je nog voldoende met je ogen knippert (niet overdrijven ook hé, anders denken ze dat je een afwijking hebt :)). Soms heb je met bril teveel de neiging om je ogen star open te houden vind ik, dat is ook extra vermoeiend en kan prikken en tranen e.d. veroorzaken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:30

Ik denk dat je beter je bril de hele dag op kan houden :) Dan hoeven je ogen niet steeds aan die sterkte te wennen. Ik ben bijvoorbeeld een hele week katsberoerd geweest van mijn bril, gewoon omdat alles zo scherp was. Als ik telkens op en af had gezet, was ik daar nooit ovrheen gekomen, dan heb je telkens dat probleem weer.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:33

Is even wennen, dat had ik ook met mijn eerste bril.
Dat gaat allemaal weg na een tijdje.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:33

Ik heb vandaag mijn eerste bril gekregen, draag hem ook alleen voor school en tv. Ik heb helemaal geen last van prikkende en/of tranende ogen.

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:24

Bedankt voor de tips maar ik kan hem toch geen hele dag opzetten want het is alleen maar voor tv en het bord?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:54

Ik heb het juist andersom, hele droge ogen met bril op. Daarom meestal lenzen in!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:59

PasAn33 schreef:
Bedankt voor de tips maar ik kan hem toch geen hele dag opzetten want het is alleen maar voor tv en het bord?

Ik heb de bril dagelijks gewoon op, ik heb maar _ 1 dus het zou ook zonder kunnen, maar dat doe ik niet-

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:05

Ik kan zonder bril ook alles prima zien en heb hem ook voor in de collegezaal enzo. Maar ik merk wel dat ik (nu ik gewend ben!) een stuk rustiger kijk mét bril. Dus ik heb hem wel vaak de hele dag op. Dus ik zou hem toch de hele dag op houden! Het kan best zijn dat je daardoor last van je ogen hebt. Zijn ze eindelijk gewend aan de sterkte, zet jij hem weer af en moeten ze weer keihard hun best doen!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:05

Ik heb precies hetzelfde als wat jij omschrijf als het glas maar 1 graad gedraaid is.
Zeer gevoelig voor wat betreft de as van de bril. Het zou kunnen dat dat bij jou ook zo is.
Het is echt niet normaal om last te hebben van een bril. Je mag het even vreemd vinden, maar wat jij omschrijf zou ik mee terug gaan en opnieuw een meting laten doen door iemand anders. Desnoods door een andere opticien.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:54

PasAn33 schreef:

Dan niet :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:41

uiteindelijk gaan jullie allemaal overstag.

Ik had hem ook alleen voor het schoolbord te lezen en auto lessen.
Ik kreeg hoofdpijn van het wisselen en heb toen 1 hele dag bril op gehad en had ineens geen hoofdpijn. sindsdien heb ik hem iedere dag op :) heb ook geen grote min sterkte, maar wel genoeg om er koppijn van te krijgen als ik een uur geen bril op heb