Vanaf April ondervind ik bepaalde lichamelijke dingen die er voorheen niet waren.
Zes halve dagen per week help ik op een stal, daar mest ik ongeveer 20 stallen uit en maak ik heel wat kilometers met het van en naar de wei brengen van de paarden. Dit heb ik langzaam opgebouwd sinds Augustus vorig jaar, wegens een verbrijzelde enkel. Wat betreft mijn enkel is dit nu makkelijk vol te houden.
Ik merk de laatste tijd dat ik uit het niets, tijdens de werkzaamheden, begin te trillen. Het gevoel in mijn armen en benen wordt minder, een soort tinteling. Waarna ik helemaal begin te trillen, na een glas water en wat te eten gaat het weer goed.
's Ochtends ontbijt ik in mijn ogen voldoende, vaak drie tot vier boterhammen met bijvoorbeeld rookvlees, boterhamworst of hagelslag en een kop melk. Het trillen begint dan om 11 uur. Dat is dan overigens na mijn werk pauze waarbij ik vaak iets van een koekje eet en limonade drink.
Daarnaast valt mijn haar opeens uit, ik heb een hele dikke lange bos blonde haren, maar mijn haarborstel lijkt wel een pruik. Ook als ik zo met mijn handen er door ga kan ik plukjes van 3 haren er zo iedere keer uit halen.

Daarbij komt nog duizeligheid bij het opstaan maar soms ook de hele dag door. Soms kan ik een dag lang rond lopen met het gevoel alsof ik aangeschoten ben, heel vreemd!
Volgens mij heb ik zo alles op een rij, behalve slapeloosheid en extreem veel dromen, hier heb ik Melatonine voor wat af en toe goed helpt. Maar ik probeer gewoon om regelmatig te slapen zonder de Melatonine, en ik sta ook altijd dezelfde tijd weer op. Overdag slaap ik prima, zonder dromen. Dit doe ik wel zo min mogelijk om in het ritme te blijven.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd welke gedachten naar boven komen bij jullie, komt het bekend voor en welke dingen ik eventueel zou kunnen proberen?
Ik twijfel of ik dit moet vermelden, maar ik heb twee ouders met MS. Vandaar dat ik eigenlijk een beetje aan ' struisvogel politiek' doe en liever nog niet richting de huisarts ga.
Bedankt

Ik ga deze week inderdaad maar even langs de huisarts...