Net onder de knieschijf gebroken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Net onder de knieschijf gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:26

Hallo allemaal

Afgelopen dinsdag ben ik ongelukkig gevallen en heb ik net onder de knieschijf een breukje opgelopen.
Met daarbij een flinke snijwond die met 1 hechting is gehecht.

Donderdag moet ik terugkomen en is er nieuw gips omheen gezet en overigens is de wond bekeken want ze waren toch wel bang dat de wond naar binnen uit zou slaan.

Ik zit dus van mijn enkel tot halverwege het bovenbeen in het gips de komende weken!
Onwijs balen want ik heb mijn vakantie moeten annuleren, en ook weekendjes weg en alles!

Nu heeft de arts gezegd dat ik 4 tot 6 weken in het gips moet zitten.
Nu verveel ik me wel erg ik ben geen stilzitter.
Overigens is de pijn het ene moment weg en zo weer terug als ik naar het toilet moet.
Dit is overigens natuurlijk wel normaal..

Hebben jullie leuke tips om de tijd door te komen?
ik ben neit echt een lezer, tv kijker. doe nu wat puzzel boekjes.
en ben blij als er wat visite komt.

Hebben jullie ervaring met zo,n breuk?
Hoe was bij jullie de revalidatie?

benangelique

Re: Net onder de knieschijf gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:17

Gelukkig geen ervaring maar wat ontzettend naar. Zeker in deze periode met vakanties en dergelijke. Ben je creatief? Haken, breien, etc?
Beterschap in ieder geval!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:22

Ik lig al 2 weken op bed vanwege een longontsteking......
Kijk veel tv en slaap veel (vraagt mijn lijf om, zal voor jou anders zijn)

Misschien nieuwe hobby? Schilderen op nummer bijvoorbeeld?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:23

Candy Crush?
Veel sterkte.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:38

Ligt eraan wat er precies gebroken is. Ik heb ooit een breuk gehad vlak onder mn knieschijf, koste een jaar om te revalideren, maar ik mocht t veel langer niet belasten dan wat jij noemt. Verschilt dus enorm per breuk. Sterkte iig

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:53

ik heb jaren terug mij tibiaplateau (of hoe je het ook schrijft) gebroken gehad.
ik moet eerst een paar weken van mij enkel tot mijn lies in het gips en daarna heb ik gips gekregen met ter hoogte van mijn knie een schanier die ze zo hedden afgesteld dat ik mijn nkie beperkt kon buigen en ook niet helemaal kon strekken, hier mocht ik nog steeds niet mee lopen.
later kreeg ik een brees die ik af mocht doen als ik wakker was en mijn been niet belaste, maar zodra ik ging lopen (met krukken) of slapen moest hij om.
dit heeft bij elkaar zo'n 3 maanden geduurd, daarna mocht ik gaan revalideren wat ook een paar maanden heeft geduurd.
ik had een ziekenhuisbed in de woonkamer, ik schilderde vrij veel en ben toen aan een thuisstudie begonnen (wat ik overigens niet heb af gemaakt).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:46

ik heb in twee weken tijd 4 seizoenen doctor who gekeken :+
nu zit ik nog steeds in het gips maar ben iets mobieler (tot de knie in het gips)
kijk nog steeds meer tv(inhaalslag met sommige series ;) )
en ben maar aan het leren geslagen

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:55

Dank voor jullie antwoorden!
Zo te lezen ben ik nog wel eventjes zoet!
Baahhh ik hoop echt dat ik nog in oktober even een vakantie spanje kan gaan boeken samen met mijn vriend.

De arts vertelde dat het bot niet helemaal door is en dat er een breukje in zit, maar ik mocht zelf de foto,s niet zien dus weet ook niet exact hoe en wat..

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:15

ik heb bijna hetzelfde gehad, alleen ik had een breuk in mijn groeischijf.
ik had er geen gips om, maar een spal van mn enkel tot aan mn lies.
het voordeel daarvan was dat ik hem af en toe even af kon doen en dat ik gewoon kon douchen met de spalk er af.
ik zat dan op een krukje onder de douche :+

bij mij duurde het alleen wel veel langer, de spalk moest er 3 maand om zitten, daarna mocht ik alleen lopen met krukken en heel licht belasten.
ik vond het heel eng toen de spalk er af was, durfde haast niet op mijn been te staan.
had vanaf dat de spalk er af mocht 2 dagen in de week fysio therapie, en moest echt mijn angst overwinnen om weer wat te doen met mn been.

al met al heeft het bij elkaar een half jaar ongeveer geduurt voor ik alles weer kon doen.
paardrijden vond ik ook eng in het begin, er komt dan natuurlijk veel druk op je knie.
heb sindsdien Sprenger beugels aan mijn zadel, daarmee voel ik mijn knie niet.
als ik met gewone beugels rij heb ik nog wel last van, als ik dan langer dan 15 minuten rij begint mijn knie zeer te doen.