Coccygodynie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Coccygodynie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:44

Hallo!
Ik kwam net terug van de HA en er kwam uit dat ik coccygodynie heb..

Coccygodynie is een aandoening aan het staartbeen die na 1 of 2 jaar pas over kan gaan.
Mensen met coccygodynie kunnen niet lang recht op zitten of op harde stoelen zitten, de pijn die ze dan voelen kan bijna ondragelijk worden.
Er is niks aan te doen het moet uit zich zelf genezen. De genezing duurt 1 ,2 jaar of niet

Zijn er nog meer mensen die hier op bokt last van hebben?

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 26-08-13 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Coccygodynie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:48

Mijn vader had dit en het is nooit genezen. Na 10 jaar heeft hij bepaalde zenuwbanen door laten snijden en zegt dat ie dat veel eerder had moeten doen :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:57

phormicola schreef:
Mijn vader had dit en het is nooit genezen. Na 10 jaar heeft hij bepaalde zenuwbanen door laten snijden en zegt dat ie dat veel eerder had moeten doen :+

Is het toen wel over gegaan ?
Ik hoop dat het bij mij wel geneest -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:58

Daarna kon de beste man gewoon weer zitten en staan :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:01

Oke fijn dat het bij hem wel over is gegaan, ben benieuwd of ik er over 2 jaar vanaf ben

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:18

Ik hield vroeger mijn neus dicht bij het niezen totdat mijn staartbeentje brak. Het botje is scheef terug gegroeid waardoor fietsen en op harde stoelen behoorlijk pijn doet. Bij mij is het tot nu toe niet overgegaan en het is toch al bijna 5 jaar terug helaas.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:06

xNatas schreef:
Ik hield vroeger mijn neus dicht bij het niezen totdat mijn staartbeentje brak. Het botje is scheef terug gegroeid waardoor fietsen en op harde stoelen behoorlijk pijn doet. Bij mij is het tot nu toe niet overgegaan en het is toch al bijna 5 jaar terug helaas.

Balen...
Misschien rare vraag, maar waarom deed jij je neus dicht bij het niezen ? En kan je daarom he staartbeen breken ?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:09

Ik herken iets dergelijks uit mijn zwangerschap, maar dan zou een behandeling bij een goede osteo,moeten helpen. Bij mij was het gelijk over.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:14

JoAnn schreef:
Ik herken iets dergelijks uit mijn zwangerschap, maar dan zou een behandeling bij een goede osteo,moeten helpen. Bij mij was het gelijk over.

De HA adviseerde mij om daar niet aan te beginnen..

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:21

SindyKaya schreef:
JoAnn schreef:

Ik weet natuurlijk niet of je hetzelfde hebt. Ik weet alleen dat ik met de klachten die ik had geen half uur op een stoel kon zitten. Na een behandeling was dat weg. Hier in België is het verder normaal dat de HA je adviseert daar niet aan te beginnen :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:43

Maar ik woon niet in belgie :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:46

Mijn schoonmoeder heeft het. Die heeft spuiten gehad tegen de pijn. Ook heeft ze een luchtband om op te zitten als de pijn te erg wordt. Gaat bij haar ook niet meer over.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:07

Ik word echt steeds hopelozer -O- ..
En ben nog maar 14..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:12

Of het precies hetzelfde is weet ik niet, maar door enorm gewichtsverlies is het botvlies van mijn staartvlies gaan irriteren en dat kan ook heel lang duren, en doet echt verschrikkelijk zeer soms. Soms gaat het een tijd goed en dan zet het weer op, iig begrijp ik wel hoe vervelend het is.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:13

Sinds een aantal maanden heb ik ook vreselijk veel last van mijn stuitje, als ik 'verkeerd' heb gezeten. Loop er nu voor bij de fysio, maar echt verbetering lijkt er niet in te zitten. Ik zal dit eens mee nemen, want hij kan ook geen rare dingen voelen (behalve een lichte verdikking als ik er veel last van heb). Soms kan ik nauwelijks lopen en in 1 keer rechtop staan wil dan vaak niet. Maar heb hier alleen last van als ik teveel achterover heb gezeten, bijv op de bank tijdens een film. Beetje onderuit gezakt enzo.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:14

jilleroo schreef:
Of het precies hetzelfde is weet ik niet, maar door enorm gewichtsverlies is het botvlies van mijn staartvlies gaan irriteren en dat kan ook heel lang duren, en doet echt verschrikkelijk zeer soms. Soms gaat het een tijd goed en dan zet het weer op, iig begrijp ik wel hoe vervelend het is.

Precies dit. Ben 10 kilo afgevallen en de fysio dacht bij mij ook dat het daar aan ligt.. (Het is ook nooit goed :') )

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:17

JoAnn schreef:

Ik weet natuurlijk niet of je hetzelfde hebt. Ik weet alleen dat ik met de klachten die ik had geen half uur op een stoel kon zitten. Na een behandeling was dat weg. Hier in België is het verder normaal dat de HA je adviseert daar niet aan te beginnen :+

Hier in Nederland is dat ook heel normaal dat de HA je adviseert niet aan een osteopaat te beginnen. Osteopaat word hier onder het stickertje alternatief geplakt en daar zijn bijna alle reguliere artsen niet zo weg van.

Sterkte ermee en ik hoop dat je snel weer normaal kunt zitten en staan!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:23

Glossi schreef:
JoAnn schreef:

Hier in Nederland is dat ook heel normaal dat de HA je adviseert niet aan een osteopaat te beginnen. Osteopaat word hier onder het stickertje alternatief geplakt en daar zijn bijna alle reguliere artsen niet zo weg van.

Sterkte ermee en ik hoop dat je snel weer normaal kunt zitten en staan!

Dank je, dat durfde ik niet meer plaatsen. Een osteo heeft voor mij al zo veel goed gedaan!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:27

Glossi schreef:

Ja, vaak is het een kwestie van het plat hollandse gezegde: "Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet."
Artsen leren heel erg veel in hun opleiding, maar ze hebben meestal geen idee, wat een osteopaath kan en doet.
Het zijn goed opgeleide vaklui, georganiseerd in een fatsoenlijke beroepsopleiding, hebben de eed van hippocrates afgelegd en staan onder tuchtrecht.
http://www.osteopathie.nl en
http://www.osteopathie.nl/zorgprofessio ... e_nro.html

Je zou je arts kunnen vragen, of hij/zij een specifieke reden heeft, om dit te zeggen (echt een knoeier 5 minuten fietsen verderop oid.). Komen er dan geen rotverhalen van iemand die erger werd, maak dan je eigen keuze.

Sterkte! En ook ik hoop dat je snel weer normaal kunt zitten en staan!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:16

Mijn moeder heeft er zeker 5 jaar last van gehad. Inmiddels is het wel zo goed als over, alleen bij bepaalde stoelen of als ze heel lang moet zitten heeft ze nog wel eens last. Het is bij haar ook vanzelf over gegaan :) wel iets langer als die 2 jaar (de ha noemde het chronisch, met een kleine kans op overgaan haha) maar he is over :)
Ze had ook zo'n speciaal kussen die ze overal mee naar toe nam :)

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:43

Ik heb hier ook jarenlang last van gehad; vreselijk!
Alles geprobeerd; van ostheopathie tot cortysonenspuiten erin.
Het hielp allemaal niks.
Uiteindelijk op de pijnpolie belandt.
Hier ook meerdere behandelingen op de o.k gehad met cortysonen,etc.
Niets hielp. Als laatste poging een " ganglion impar" infiltratie gehad
Echt geen fijne behandeling( ook omdat je met je blote kont op z'n "hondjes" op de o.k tafel zit/ligt)
Maar het heeft wel geholpen. Heb er geen last meer van gehad.