Zwelling scheenbeen al 1 week

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Zwelling scheenbeen al 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 15:59

Hallo iedereen,
Vorige week zaterdag ging mijn pony ineens uit haar stekker voor de kar ( [AR] Pony gaat ineens uit haar dak. voor de geïnteresseerden), en heeft me hierbij 2x vol geraakt halverwege mijn onderbeen.
Ik heb elke dag gekoeld omdat de zwelling niet weg trekt.
's Ochtends is mijn been redelijk slank, maar als ik even loop, loopt het halverwege mijn kuit vol met vocht, niet een klein beetje ook.
Ik kan er wel op lopen, ik kan zelfs mijn voet alle kanten op draaien zonder pijn.
Voornamelijk doet het pijn als je er op drukt (of zelfs over aait).
Ik ben bang dat er een scheurtje zit in mijn scheenbeen en/of gebroken kuitbeen.
Maar ik wil ook niet voor niks naar de dokter, omdat ik wel gewoon kan lopen.
Overigens doet lopen wel irritant pijn (geen hele erge pijn) als de zwelling optreedt.
Dus mijn vraag; hoe lang mag zwelling aanhouden na zo'n impact van buitenaf (oftewel de hoefjes van mijn pony tegen mijn been).
Alvast bedankt :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 01:11

Bedankt voor alle reacties ( _O- )
Ben vandaag bij de dokter geweest.
Ze zei dat mijn spieren en pezen een aardige klap hebben gehad, aan de zwelling te zien.
Een scheur/breuk in een bot zou onwaarschijnlijk zijn aangezien ze aan de kant van de spiern heeft getrapt. (Binnenkant onderbeen)
Kan wel enkele weken voordat het over gaat.
Veel koelen, en temperatuurwisselingen zijn goed voor de doorbloeding en dus versnelling van het herstel.
Wellicht heeft iemand er ooit nog wat aan :)

crazyshar

Re: Zwelling scheenbeen al 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:22

ik kom op dit onmenselijke uur je topic tegen, en wil je veel beterschap wensen!

xSCWx

Re: Zwelling scheenbeen al 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:36

Haha dank je, het gaat goed hoor. Maar is toch een raar idee dat je misschien met een gebroken been rond loopt. Gelukkig gerust gesteld door de dokter, en de zwelling gaat vanzelf wel weg :)