Duizelig, slapeloosheid, trillen en haaruitval..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Duizelig, slapeloosheid, trillen en haaruitval..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 19:01

Waar zal ik eens beginnen..

Vanaf April ondervind ik bepaalde lichamelijke dingen die er voorheen niet waren.
Zes halve dagen per week help ik op een stal, daar mest ik ongeveer 20 stallen uit en maak ik heel wat kilometers met het van en naar de wei brengen van de paarden. Dit heb ik langzaam opgebouwd sinds Augustus vorig jaar, wegens een verbrijzelde enkel. Wat betreft mijn enkel is dit nu makkelijk vol te houden.

Ik merk de laatste tijd dat ik uit het niets, tijdens de werkzaamheden, begin te trillen. Het gevoel in mijn armen en benen wordt minder, een soort tinteling. Waarna ik helemaal begin te trillen, na een glas water en wat te eten gaat het weer goed.
's Ochtends ontbijt ik in mijn ogen voldoende, vaak drie tot vier boterhammen met bijvoorbeeld rookvlees, boterhamworst of hagelslag en een kop melk. Het trillen begint dan om 11 uur. Dat is dan overigens na mijn werk pauze waarbij ik vaak iets van een koekje eet en limonade drink.

Daarnaast valt mijn haar opeens uit, ik heb een hele dikke lange bos blonde haren, maar mijn haarborstel lijkt wel een pruik. Ook als ik zo met mijn handen er door ga kan ik plukjes van 3 haren er zo iedere keer uit halen. :o
Daarbij komt nog duizeligheid bij het opstaan maar soms ook de hele dag door. Soms kan ik een dag lang rond lopen met het gevoel alsof ik aangeschoten ben, heel vreemd!

Volgens mij heb ik zo alles op een rij, behalve slapeloosheid en extreem veel dromen, hier heb ik Melatonine voor wat af en toe goed helpt. Maar ik probeer gewoon om regelmatig te slapen zonder de Melatonine, en ik sta ook altijd dezelfde tijd weer op. Overdag slaap ik prima, zonder dromen. Dit doe ik wel zo min mogelijk om in het ritme te blijven.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd welke gedachten naar boven komen bij jullie, komt het bekend voor en welke dingen ik eventueel zou kunnen proberen?
Ik twijfel of ik dit moet vermelden, maar ik heb twee ouders met MS. Vandaar dat ik eigenlijk een beetje aan ' struisvogel politiek' doe en liever nog niet richting de huisarts ga.

Bedankt :)

Evelijn

Re: Duizeligheid, slapeloosheid, trillen en haaruitval..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:03

Ik denk stress... dat doet rare dingen met je lichaam als je het negeert.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:04

hadden je ouders deze klachten?

Ik dacht misschien nog aan suikerziekte.door dat trillen maar daar past de rest niet bij/stress

SuzanH

Re: Duizelig, slapeloosheid, trillen en haaruitval..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:07

Heb het zelfde klachten gehad als jou 2jaar geleden, gewoon bij rust had ik er ook last van, bij mij was het stress, en ben nu nog steeds ermee bezig :(

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:10

Toch naar de huisarts lijkt me. Voor hetzelfde geld is het iets heel simpels als hogere bloeddruk of zo. En jij je maar zorgen maken dat het iets heel ergs is... Dus gaan en laten uitzoeken wat het is.

De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest...

Dus verzamel je moed en maak een afspraak bij je huisarts. Zet hem op!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 19:15

Mijn ouders hebben verschillende klachten. Mijn vader heeft soms weinig gevoel in zijn vingers en loopt moeilijk, mijn moeder heeft pas een aanval gehad en ziet daardoor rechts niets meer.
Ik ga niet mijn hele persoonlijke leven op bokt neer zetten natuurlijk, maar ik denk dat het (onbewust) dan toch stress zou kunnen zijn. Terwijl ik eigenlijk wel een optimist ben die zich niet zo snel druk maakt.
Maar dan nog heb ik geen idee waar ik zou moeten beginnen met het oplossen van de stress?

Zie er echt enorm tegenop om naar de huisarts te gaan. Dat doe ik al alleen bij echt ondragelijke pijn, laat staan bij wat vage klachten.. :o

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:17

Misschien een te trage schildklier of bloedarmoede (ijzertekort), daar kan je dit soort klachten van krijgen. Je kan het beste even je bloed laten nakijken..

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:22

haar uitval kan hier los van staan hoor! ik had het ook een poosje het kan gewoon komen door het wat wisselvallige weer, of dat je je haar de hele dag door in een staart doet (heel strak) en dan kan het afknellen.
ik ga mee met de bovenstaande posts. of ga voor de zekerheid toch is langs bij de HA :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:24

Tja... maar huisarts is er juist voor vage klachten... als je je been breekt moet je naar het ziekenhuis :+
Het kan prima iets simpels zijn als ijzertekort... dus daarvoor moet je even laten bloedprikken.

Lijkt me trouwens best zwaar als je ouders beide zo ziek zijn. Heel veel sterkte... en goed voor jezelf zorgen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:34

Ik zou iig even je suiker laten testen :) Als hier niets uitkomt zou ik toch even verder laten onderzoeken, helemaal met het oog op de ziekte van je ouders. Je kan het maar beter weten en voor hetzelfde geld ben je kerngezond en hoef je bijvoorbeeld alleen aan je eetpatroon te sleutelen :)

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:41

Ik zou een keer bloed laten prikken op ijzer en ferritine gehalte. Ik heb soortgelijke klachten gehad en ben na bloed onderzoek bij de internist terecht gekomen.
Hb gehalte was wel goed genoeg maar ferritine gehalte was erg laag. Bij de internist heb ik hier toen twee keer een infuus voor gehad aangezien de opname via pillen te lang zou duren naar haar zin.
Ben me daarna wel snel steeds beter gaan voelen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:42

Naar de huisarts gaan, bloed en urine controle.

Bij trillende handen en duizeligheid denk ik aan oftewel zuurstof tekort oftewel glucose tekort oftewel kalium tekortin de cellen, zeker niet denken dat dit niets is, controle is nodig. :)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:31

schildklier inderdaad!
Hebben veel vrouwen tussen hun 30-50 jaar last van, waaronder ik!

Even langs de huisarts en je bloed laten prikken inderdaad!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:36

Deze klachten passen ook goed bij stress/burnout! Zeker de moeite waard om langs de huisarts te gaan hoor :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:39

missnynke schreef:
schildklier inderdaad!
Hebben veel vrouwen tussen hun 30-50 jaar last van, waaronder ik!

Even langs de huisarts en je bloed laten prikken inderdaad!

Die leeftijd heb ik alleen nog lang niet bereikt! :oo Ik ga deze week inderdaad maar even langs de huisarts... :\

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:44

Helaas (en gelukkig?) zijn dit soort klachten zeer algemeen, en kunnen op vanalles duiden. De kans dat het - in zekere mate - stressgerelateerd is, acht ik aanzienlijk (lijf en geest zijn niet los verkrijgbaar). De dokter kan bijv. een aantal dingen uitsluiten door bloedtest en het checken van algemene functies.

Het doet mij een beetje denken aan hypochlycamie, juist omdat je 's ochtends vrij uitgebreid ontbijt, maar vervolgens niet meer eet. De suikerhuishouding kan daardoor behoorlijke in de war raken. (vooral in combinatie met zwaar werk/stress)
En wat betreft de ziekte van je ouders. Je helpt jezelf niet er om heen te draaien, mócht de klacht daarmee te maken hebben. Vaak is de angst voor zoiets een behoorlijk grote stressfactor, waar mensen meer onder lijden dan de realiteit.
Zet 'm op.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:31

senna21 schreef:
Het doet mij een beetje denken aan hypochlycamie, juist omdat je 's ochtends vrij uitgebreid ontbijt, maar vervolgens niet meer eet. De suikerhuishouding kan daardoor behoorlijke in de war raken. (vooral in combinatie met zwaar werk/stress)
En wat betreft de ziekte van je ouders. Je helpt jezelf niet er om heen te draaien, mócht de klacht daarmee te maken hebben. Vaak is de angst voor zoiets een behoorlijk grote stressfactor, waar mensen meer onder lijden dan de realiteit.
Zet 'm op.

Dat dus :) Ik heb zelf last van de klachten dat TS beschrijft en dus reactieve hypoglycemie. Via Google vind je heel wat informatie erover :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:32

Mijn moeder had vergelijkbare klachten en daar kwamen ze uit op calciumtekort en chronische hyperventilatie.. Wat indirect ook te linken is aan stress.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:57

Ik zou dit wel even laten onderzoeken bij een huisarts. Het kan stress zijn, maar om het zonder meer daarop te gooien zonder enig verder onderzoek vind ik niet zo verstandig.