Ervaringen evenwichtsorgaanontsteking ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Ervaringen evenwichtsorgaanontsteking ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 23:41

Dag Bokkers,

Sinds het verlies van mijn paard heb ik last van een kloppend oor, hoofdpijn die zich als een masker over mijn gezicht heen strekt en duizeligheid.
Mijn hoofd voelt aan als een tuimelbeker die constant blijft tuimelen.
Ik heb het bij de drogisterij nagevraagd, omdat ik even snel voor neusdruppels kwam voor het kloppende oor.
Ze vertelde me dat het misschien wel evenwichtsorgaanontsteking kon zijn, als reactie van de stress van de afgelopen tijd.
Ik wist niet eens wat het was, maar het bleek dus zo te kunnen zijn.
Zijn er mensen die ook ervaring hebben met evenwichtsorgaanontsteking of er last van hebben?
Ik heb nu reistabletten en neusspray aangeraden gekregen en gebruik die ook nu.
Mocht het niet gaan na het weekend dan ga ik nog even naar de HA.

Mochten er nog Bokkers zijn die ook last hebben van dit vage plagertje, ik hoor het graag.

Mieke_Cunna

Re: Ervaringen evenwichtsorgaanontsteking ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:49

Ik heb paar weken terug door een tik op mijn achterhoofd een verstoord evenwichtsorgaan gehad, viel de hele tijd achterover leek het wel. Ook die reistabletjes gehad en veel geslapen en gelukkig heb ik nu af en toe nog momentjes maar het is grotendeels weg. Neem je rust!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:51

Heb het zelf niet gehad, wel een paar mensen in mijn omgeving die ook nu nog naweeen van hebben, ik zou gewoon maandag even naar de huisarts gaan, die is daar voor opgeleid. En het zijn geen dingen waar je te lang mee door kan lopen, net zo iets als een hoestend paard.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 23:54

Mieke_Cunna schreef:
Ik heb paar weken terug door een tik op mijn achterhoofd een verstoord evenwichtsorgaan gehad, viel de hele tijd achterover leek het wel. Ook die reistabletjes gehad en veel geslapen en gelukkig heb ik nu af en toe nog momentjes maar het is grotendeels weg. Neem je rust!

Bedankt voor je reactie! Ben je (lang) uit de running geweest? Ik probeer natuurlijk alles onderhand weer een beetje op te pakken na twee dagen op mijn kamer gezeten te hebben foto's kijken...

boedjang schreef:
Heb het zelf niet gehad, wel een paar mensen in mijn omgeving die ook nu nog naweeen van hebben, ik zou gewoon maandag even naar de huisarts gaan, die is daar voor opgeleid. En het zijn geen dingen waar je te lang mee door kan lopen, net zo iets als een hoestend paard.

Ook bedankt voor je reactie. ;) Mag ik vragen wat voor naweeën dat dan zijn? Als ik maar zo snel mogelijk van die duizeligheid af ben.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:56

ja dit is zeker huisarts waardig , dit kan zeer ernstige gehoor problemen veroorzaken als de onsteking niet weg gaat of goed behandeld word.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 23:59

fuego3 schreef:
ja dit is zeker huisarts waardig , dit kan zeer ernstige gehoor problemen veroorzaken als de onsteking niet weg gaat of goed behandeld word.

Dan ga ik toch maar even langs. Hoor ook als iemand tegen me praat het dreunen van zijn stem extra hard. Erg apart om te horen. CD luisteren of iets gaat ook niet lekker. Net alsof je constant een bas mee hoort dreunen.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:14

Heel eerlijk? Ik heb 1 week mijzelf behandeld alsof ik zware griep had. Dus slapen, eten, drinken, douchen, bankhangen en weer slapen. Zoveel mogelijk tv en pc vermijden. En liggen deed mij erg goed. De tweede week kalm aan gedaan en nu ben ik net uit de derde week en buiten het af en toe neiging tot omvallen is het wel weg.
Er werd overigens eerst gedacht aan een hersenschudding, maar na onderzoek bij de huisarts kwam toch het evenwichtsorgaan eruit. Vond het een heftig weekje, alsof ik zwaar aan de drugs zat en tegelijkertijd de griep had. Bel je huisarts, laat je nakijken, neem je medicatie op tijd en rusten, heel veel rusten. Zeker de eerste dagen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 00:16

Het klinkt wel alsof jij ook echt "geteisterd" werd erdoor.
Ik heb namelijk vandaag gewoon gewerkt en de hele dag doorgelopen. Misschien kwam het door de medicijnen dat het beter ging, maar toen ik eenmaal op de bank lag moest ik wel aan een handje naar boven, want ik ging zigzaggend naar boven...
Toch voor de zekerheid even naar de HA. Bedankt!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:23

Beter een keer voor niks als een keer niet gaan en er blijkt wel wat aan de hand.
Net wat ik al zei, als je het bericht krijgt een hersenschudding ga je al kalmer aan doen. Nu werd na 3 dagen de dizzy klachten erger en mijn evenwicht was anders als bij eerdere hersenschuddingen. Zodoende ben ik terug gegaan. Ja, ik werd er echt niet goed van. Als ik liep dacht ik dat ik achterover viel, als ik op de bank zat dacht ik dat en als ik op mijn zij op bed lag dacht ik van het bed af te rollen. Ik dacht het niet alleen maar het voelde ook zo, net alsof je continue in de achtbaan zat.
Dus heb een weekje op mijn buik doorgebracht.
En hoe het nou kwam, ik verplaatste een kastje en de inhoud erop kwam op mijn hoofd. (pot van de plant van klei is op mijn hoofd kapot gebarsten en een glazen lamp).. "dat was een beetje dom"

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 00:27

Als ik op bed lig zie ik het portret aan het voeteneind van links naar rechts gaan als een soort van kloklepel.
Die pot en die lamp weg koppen heeft inderdaad veel pijn gedaan kan ik me voorstellen.
Mijn moeder probeerde eens een ijzeren IKEA paal weg te koppen, ook geen succes.

Gek dat ik het juist door stress krijg. Je zou verwachten dat je toch echt een flinke klap aan je sodemieter moet krijgen..

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 02:07

Ja dat zou je denken inderdaad, maar het menselijk lijf is een bijzonder iets.
Kan je niet op je buik gaan liggen en je hoofd dan draaien zodat je wel lucht krijgt?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 12:20

Dat is een goed idee voor straks. Even een hapje eten eerst. Als ik recht omhoog kijk tuimelt alles wat tuimelen kan. :(

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:14

Hoe is het nu met je? Ben je al bij de HA geweest?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:17

Blijf hier niet te lang mee lopen, dit soort dingen wil je niet als chronische klacht overhouden :)
Heb een moeder met een blijvende stoornis aan haar evenwichtsorgaan.

Inmiddels al bij de huisarts geweest.