Zus of broer zwaar depressief, nog meer lotgenoten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mona81

Zus of broer zwaar depressief, nog meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:26

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met deze situatie. De bedoeling van dit topic is niet om adviezen of tips te krijgen over waar degene naartoe moet met zijn depressie enz., maar ik wil graag in contact komen met mensen die ook in deze situatie zitten en het hier moeilijk mee hebben.

In het kort, mijn zus is zwaar depressief. Ze krijgt medicatie en therapie. Ik hou zielsveel van haar, ze is mijn beste vriendin. Er is een tijdje geweest dat het wat beter ging, maar zakt nu weer weg. Ik voel me zo machteloos en doe alles wat ik kan, maar ben nu op het punt beland waarop ik me realiseer dat ZIJ het moet doen, ZIJ moet eruit willen en zien te komen. En ik heb daar dus geen controle over. Ik vrees regelmatig voor haar leven en dit doet pijn en maakt me bang.

Wie zit er nog meer in deze situatie en hoe ga jij ermee om?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:28

Ik weet hoe moeilijk het is. Je kunt nog zo graag willen helpen, maar uiteindelijk moet ze zelf die vechtlust zien te vinden, anders praat je tegen een muur en kun je niets doen.

Sterkte!

Mona81

Re: Zus of broer zwaar depressief, nog meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:37

Inderdaad Cayenne, dat is het precies. Ik heb een tijdje gedacht dat ik haar kon "redden" als ik me er maar genoeg op stortte, maar dat is helaas niet zo. Ik heb veel moeite om die angst dat ze er misschien een keer niet is een plek in mijn leven te geven. Het is iets waar ik mee opsta en naar bed ga.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:36

Ik weet niet of mijn broertje per sé depressief is, maar nadat zijn tweede en beste vriend in overleden (twee jaar daarvoor is hij z'n andere vriend al kwijtgeraakt), heeft hij zich compleet afgesloten van de wereld en verdere emoties. Hij laat z'n hele leven naar de kl*te gaan, doet niets meer aan z'n toekomst en vindt dat iedereen maar zeurt.
Ik denk dat hij nooit meer zoveel pijn wilde meemaken en dat ie zich onbewust compleet heeft ingebouwd met dikke muren :(

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:15

Er is hier een fijne website speciaal voor opgezet door professionals. Je kunt volledig anoniem met elkaar chatten en je verhaal kwijt maar ook praten met een coach.

Wie de site wil mag mij pb sturen. Vanwege de gewaarborgde anonimiteit vind ik het niet verstandig hem openbaar neer te zetten.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 18:22

Dat zou fijn zijn, ik stuur je een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:23

Ik meld me aan! Mijn zusje strijd ook al 3 jaar tegen haar depressie zonder veel geluk

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 18:25

Ik dacht al bijna dat ik de enige was :+ Hoe oud is je zusje als ik vragen mag?

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:29

mij is ook door een psycholoog gezegt dat ik een depressie nog wat heb..
Ik zien eigenlijk heel veel negatief .. maar ook weer dingen dat weet ik dat ik der plezier van heb!
Dus komt wel goed .Maar ben der nog lang niet.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 18:51

Depressie is inderdaad echt een strijd, ik voel me vaak machteloos als ik mijn zus zie of hoor wat ze zegt.