Last van keel, oren en tandvlees. Waar naar toe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Last van keel, oren en tandvlees. Waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 15:08

Sinds ongeveer dinsdag heb ik wat last van de linker kant van mijn keel, vooral met slikken. Ik dacht dat het door de airco kwam van het hotel waar we zaten maar dat doet er niet zo toe. Woensdag was het redelijk normaal, maar wel licht irritant aanwezig. Donderdag werd het weer erger en donderdag avond kreeg ik last van mijn tandvlees.

Om even duidelijk te maken, ik heb/had aan de linkerkant van mijn keel, voor zover ik het kon zien was er niets opgezet en doet het vooral zeer met slikken. Mijn verstandskiezen zijn al heeeeel lang aan het door komen, een stukje kies is door en de rest zit on onder het tandvlees.

Sinds donderdag avond heb ik dus last van het tandvlees van mijn linkerverstandskies, de keelpijn is weg maar slikken en bijvoorbeeld speeksel uitspugen is pijnlijk. Vrijdagochtend was mijn tandvlees dik, maar na een keer spoelen en een Advil was de pijn goed te doen en mijn tandvlees gesloken. Echter wanneer de pijnstiller uitgewerkt raakt komt de pijn weer terug.

Gister is daar nog bij gekomen dat ik af en toe licht zeurende oorpijn heb.

Ik heb zelf dus niet echt een idee wat het is, ik zou denken dat het een lichte ontsteking in mijn keel was die over is geslagen op mijn tandvlees en oor? Maar ik weet niet of dit uberhaupt kan. Ik ben meestal niet zo voor naar de dokter/tandarts gaan maar ik heb niet echt het idee dat het beter wordt.

Dus als iemand tips heeft zou dat super fijn zijn, maar mijn voornaamste vraag is waar ik het beste maandag naar toe kan gaan. De dokter of de tandarts?

Sassol

Re: Last van keel, oren en tandvlees. Waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:00

Ik zou denk ik naar de tandarts gaan. Gezien je ook aangeeft dat je verstandskiezen aan het doorkomen zijn en je ontstoken tandvlees hebt lijkt het mij sowieso een goed idee om daar een bezoekje aan te brengen.
Hij kan dan ook zien of de ontsteking in je kies zit. Zo niet, dan toch nog naar de dokter.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:03

Je kan ook naar de KNO arts!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:04

Ik denk naar de tandarts.

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:05

Ik zou ook naar de tandarts gaan. Ik had laatst kiespijn en daarbij kreeg ik ook oorpijn.
Dit was en wisselwerking.
Kan bij jou natuurlijk anders zijn maar omdat je tandvlees ontstoken is denk ik toch dat het probleem in je mond zit.
Sterkte ern suc6 alvast!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:55

Tandarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:27

Tandarts bij trekken van verstandskiezen sloeg het op mijn oren , had steeds oorpijn en na trekken niet meer. .

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:32

Klinkt als een verkoudheid!

Als je rondom de kies drukt, is het dan ook pijnlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:38

Hahaha, na een complete sessie KNO arts inclusief catscan vanwege oorpijn doorgestuurd naar de ....Kaakchirurg. Resultaat foto's kaakcirurg, zenuwontsteking in een kies rechtsonder. De rest is heel simpel. Andere tandarts gezocht en eruit met dat ding.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:44

Ja het hele deel is pijnlijk, tandvlees is ook afwisselend opgezet.

Opzich dacht ik ook aan verkoudheid, maar ik heb verder helemaal geen last van hoesten of slijm of een loopneus oid. Dus dat is dan weer een beetje tegenstrijdig.

Pff geen zin om morgen naar de tandarts te moeten, is de eerste keer dat ik naar deze tandarts ga en ik vind het al niet leuk :')

Heeft iemand ervaring met wat de tandarts bij zoiets doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:04

_Micha_ schreef:
Ja het hele deel is pijnlijk, tandvlees is ook afwisselend opgezet.

Opzich dacht ik ook aan verkoudheid, maar ik heb verder helemaal geen last van hoesten of slijm of een loopneus oid. Dus dat is dan weer een beetje tegenstrijdig.

Pff geen zin om morgen naar de tandarts te moeten, is de eerste keer dat ik naar deze tandarts ga en ik vind het al niet leuk :')

Heeft iemand ervaring met wat de tandarts bij zoiets doet?

Foto maken en eventueel warm/koud gevoeligheid controleren
Succes.