De zorg en schoeisel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imala

De zorg en schoeisel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:03

Volgende week ga ik starten met de opleiding verzorgende ig in bbl vorm.
Dus meteen vol aan de bak.
Helemaal leuk natuurlijk maar wat doe je aan je voeten?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Tijdens de kennismaking werd al aangegeven dat het altijd warm is op de afdeling dus dat de meeste open schoenen dragen.
Kom je uit op crocs/birkenstock denk ik dan?
Ik ben zelf gewend om op smalle, kleine en vooral subtiele schoentjes te lopen en dan lopen bovenstaande nogal lomp.

Dus wie o wie heeft ''DE'' schoenentip van het jaar?

Quinc

Re: De zorg en schoeisel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:09

Ik lees even mee. Zit ook met het probleem haha

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:11

Zoek uit waar je jezelf prettig bij voelt.

Handig is wel om iets te nemen met een materiaal wat makkelijk reinigbaar is (de eerste ongelukjes met urine en bloed laten echt niet lang op zich wachten).

Teva heeft een elegante teenslipper met een voetbed om lange afstanden op te lopen, ideaal en elegant als crocs of birkenstock te lomp is.

Veel succes!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:12

Ik heb als het echt warm is mijn birkenstocks aan. Echter deed ik dit op mijn vorige werk in het verpleeghuis niet.. Daar gingen nog al eens wat menselijke vloeistoffen over m'n voeten.. Dan had ik m'n Allstars aan. Die kunnen ook prima in de wasmachine :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:16

Waarom trek je niet gewoon fijne dichte schoenen aan waar je goed op kunt lopen? en neem je je slippers(birkenstocks of crocks) mee in je tas? Kun je altijd wisselen?

malih

Ik heb zelf altijd gympen aan nike of adidas. Valt qua warmte goed mee. Belangrijk is dat je er echt goed op kan lopen en dat ook je gehele dienst kunt volhouden. Als ik op goedkopere leuke schoenen loop ben ik na 2 uur werken helemaal gesloopt.

Coentjuh

Tijdje geleden helaas veel in t ziekenhuis geweest en tsja op de schoenen van de verpleging gelet.. voornamelijk crocs en birkenstocks!

Maanoogje

Mijn moeder werkt tussen de baby's in het ziekenhuis en zij heeft zelf witte crocs gekocht. Hoop dat je er iets aan hebt :)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:16

Biskwie schreef:
Zoek uit waar je jezelf prettig bij voelt.

Handig is wel om iets te nemen met een materiaal wat makkelijk reinigbaar is (de eerste ongelukjes met urine en bloed laten echt niet lang op zich wachten).

Teva heeft een elegante teenslipper met een voetbed om lange afstanden op te lopen, ideaal en elegant als crocs of birkenstock te lomp is.

Veel succes!

Ik kom oorspronkelijk uit de gehandicaptenzorg en het eerste waar ik aan dacht bij birkenstock en crocs was
de poep, pies, kwijl, bloed enz.
Daar liep ik op mijn laarsjes, slippers, gympjes. Gewoon mijn normale schoenen dus.
Goed vol te houden maar goed meer begeleiden als verzorgen dus minder zwaar lichamelijk.

Verantwoord staat op 1 maar elegantie is toch ook wel belangrijk haha

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:19

Je ziet en leest inderdaad overal birkenstocks en crocs maar dat is nou juist het probleem haha.
Die zijn zo groot en lomp in vergelijking met waar ik normaal op loop.
Heb pas birckenstocks aangehad en ik kan er niet fijn op lopen door de lompheid, dus ben band dat ik helemaal in de eerste week met zoiets helemaal kapot ga zijn.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:19

Er zijn trouwens allerlei soorten crocs, je kunt ze ook hebben dat de voorkant helemaal dicht is en de achterkant het als een soort harde pantoffel laat ogen, of iets in die trant. (mijn moeder heeft iets van 3 paar voor het honden uitlaten thuis)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:20

__inge__ schreef:
Ik heb als het echt warm is mijn birkenstocks aan. Echter deed ik dit op mijn vorige werk in het verpleeghuis niet.. Daar gingen nog al eens wat menselijke vloeistoffen over m'n voeten.. Dan had ik m'n Allstars aan. Die kunnen ook prima in de wasmachine :)

Hebben allstars een goed gevormd voetbed of is de zool plat?
Dat vind ik namelijk voor lange dagen wel belangrijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:26

Mijn voeten vinden allstars helemaal niet fijn!
Kijk anders ook naar wolky, gabor, memphisto en rieker voor dichte schoenen. Die hebben een geweldig voetbed. Memphisto's zijn niet heel mooi, maar zijn hofleverancier bij de politie en conducteurs van de ns :-)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:28

Heeft iemand ervaring met sneakers van crocs?

Allstars lijken mij inderdaad ook niet helemaal fijn zitten als je 8 uur in de weer bent.
Het liefst zou ik op jodphurs van ariat gaan lopen haha maar das ook weer zo wat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:34

birkenstocks mag toch helemaal niet? Allstars lijkt me ook niet bepaald hygienisch. Als het goed is heeft elke instelling een protocol met wat je wel en niet aan mag ;)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:37

verootjoo schreef:
birkenstocks mag toch helemaal niet? Allstars lijkt me ook niet bepaald hygienisch. Als het goed is heeft elke instelling een protocol met wat je wel en niet aan mag ;)

Ik vroeg hier inderdaad speciaal naar omdat ik niet al op mijn eerste dag binnen wou komen met de verkeerde schoenen.
Maar als antwoord kreeg ik toch echt dat de meeste op birkenstock en crocs lopen.
Vind het sowieso een raar idee om met open schoentjes te werken ivm urine, ontlasting en dat soort zaken.
Vandaar dat ik zit te kijken naar sneakers van crocs, welke nog best leuk zijn :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:39

Bijzonder :+
Ik zou inderdaad voor afwasbare schoenen gaan :j In ieder geval dichte.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:42

Ik geloof dat crocks ook een soort slippers hadden!
Daar zag ik ze bij mij op de afdeling mee lopen.
Die waren makkelijk schoon te maken.
Anders gympen die je makkelijk in de wasmachine kan doen.
Maar dan zou ik niet voor allstars gaan.
Heb ze zelf ook.
En loop er heerlijk op.
Maar ze hebben niet echt een goed voetbed ofzo

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:28

Ik wil geen slippers ben ik uit i.v.m hygiëne.
Het lijkt er haast op dat er in verzorg en verpleeghuizen bijna alleen met birkenstock en crocs gewerkt word haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:57

Wat ik op mijn stage in het verpleeghuis vooral zag waren van die klompjes, crocs en birkenstocks. Maar ook wel sportieve schoenen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:01

Wolky's mogen dan wel een beetje bejaard lijken maar als je over tien jaar nog vlot wilt lopen misschien niet zo verkeerd om daar een paar van aan te schaffen.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:06

Ik werk zelf in de zorg en wilde ook nooit aan de crocs. Uiteindelijk toch om gegaan, omdat ik de natte voeten tijdens douchen van cliënten toch wel beu begon te worden op de kleine badkamertjes van verzorgingshuis. Ik ben er erg blij mee, inderdaad niet heel mode bewust, maar belangrijker is dat ze heerlijk zacht verend lopen en ik aan het einde van de dag geen vermoeide voeten heb. Plus ideaal schoon maken mochten ze vuil worden. Ik heb jaren op sneakers gelopen van esprit, absoluut onverwoestbaar tot versleten, maar stukken vermoeidere voeten. Belangrijk is dat je een goed voeten bed hebt. Birkenstocks, ben ik ook zeker fan van, het kurk kan alleen minder goed tegen water, houd daar rekening mee.

Ik heb de dichte versie van crocs en wel deze in het zwart/zilver:

http://www.crocs.nl/crocs-mercy-work/10 ... ction-work

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:06

Ik draag op mijn werk Sanita klompen. Heb wel birkenstocks gedragen ook maar inderdaad ivm menselijke viezigheid geen goed idee :+ Bovendien moet ik de bedden regelmatig van de rem trappen en ook dit was met sandalen geen succes (lees uhm teennagel half afgebroken :o ) En ook als je patienten moet douchen zijn Birkenstocks niet aan te raden, want die zool kan niet zo goed tegen water en laat los.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 22:30

Voor de mensen die op crocs lopen. Gaan jullie er niet onwijs in zweten of dragen jullie ook sokken erin?
Heb wel leuke schoentjes gezien namelijk maar ik twijfel nog haha.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:51

Hier (verpleeghuis) draagt iedereen wat ie wil.
Gympen, crocs, sandalen, dichte schoenen.
Net wat je zelf het liefste draagt, gaat erom dat je er goed op kan lopen.
Zelf koop ik 2x per jaar nieuwe schoenen bij de Shoetime voor m'n werk. :D
Ik koop nooit dure schoenen, nu kan ik wat vaker afwisselen.